aklla Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 altså gjettet du på 150 minutter også, keelling? gjettet du på antall bilder også da? Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 (endret) altså gjettet du på 150 minutter også, keelling? gjettet du på antall bilder også da? Tiden de var utenfor var betydelig mindre, men det er ikke hva han skrev. (Mellom to og tre timer var de utenfor fant jeg ut ved å skumme gjennom listen https://www.history.nasa.gov/SP-4029/Apollo_11i_Timeline.htm noe som er i tråd med 150min ). Hvor bildene er tatt og når gjenstår det å få dokumentert. Det er så unøyaktig at det må sannsynligvis være med overlegg. Endret 1. juli 2018 av Ribo Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 (endret) Sjekket de tok ca 6000 bilder på EVA på månen.. Altså alt i alt, ingenting engang i nærheten av riktig, utenom at de tok med seg stein.. Edit: ser nå at dette var totalt, ikke bare på apollo 11 Endret 1. juli 2018 av aklla Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 (endret) Hvis du ikke så på lista, hvordan kan du da si at det er løgn? Fordi det andre jeg har sett fra deg er det. Når alt du har kommet med så langt er tilbakevist så er det ikke mye troverdighet igjen. Men poenget er fortsatt spammingen din - et aktivt forsøk fra din side på å sabotere så du slipper å svare på enkeltargumenter og enkeltsaker. Endret 2. juli 2018 av hekomo Lenke til kommentar
keelling Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Fordi det andre jeg har sett fra deg er det. Når alt du har kommet med så langt er tilbakevist så er det ikke mye troverdighet igjen. Men poenget er fortsatt spammingen din - et aktivt forsøk fra din side på å sabotere så du slipper å svare på enkeltargumenter og enkeltsaker. Et skuffende kompliment. Tviler på at vi blir enig i noe som helst. Lenke til kommentar
keelling Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Sjekket de tok ca 6000 bilder på EVA på månen.. Altså alt i alt, ingenting engang i nærheten av riktig, utenom at de tok med seg stein.. Edit: ser nå at dette var totalt, ikke bare på apollo 11 Antallet er ikke så viktig. Ett eneste skarpt bilde med et hasselblad kamera montert på brystet med tjukke hansker vil jeg si er godt gjort. Selv med begge beina på Jorda.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Klart antallet er viktig, ikke i seg selv, men det viser hvor mye du gjetter. Anbefaller deg å sjekke hvordan de tok bilder så komme tilbake da, med kilder på hvordan. Så kan vi diskutere om det er ett problem eller ikke. Sjekk også antall uskarpe bilder, med kilder på antallet. Lenke til kommentar
keelling Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Klart antallet er viktig, ikke i seg selv, men det viser hvor mye du gjetter. Anbefaller deg å sjekke hvordan de tok bilder så komme tilbake da, med kilder på hvordan. Så kan vi diskutere om det er ett problem eller ikke. Sjekk også antall uskarpe bilder, med kilder på antallet. Min påstand er at ingen har vært på månen; Hvorfor skal jeg da sjekke hvordan de tok bildene? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 (endret) Så hva er da meningen med den påstanden? Sier du at man ikke kan ta bilder pga litt tykke hansker, så får du vise hvordan dette var umulig. Evt. ikke bruke det som argument i det hele tatt. Å si at "det var slik og slik", uten å backe det opp med noe som helst er meningsløst, spesiellt mtp at hovedsakelig alt du skriver av fakta i tråden er er grovt feil. Endret 2. juli 2018 av aklla Lenke til kommentar
keelling Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Så hva er da meningen med den påstanden? Sier du at man ikke kan ta bilder pga litt tykke hansker, så får du vise hvordan dette var umulig. Evt. ikke bruke det som argument i det hele tatt. Å si at "det var slik og slik", uten å backe det opp med noe som helst er meningsløst, spesiellt mtp at hovedsakelig alt du skriver av fakta i tråden er er grovt feil. Da sier vi det. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Et skuffende kompliment. Tviler på at vi blir enig i noe som helst. Så hva med å plukke ut en eller to av dem - de du mener er aller best - og så kan man begrense diskusjonen til det i utgangspunktet. Så kan man heller ta flere når det første eksemplet er ferdig diskutert. Lenke til kommentar
keelling Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Så hva med å plukke ut en eller to av dem - de du mener er aller best - og så kan man begrense diskusjonen til det i utgangspunktet. Så kan man heller ta flere når det første eksemplet er ferdig diskutert. Min mening er at det har aldri vært et menneske på månen. Hva jeg legger til grunn kan du finne i tråden, og om du ønsker å tro på f.eks. julenissen skal ikke jeg nekte deg det! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Min mening er at det har aldri vært et menneske på månen. Hva jeg legger til grunn kan du finne i tråden, og om du ønsker å tro på f.eks. julenissen skal ikke jeg nekte deg det! Julenissen kan ikke forklares med vitenskap. Det å benekte romferd på grunnlag av ignoranse ovenfor vitenskap har mer til felles med en tro på julenissen om du spør meg. Lenke til kommentar
keelling Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Det å benekte romferd på grunnlag av ignoranse ovenfor vitenskap har mer til felles med en tro på julenissen om du spør meg. Space travel has always been dangerous, but new research shows that cosmic radiation is even more harmful to the brain than we knew. Scientists irradiated mice with charged particles simulating the radiation astronauts get in space and found both behavioral declines and neural damage. Better shielding for spacecraft and space suits or drugs that protect the brain will be necessary to allow humanity a future among the stars. Charles L. Limoli https://www.nature.com/scientificamerican/journal/v316/n2/full/scientificamerican0217-54.html Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Mikrobølgeovnen din har også dødelig stråling i seg, men merkelig nok så overlever du tiningen av brødet ditt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 På vilken måte umuliggjør dette måneferdene de gjorde? Lenke til kommentar
keelling Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Mikrobølgeovnen din har også dødelig stråling i seg, men merkelig nok så overlever du tiningen av brødet ditt. Hva er merkelig med det? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Hva er merkelig med det? Nettopp. Vi har kompetanse til å skjerme for mikrobølgestråling på flere tusen watt. Vi har også teknologi for å skjerme mot radioaktiv stråling. Lenke til kommentar
keelling Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 På vilken måte umuliggjør dette måneferdene de gjorde? Det må du nesten spørre de som har påstått å ha gjort det. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 (endret) Mikrobølgeovnen din har også dødelig stråling i seg, men merkelig nok så overlever du tiningen av brødet ditt.Til å med å ha hodet inni den når den er på overlever man en viss periode, selv om det neppe er sunt eller ufarlig.. Det må du nesten spørre de som har påstått å ha gjort det. At noe er mer helsefarlig enn først antatt gjør det jo ikke umulig. Når de første atom-prøvesprengningene foregikk viste man ingenting om farene og stod helt ubeskyttet å så på. Ikke noe problem det.. stor radioaktivitet, men de klarte alikevel å stå der Endret 5. juli 2018 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå