keelling Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Men denne var da utenfor romskipet ut fra det jeg kan forstå.. Blir litt som å måle inni reaktoren for å se hvor mye stråling som er utenfor.. Og de vet jo ikke om det er 1000x max målbarhet, de vet da bare at det var over maks målbarhet 1000x maks målbarhet betyr at de har målt En geigerteller på maks , høres ikke trygt ut! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Hva tror du en geigerteller viser inni en atomreaktor? Tror du den viser det samme utenfor? Lenke til kommentar
keelling Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Hva tror du en geigerteller viser inni en atomreaktor? Tror du den viser det samme utenfor? Nettopp Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Nettopp er ikke noe svar på spørsmålene.. Lenke til kommentar
keelling Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Om, dersom, at hvis dette med en udokumentert påstand om formodning skulle stemme så...... Dokumenter heller påstanden så kan vi ta der derfra. (jeg har gitt det informasjon som er TOTALT forskjellig fra hva du kommer med, jeg brukte tidsskriftet Nature. Hva brukte du ? Edit: Som andre har påpekt, hvordan måler man OVER max-målbarhet ? Kan du ikke bare gå til tidligere innlegg å se hva jeg brukte og hvilke påstander jeg har kommet med? Lenke til kommentar
keelling Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Nettopp er ikke noe svar på spørsmålene.. Så hvis du hadde sendt en geigerteller(på max) inn i ett rom, hadde du fulgt etter? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Nei, men nå var ikke heller astronautene uten beskyttelse. Om en geigerteller er på maks inni kjernen på en atomreaktor, tror du den viser maks utenfor? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Jeg troller ikke. Bare les artikkelen og følg linken. Mye interessant der. Her er det litt av vært; Dette er bare en Gish-Gallop. Plukk ut en eller to av disse - de du mener er aller best - og så kan man begrense diskusjonen til det i utgangspunktet. Så kan man heller ta flere når det første eksemplet er ferdig diskutert. Lenke til kommentar
keelling Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 (endret) Husker du Tsjernobyl? Hvor mye ble de utsatt med? Kan du reise dit ... i dag? Forøvrig, stråling i rommet går ikke upåaktet hen, hvis du følger med litt så er astronauter klar over riskoen Uavhengig av stråling, er det flere andre risker en astronaut utsetter seg for som de fleste kjenner, Challenger og dette litt mindre kjente... https://rarehistoricalphotos.com/astronaut-vladimir-komarov-man-fell-space-1967/ Endret 30. juni 2018 av keelling Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Men hva med å bli ferdig med det med stråling først? Så hoppe til neste tema etterpå? 1 Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Men hva med å bli ferdig med det med stråling først? Så hoppe til neste tema etterpå?Han har jo bevist for alle sammen st han ikke har noen mulighet til å svare. Totalt svar skyldig så da må trollet gå videre til neste oppkonstruerte problemstilling. Når alle sammen er brukt opp, er det bare å begynne på toppen av lista igjen. Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Så hvis du hadde sendt en geigerteller(på max) inn i ett rom, hadde du fulgt etter? At geigertelleren går i metning sier egentlig ikke noe som helst, bortsett fra at geigertelleren de brukte ikke var kalibrert riktig i forhold til behovet. Hvis geigertelleren skal være mest mulig sensitiv ender du opp med et lavt metningspunkt, hvis du skal måle større strålingsdoser må du akseptere lavere sensitivitet. Siden vi ikke vet noe om kalibreringen de brukte er den eneste konklusjonen som med rimelig sikkerhet kan trekkes ut fra sitatet ditt at strålingsnivået var høyere enn forventet. Lenke til kommentar
keelling Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Gish-Gallop. Du er ikke alene om å være overveldet. Lenke til kommentar
keelling Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Han har jo bevist for alle sammen st han ikke har noen mulighet til å svare. Totalt svar skyldig så da må trollet gå videre til neste oppkonstruerte problemstilling. Når alle sammen er brukt opp, er det bare å begynne på toppen av lista igjen. Hold deg til saken eller hold kjeft. Lenke til kommentar
keelling Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Usikker om dette stemmer , men sikkert noen som kan bekrfte/avkrefte; Apollo 11 skal ha vært på månen ca 150 minutter og skal ha tatt 122 skarpe bilder med Hasselblad kamera. Noe som ikke er umulig , men lite sannsynlig. mtp at de også samlet steiner, tok prøver ol. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Du er ikke alene om å være overveldet. Jeg er ikke overveldet. Jeg så ikke engang på listen din. Jeg bare så at du hadde en lang liste i stedet for å gjøre deg ferdig med ting du allerede har kommet med. Du bruker Gish-Gallop for å spamme diskusjonen slik at det blir umulig å imøtegå alle løgnene du kommer med uten å bruke ufattelig med tid på det. Lenke til kommentar
keelling Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Jeg er ikke overveldet. Jeg så ikke engang på listen din. Jeg bare så at du hadde en lang liste i stedet for å gjøre deg ferdig med ting du allerede har kommet med. Du bruker Gish-Gallop for å spamme diskusjonen slik at det blir umulig å imøtegå alle løgnene du kommer med uten å bruke ufattelig med tid på det. Hvis du ikke så på lista, hvordan kan du da si at det er løgn? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 (endret) Usikker om dette stemmer , men sikkert noen som kan bekrfte/avkrefte; Apollo 11 skal ha vært på månen ca 150 minutter og skal ha tatt 122 skarpe bilder med Hasselblad kamera. Noe som ikke er umulig , men lite sannsynlig. mtp at de også samlet steiner, tok prøver ol. Nei, langt ifra alle de tok var skarpe. Ellers var det vel 3 personer tror jeg i 150 minutter som skal grave frem litt stein og ta 40 bilder hver, ikke noe enormt tidspress her altså.. Sjekker du noe som helst rundt det du kommer med? Eller er det ren gjetting som ligger til grunn? Meeeen, tilbake til radioaktivitet. Har du noen målinger fra inni modulen? Hvordan er hva som ble målt utenfor relevant for hva som skjer inni modulen? Måler f.eks du temperaturen utendørs for å se hvor kaldt det er inne? Endret 1. juli 2018 av aklla Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Hold deg til saken eller hold kjeft. Tja, du greide ikke svar og hoppet til et annet tema. Så jeg tror mye av saken ligger nettopp der. Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Apollo 11 skal ha vært på månen ca 150 minutter .... Armstrong and Aldrin spent 21 hours, 22 minutes on the moon’s surface. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå