L4r5 Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Så den bare snudde 180 grader og rygget ned på plattformen? Det må være magi... eller opphevelse av de fysiske lover.Ja, det var i bunn og grunn det den gjorde. Litt forenklet selvsagt. Til dette bruker den gass-thrustere og gridfins. Men ærlig talt kunne du googlet deg til dette på under to minutter, så nå troller du bare for å trolle. 1 Lenke til kommentar
keelling Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Det er jo en drøss med mennesker som ser disse landingene med egne øyne. I hvertfall de som skjer på landjorda. "The eyes can not see what the mind does not know." Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Har du ett bilde med syltelabbene i? Nei de er ikke mine, jeg tilhører hverken NASA eller Hollywood sin filmindustri. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 "The eyes can not see what the mind does not know." Så NASA bygget en 3000 tonns rakett, skjøt den opp foran tusenvis av øyenvitner, for å så snu raketten igjen? Hva oppnår de med dette komplottet egentlig? Lenke til kommentar
keelling Skrevet 14. juni 2018 Del Skrevet 14. juni 2018 Hva oppnår de med dette komplottet egentlig? Hmm... Lommerusk sikkert. Lenke til kommentar
keelling Skrevet 14. juni 2018 Del Skrevet 14. juni 2018 (endret) Nei de er ikke mine, jeg tilhører hverken NASA eller Hollywood sin filmindustri. Det er nok internasjonalt. Kineserne har lagd sine egne "space-walk"-filmer også. Det er nok noe inni alle mennesker.. Vi tror vi er lurere enn vi er. Ang om vi har vært på månen(rommet); Hva vet vi om stråling og biologi, eller temperaturer? Endret 14. juni 2018 av keelling Lenke til kommentar
keelling Skrevet 14. juni 2018 Del Skrevet 14. juni 2018 Så NASA bygget en 3000 tonns rakett, skjøt den opp foran tusenvis av øyenvitner, for å så snu raketten igjen? Hva oppnår de med dette komplottet egentlig? Jeg tenkte spesielt på å lande raketter horisontalt. Det siste spørsmålet ,motivet. er vel de klassiske - makt/penger. Uten at jeg kan dokumentere det.. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 14. juni 2018 Del Skrevet 14. juni 2018 Det er nok internasjonalt. Kineserne har lagd sine egne "space-walk"-filmer også. Det er nok noe inni alle mennesker.. Vi tror vi er lurere enn vi er. Ang om vi har vært på månen(rommet); Hva vet vi om stråling og biologi, eller temperaturer? Veldig mye etterhvert, du har fått med deg at de har avanserte måleinstrumenter, tatt mange ulike prøver av luft, vakum, jordprøver m.m. og at det har eksistert romstasjoner som i hovedsak driver med forskning i verdensrommet i flere år? Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 14. juni 2018 Del Skrevet 14. juni 2018 Det er nok internasjonalt. Kineserne har lagd sine egne "space-walk"-filmer også. Det er nok noe inni alle mennesker.. Vi tror vi er lurere enn vi er. Ang om vi har vært på månen(rommet); Hva vet vi om stråling og biologi, eller temperaturer? Det siste spørsmålet ,motivet. er vel de klassiske - makt/penger. Uten at jeg kan dokumentere det.. Så for å summere opp dine argumenter keeling, så er det noe sånt som: Jeg vet lite eller ingenting om astronomi, fysikk eller forskning av verdensrommet, og jeg har ingen bevis for noe muffens, eller noen gode argumenter for hvordan eller hvorfor, men jeg er overbevist om at jeg har avslørt alt sammen. Skikkelig gjennomtenkt med andre ord 3 Lenke til kommentar
keelling Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Så for å summere opp dine argumenter keeling, så er det noe sånt som: Skikkelig gjennomtenkt med andre ord Da fortsetter du å tro på NASA , spacex og Elon Musk. Jeg har ikke avslørt noe som helst, men prøvd å bidra med info til de som evt er interessert, og ikke er overbevist om hva vi blir fortalt om en av menneskehetens sk. største bragder. Hvorfor mener du det er "skikkelig gjennomtenkt"? Lenke til kommentar
keelling Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 (endret) Veldig mye etterhvert, du har fått med deg at de har avanserte måleinstrumenter, tatt mange ulike prøver av luft, vakum, jordprøver m.m. og at det har eksistert romstasjoner som i hovedsak driver med forskning i verdensrommet i flere år? Mulig jeg tar feil, men er det ikke ca 250 kuldegrader i rommet og ca 200 varmegrader på månen der hvor den sk. landingsenheten skal ha landet? Det er stråling fra sola, kosmisk stråling og stråling fra VanAllen-beltet. Hvordan beskytter man seg mot disse? Endret 15. juni 2018 av keelling Lenke til kommentar
keelling Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Is Mars One A Joke? ✅ Mars One 2018 mission update Han er så frekk og dum at man skulle tro han er i familie med Musk eller steklov... De burde sendes til mars asap... Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Mulig jeg tar feil, men er det ikke ca 250 kuldegrader i rommet og ca 200 varmegrader på månen der hvor den sk. landingsenheten skal ha landet? Temperatur i vakuum og nær vakuum er egentlig ikke interessant (og faktisk ikke helt greit å definere engang). Siden det ikke er noe luft til å holde på og overføre varme er det kun strålingsvarme som er av interesse. Dette gjør at det er relativt enkelt å håndtere det enorme temperaturområdet som man må forholde seg til. Romdraktene må ha et kjøle/varme-system (vanligvis sirkulerende vann), men det er ikke noen stor utfordring. Det er stråling fra sola, kosmisk stråling og stråling fra VanAllen-beltet. Hvordan beskytter man seg mot disse? Stråling er noe man må forholde seg til, men for korte romreiser som til månen strålingsintensiteten vanligvis1 så lav av den totale belastningen helt fint er innenfor det mennesker tåler. Det kan tenkes at faren for å utvikle kreft øker litt, men det er alt for få astronauter som har vært der til at det kan undersøkes på statistisk fornuftig vis. Ved en reise til Mars er strålingsbelastningen potensielt mye mer problematisk. Dette er først og fremst på grunn av lengre varighet slik at astronautene vil akkumulere en større strålingsdose. Effektiv skjerming er vanskelig fordi det vil øke vekten på farkosten. Jeg tror dette kommer til å være en av de viktigste faktorene som kommer til å gjøre at det tar mye lengre tid før mennesker blir sendt til Mars enn mange planer som verserer i dag forteller om. 1Hvis man blir truffet av en solstorm er det en annen sak, men normalnivået er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Mulig jeg tar feil, men er det ikke ca 250 kuldegrader i rommet og ca 200 varmegrader på månen der hvor den sk. landingsenheten skal ha landet? Det er stråling fra sola, kosmisk stråling og stråling fra VanAllen-beltet. Hvordan beskytter man seg mot disse? Med det du har totalt fravær av: Forståelse for fysikk Siden dette er i et vakuum så er det veldig vanskelig for varmen å spre seg via tomrommet, så det er ikke uvanlig at det kan være fryktelig varmt på den siden som vender mot solen, og fryktelig kaldt på den siden som vender bort fra solen. Denne "gullfolien" du ser på romfartøy er varmebeskyttelse, og vil absorbere det alle meste av denne energien. https://en.wikipedia.org/wiki/Spacecraft_thermal_control Kosmisk stråling er ikke mer magisk enn radioaktiv stråling. Jeg vet ikke om du benekter atomkraftverk, eller atomdrevne ubåter, men det er i bunn og grunn det samme, bare i revers. Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Da fortsetter du å tro på NASA , spacex og Elon Musk. Jeg har ikke avslørt noe som helst, men prøvd å bidra med info til de som evt er interessert, og ikke er overbevist om hva vi blir fortalt om en av menneskehetens sk. største bragder. Hvorfor mener du det er "skikkelig gjennomtenkt"? Du bidrar jo ikke med noe info. Du bidrar med masse dumme spørsmål som du kunne funnet svar på selv, hvis du hadde giddet å sette deg litt inn astronomi og fysikk. Det er ganske typisk at de som vil «avsløre» slike ting, ikke er i nærheten av å ha kunnskap om det de argumenterer mot, og du er et godt eksempel på dette. Lenke til kommentar
keelling Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 (endret) Temperatur i vakuum og nær vakuum er egentlig ikke interessant (og faktisk ikke helt greit å definere engang). Siden det ikke er noe luft til å holde på og overføre varme er det kun strålingsvarme som er av interesse. Dette gjør at det er relativt enkelt å håndtere det enorme temperaturområdet som man må forholde seg til. Romdraktene må ha et kjøle/varme-system (vanligvis sirkulerende vann), men det er ikke noen stor utfordring. Stråling er noe man må forholde seg til, men for korte romreiser som til månen strålingsintensiteten vanligvis1 så lav av den totale belastningen helt fint er innenfor det mennesker tåler. Det kan tenkes at faren for å utvikle kreft øker litt, men det er alt for få astronauter som har vært der til at det kan undersøkes på statistisk fornuftig vis. Ved en reise til Mars er strålingsbelastningen potensielt mye mer problematisk. Dette er først og fremst på grunn av lengre varighet slik at astronautene vil akkumulere en større strålingsdose. Effektiv skjerming er vanskelig fordi det vil øke vekten på farkosten. Jeg tror dette kommer til å være en av de viktigste faktorene som kommer til å gjøre at det tar mye lengre tid før mennesker blir sendt til Mars enn mange planer som verserer i dag forteller om. 1Hvis man blir truffet av en solstorm er det en annen sak, men normalnivået er ikke noe problem. Så ingen har tenkt på å ta med en temperaturmåler på disse "reisene"? Sikkert bare glemt det... Stråling er sikkert ikke noe problem; Har du tenkt over hvorfor lege/tannlege ofte dekker til pasienten med bly og går ut av rommet når man tar røntgenbilde som varer et par sekunder? Noe annet som er verdt å nevne er at det var en kraftig solstorm(solarflare)mens astronautene var i rommet. Endret 29. juni 2018 av keelling Lenke til kommentar
keelling Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 (endret) Med det du har totalt fravær av: Forståelse for fysikk Siden dette er i et vakuum så er det veldig vanskelig for varmen å spre seg via tomrommet, så det er ikke uvanlig at det kan være fryktelig varmt på den siden som vender mot solen, og fryktelig kaldt på den siden som vender bort fra solen. Denne "gullfolien" du ser på romfartøy er varmebeskyttelse, og vil absorbere det alle meste av denne energien. https://en.wikipedia.org/wiki/Spacecraft_thermal_control Kosmisk stråling er ikke mer magisk enn radioaktiv stråling. Jeg vet ikke om du benekter atomkraftverk, eller atomdrevne ubåter, men det er i bunn og grunn det samme, bare i revers. Den "gullfolien" dekker landingsbena på fartøyet, kanskje de burde lage "gullfolie-hatter" av den i stedet... Det virker ikke som fysikk er ditt sterke felt heller? Her er en link som forteller om jeg benekter atomkraftverket i Halden; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1803701 Endret 19. juni 2018 av keelling Lenke til kommentar
keelling Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Du bidrar jo ikke med noe info. Du bidrar med masse dumme spørsmål som du kunne funnet svar på selv, hvis du hadde giddet å sette deg litt inn astronomi og fysikk. Det er ganske typisk at de som vil «avsløre» slike ting, ikke er i nærheten av å ha kunnskap om det de argumenterer mot, og du er et godt eksempel på dette. Her er en side om en som jeg mener har relevant info. http://www.billkaysing.com/hoaxtheory.php Noen mener det ikke finnes dumme spørsmål , bare dumme svar. Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 (endret) Så ingen har tenkt på å ta med en temperaturmåler på disse "reisene"? Sikkert bare glemt det... Hvem har sagt at de ikke hadde med seg noen temperaturmåler? Hvorvidt de hadde det eller ikke aner jeg ikke, men temperaturen har blitt grundig målt både på månen og andre steder. Overflatetemperaturen til månen er veldefinert og kan helt greit måles ved å se på IR-spektrumet som blir strålt ut. Temperaturen mellom jorden og månen er ikke veldefinert siden det ikke er noe stoff der som kan ha en temperatur, men man kan regne ut en "strålingstemperatur" ut fra fordelingen av bølgelengder til fotonene som er der. Men dette med å måle temperaturen i vakuum er ikke relevant uansett - energibalansen til romskipet er styrt av hvor mye solstråling det mottar direkte fra solen og hvor mye varmestråling romskipet sender ut selv. Dette er enkel fysikk som de har full kontroll på. Stråling er sikkert ikke noe problem; Har du tenkt over hvorfor lege/tannlege ofte dekker til pasienten med bly og går ut av rommet når man tar røntgenbilde som varer et par sekunder? For det første fordi strålevernet har satt kjempestrenge krav for tillatt akkumulert stråling per år for å være på den sikre siden. For spesielle yrkesgrupper, blant annet astronauter, tillates vesentlig mer stråling enn for den allmenne befolkning. For det andre gir røntgenapparatene svært konsentrert stråling. Belastningen på et lite område av kroppen per tid er altså mye høyere fra et røntgenapparat enn fra kosmisk stråling. Redigert: Her finner du noen tall om strålingsbelastningen ved å reise gjennom Van Allen-beltet. Strålingsbelastningen er ikke stor nok til å gi umiddelbar skade, men økt kreft-risiko er svært sannsynlig. Endret 19. juni 2018 av -trygve Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Den "gullfolien" dekker landingsbena på fartøyet, kanskje de burde lage "gullfolie-hatter" av den i stedet... Det virker ikke som fysikk er ditt sterke felt heller? Her er en link som forteller om jeg benekter atomkraftverket i Halden; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1803701 Bare fordi du vender om på argumentet betyr ikke at det har en effekt. Gullfolien er et billig varmeskjold. Hjelmen til Astronauter har andre, trolig mer robuste måter å beskytte mot infrarød- og mikrobølge-stråling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå