Gå til innhold

[Løst] komplett pc uten strømforsyning

P373

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med AX 760, er et godt valg.

Men når jeg ser på listen din, trenger du 32GB RAM? Med mindre du driver med heftig 4K videoredigering og masse Virtualisering, kommer du aldri til å ta i bruk i nærheten av all minne samtidig. Og du har 2k kroner bare stående ekstra i maskina. 8TB lagring er jo også en god del, men der er det kanskje greit.

Lenke til kommentar

dere må ikke tenke på prisen. den er langt i fra virkeligheten på alle komponentene.

men ja jeg trenger ikke 32 gb ram. men jeg trengte 16 og de ekstra 16 fikk jeg for et par hundrelapper.

ja 8tb lagring må jeg ha. så jeg trenger en strømforsyning til denne pcen.

ehm liten oppdatering her.

jeg tok en titt på min gamle strømforsyning.

http://www.fractal-design.com/home/product/power-supplies/discontinued-products/newton-r2-1000w-80-plus

vil denne kanskje være tilstrekkelig?

Lenke til kommentar

gpu gtx770 er 6 mnd gammel så den er vel boss så skal jeg ha den nye gtx970 så må jeg ut med 3.2k

ssd som jeg har er vel hakke bedre enn crucial og samme gjelder her. viss jeg skal ha crucial istede mår jeg selge min gamle ssd og sette inn denne crucial

alt på listen er ting som jeg eier. eneste nytt er kabinettet. og hovedkortet.

og prisene stemmer ikke siden jeg ikke har kjøpt alt på komplett. alt er anskaffet fra andre steder.

Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

gpu gtx770 er 6 mnd gammel så den er vel boss så skal jeg ha den nye gtx970 så må jeg ut med 3.2k

ssd som jeg har er vel hakke bedre enn crucial og samme gjelder her. viss jeg skal ha crucial istede mår jeg selge min gamle ssd og sette inn denne crucial

og prisene stemmer ikke siden jeg ikke har kjøpt alt på komplett. alt er anskaffet fra andre steder.

https://www.komplett.no/gainward-geforce-gtx-970-4gb-physx-cuda/825432

Du vil ta inn ekstremt mye ytelse ved kun å oppgradere til 970, det finnes billigere versjoner men ville gått for denne. Det er noe du ikke vil angre på, kutt ned på ram og øk GPU. Vil også anbefale å handle alt på netonet, jeg sparte 2-3k på å kjøpe derfra når jeg klemte samme min pc.

Ga forresten 15k for min pc, det var med alt SSD, 980 GTX osv osv.. Du kan få lista om du vil :)

Endret av deaf
Lenke til kommentar

sweet, skal begynne å lese.

og ja hvite kabler betyr mye siden flere av kablene er synlige gjennom glassvinduet i kabinettet

Endret av petfry
Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/gainward-geforce-gtx-970-4gb-physx-cuda/825432

Du vil ta inn ekstremt mye ytelse ved kun å oppgradere til 970, det finnes billigere versjoner men ville gått for denne. Det er noe du ikke vil angre på, kutt ned på ram og øk GPU. Vil også anbefale å handle alt på netonet, jeg sparte 2-3k på å kjøpe derfra når jeg klemte samme min pc.

Ga forresten 15k for min pc, det var med alt SSD, 980 GTX osv osv.. Du kan få lista om du vil :)

ja skal se om jeg har noen mulighet til å selge min 770 slik at jeg kan få litt igjen for den.

som sagt jeg har allerede alle delene fra andre steder. men ja viss jeg skal kjøpe noe på nettet blir det via prisjakt og veldig ofte ender ting billigst ut på netonnet med mindre det er kampanjer og slikt andre steder

• Liker 1
Lenke til kommentar

Pris er ikke det eneste du bør ta med i beregningene.

Var jeg deg ville jeg vurdert å betale litt ekstra dersom du har en forhandler i nærheten, eller eventuelt bruke Komplett.no.

Du får mye bedre service dersom noe skulle oppstå. Veldig kjedelig å være uten pc dersom du får problemer med en del i ettertid og må styre med RMA osv. Da er det verd hver krone dersom du har handlet hos Komplett.no eller en lokal forhandler. Tro mine ord.

Det kan fort koste deg noen kroner å styre med RMA hos enkelte leverandører. Også kan det ta veldig mye tid. Da er spørsmålet om det er verd det?

Lenke til kommentar

Så for å få det på det rene. Den listen du har laget, innholder deler som allerede er kjøpt? Og det er ikke engang nøyaktig samme deler, da du sier at RAM kostet deg kun hundrelapper mer, men det er linket til et kit på 2000kr.

Lenke til kommentar

delene som er i listen er deler som jeg sitter med nå som er anskaffet de siste mnd.

at en bekjent kjøper feile deler og ikke får solgt dem igjen gjør at man kan presse prisen nokså lavt.

enkelte deler er skaffet andre steder enn i butikk for å si det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...