Gå til innhold

Skifte HD uten reboot

wildv

Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet meg en harddisk-skuffe som gjør det mulig å trekke ut og bytte harddisker fra utsiden av maskinen. Smart i grunnen... På den måten trenger jeg ikke ha fult så mange varme harddisker i maskina, som allerede er trangt.

Det hele hadde fungert perfekt, hadde det ikke vært for at jeg må reboote maskina hver gang jeg bytter disk.

Er det mulgi å komme rundt dette med et program, eller ved å gjøre noen smarte ting med innstillingene i maskina?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
s-ata er ikke hot-swap, man må ha en hot-swap disk, og ett hovedkort e.l. får å skifte harddisk når maskinen er på, og det er ikke akkurat billig, sats heller på eksterne disker hvis du skal ha disker du kan fjerne når pc`n er på

En av fordelene med S-ATA er nettopp muligheten for hotswapping. Se http://www.directron.com/patasata.html

i hw sin hdd guid står det at sata ikke er hot swap nå men kommer til og bli det engang i fremtida..?

Lenke til kommentar

Noen maskiner klarer hot-swap på pata, men det må gjøres på en litt "ikke standard" metode. Har gjot det mye selv på jobb pc'en min.

Husk å slå av "skriverbuffring" til disken osv.

Går først inn i enhetsbehandling.

Så slår je gav og tar ut skuffa.

Søker så etter maskinvareendringer, da forsvinner disken.

Så kan jeg sette inn den nye og søke etter maskinvareendringer igjen, så kommer den andre opp i enhetsbehandling of som en stasjon i min datamaskin.

Alt funker perfekt.

Dette funker derimot ikke på min pc hjemme :grumpy: , men kan jo være du er heldi.

D-Fender

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...