Gå til innhold

Galaxy Tab S 10.5 eller 8.4?


erlendsellie

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe meg nytt nettbrett, da enten Tab S 8.4" eller 10.5"

 

Vet at dette er en smakssak, men lurer på om noen har erfaringer å dele.

 

Har i dag en iPad 1 og 2, som jeg synes blir for tung, men min Nexus 7 2012 synes jeg er litt for liten, så ingen av de blir mye brukt. Og de har også blitt ganske trege med tiden. Hva tenker dere? Har forøvrig en Macbook Air 13" jeg bruker for det meste per idag.

 

Takker : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du forteller lite om behovet ditt, hva du skal bruke det til osv.

 

I ditt tilfelle ville jeg nok kanskje ha valgt Tab S 10", da det er en del større enn Nexus 7.

Størrelsen på Tab S 8" og Nexus 7" er ikke kjempe stor.

 

Jeg har selv Tab S 8", som jeg er kjempefornøyd med. Får snart Tab S 10" også, så blir nok fornøyd der også.

 

Men igjen, kommer an på bruke din.

Lenke til kommentar

Kommer jo til å være primært sofasurfing, og surfing på buss, hytta og lignende. Kommer til å kjøpe LTE utgaven da jeg har et ekstra datasim inkludert i abbonementet mitt.

 

Så surfing, spill, kanskje streaming på buss og lignende. GPS navigasjon i bil vil være aktuelt og.

 

Har tatt litt begge, og klarer ikke å bestemme meg. Synes 8.4 virker en del større enn 7, men usikker på om den blir stor nok. Er også redd for at 10.5" blir litt for stor og tung.

 

Vanskelig dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom du synes at iPad med 9,7" er for stor, er nok 8.4" beste alternativ. Har vært samme runden selv, og har nå en Note 8" og en Tab Pro 8,4", som begge har passende størrelse til mitt bruk. 7" er i minste laget, og 10" er for stort på farten. Som GPS i bilen er 7-8 mer enn nok, jeg ender som regel opp med å bruke mobilen.

Lenke til kommentar

Takker for fine svar: )

 

Er ikke det at iPaden ble for stor, men egentlig for tung. Blir slitsomt å holde den med en hand, mens man trykker med den andre. Og hvis man holder med 2 hender, så er jo skjermen for stor til å kunne nåes med tomlene.

 

Er litt på 10.5 uansett da jeg tror den kanskje passer bedre til film og slikt når jeg er på farten, blir jo i grunn en mye større skjerm. Får kjenne litt mer på begge i butikken!

 

Noen som synes at sin 8.4" blir for liten, eller 10.5" blir for stor?

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvorfor ikke flere vurderer Sony Tablet Z 2 det er en fantastisk tablet spesielt på vekt, kvalitetsfølelse og skjerm. Jeg merker at jeg stadig velger min Z2 fremfor min Ipad Air. Samsung tablet S har bare skuffet mener nå jeg med frysing og hakking ved vanlig surfing. Skjermen er flott ja men minimalt kontra Z2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...