venus_ Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Jeg trenger hjelp til å finne en stillegående laptop. Jeg skal bruke den på lesesalen så det aller viktigste er at den faktisk er stillegående og at den er lett å bære på ryggen frem og tilbake til skolen, og gjerne tynn også da jeg har en del bøker det også skal være plass til i sekken. Har mest lyst på en med ssd, berøringsskjerm, hd-oppløsning, 13-14" og maxpris på 8000 kr, gjerne mindre. Skjønner at dette kan være litt vanskelig å finne, har kommet over noen, men ender med at jeg ikke tør å kjøpe siden jeg ikke vet hvor mye støy det kommer fra den. Om noen vet om en som er stillegående så er ikke ssd og/eller berøringsskjerm så viktig. Kan også være 15" hvis den veier lite. Den vil bli brukt til oppgaveskriving, surfing og til å se serier. Håper noen har noen tips! Den jeg har nå synger på siste verset og egner seg absolutt ikke til å bære noen plass og vifta suser helt ekstremt. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Spørs vel om det hadde vært lurt å vente her, broadwell CPUer burde være godt utgangspunkt her. Synd det ikke kommer før neste år et sted, så her blir det bare å vente. I3 prosessor med god kjøler, burde ikke støye så veldig mye, Prosessormodeller for laptop som slutter på U f.eks i3-3217U eller Core i3 4010U burde støye mindre en de som slutter på M (i3 4200M) men betyr også lavere ytelse. Lenke til kommentar
harcoregeek Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Har tenkt til å kjøpe Pc. Har dere anbefalinger og hva synes dere om disse 2 her?https://www.komplett...g-156-hd/817388https://www.komplett...g-156-hd/823584 0 Svar Multisitat Rediger Lenke til kommentar
venus_ Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 Spørs vel om det hadde vært lurt å vente her, broadwell CPUer burde være godt utgangspunkt her. Synd det ikke kommer før neste år et sted, så her blir det bare å vente. I3 prosessor med god kjøler, burde ikke støye så veldig mye, Prosessormodeller for laptop som slutter på U f.eks i3-3217U eller Core i3 4010U burde støye mindre en de som slutter på M (i3 4200M) men betyr også lavere ytelse. Jeg kan nok ikke vente til neste år, den jeg har nå streiker nok snart. Men finnes det virkelig ingen pc'er med god ytelse som er stillegående? Har ingen planer om å kjøpe mac, men som sammenligning er feks en macbook helt stillegående, har disse dårlig ytelse? Lenke til kommentar
venus_ Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 Har tenkt til å kjøpe Pc. Har dere anbefalinger og hva synes dere om disse 2 her? https://www.komplett...g-156-hd/817388 https://www.komplett...g-156-hd/823584 Du får sikkert flere svar om du lager en egen tråd og om du skriver hva du skal bruke den til. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Min definisjon på stillegående er at viften ikke spinner opp ved normal bruk. Da jeg lette etter ny ultrabook tok det en stunn før jeg fant en modell som faktisk gjorde denne jobben bra. Det endte ut med en Samsung Ativ book plus (9 serien). Disse er dritbra! Byggkvaliteten er helt fantastisk, batteritiden god. Du kan kjøpe hva som helst som heter samsung np9xx og du vil bli fornøyd. Jeg tror du vil få samme opplevelse med Asus ux32 også, men disse har ikke like lekker byggkvalitet. Derom du vil ha samsung må du være rask! De har sluttet å selge i Europa og dermed er det kun rest varer å finne akkurat nå. Her har du en: https://prisguiden.no/produkt/samsung-ativ-book-9-plus-900x3g-k03se-202458 Det er svært få modeller på markedet akkurat nå som klarer å holde 0rpm på viftene ved normal bruk. Samsungen som nevnt er sammen med macbook air noen av svært få modeller. Lenke til kommentar
venus_ Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 Min definisjon på stillegående er at viften ikke spinner opp ved normal bruk. Da jeg lette etter ny ultrabook tok det en stunn før jeg fant en modell som faktisk gjorde denne jobben bra. Det endte ut med en Samsung Ativ book plus (9 serien). Disse er dritbra! Byggkvaliteten er helt fantastisk, batteritiden god. Du kan kjøpe hva som helst som heter samsung np9xx og du vil bli fornøyd. Jeg tror du vil få samme opplevelse med Asus ux32 også, men disse har ikke like lekker byggkvalitet. Derom du vil ha samsung må du være rask! De har sluttet å selge i Europa og dermed er det kun rest varer å finne akkurat nå. Her har du en: https://prisguiden.no/produkt/samsung-ativ-book-9-plus-900x3g-k03se-202458 Det er svært få modeller på markedet akkurat nå som klarer å holde 0rpm på viftene ved normal bruk. Samsungen som nevnt er sammen med macbook air noen av svært få modeller. Er viftesuset jeg vil inngå ja, er utrolig irriterende på lesesalen. Takk for tipset! Har sett mye på den du linker til, men har hengt meg sånn opp i at jeg har lyst på berøringsskjerm, men er kanskje ikke så mye poeng i å ha det. Er Windows 8 mer brukervennlig med en berøringsskjerm? Lenke til kommentar
Strato Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Jeg synes touch er fantastisk. Men det har egentlig svært lite å si. Utfordringen er at disse modellene blir mye dyrere med touch. Se ativ book plus (np940). Den har også 3200x1800 skjerm, men er generelt litt for dyr. Ux32 gir generelt vanvittig mye ytelse for pengene. Dog kan jeg ikke garantere at disse er 100% lydløse som jeg kan garantere med samsungen. Lenke til kommentar
venus_ Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 Jeg synes touch er fantastisk. Men det har egentlig svært lite å si. Utfordringen er at disse modellene blir mye dyrere med touch. Se ativ book plus (np940). Den har også 3200x1800 skjerm, men er generelt litt for dyr. Ux32 gir generelt vanvittig mye ytelse for pengene. Dog kan jeg ikke garantere at disse er 100% lydløse som jeg kan garantere med samsungen. Takk Skal virkelig vurdere om jeg skal droppe berøringsskjerm og gå for den Samsungen. Hva med SSD, har det noe å si for støynivået om det er SSD eller vanlig harddisk? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Noe har det å si, men SSD er ytelsen som er mest prioritert. Så derfor anbefales en SSD disk, og en god diskkontrollere, siden en del laptoper særlig billig pris har ofte eldre Sata 300 da blir ikke SSD like bra. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Ssd betyr null hdd sus. Det betyr litt, som allerede sagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå