Jonas Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Skulle gjerne visst hvorfor du behøver en så voldsom pumpekapasitet? Kan du begrunne det? Det trenger han ikke... så enkelt er det... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Denne pumpa bør du gå for heller Selges på Clas Ohlson,3 hastigheter på den Helt lydløs..må legge øret inntil den for å høre om den går... Flere bilder: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=1278941 TaZ Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 hvor varm tror du kassa blir med 15 deltaer på en raddis(merk at dette blir kjøpt om ca 6 måneder...)? ikke stort! Akkurat det der er faktisk ganske lett å svare på. Temperaturen både på vann og i kassa vil bli tilnærmet lik romtemperatur. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Skal det i det hele tatt være noe vits med to pumper, så må du hvertfall montere dem paralelt. Da får du neeeesten dobbel flow (begrenses seff av blokkene og slangene osv). Den 15 vifters radiatoren trenger du ikke vifter på uansett. Du vil få så godt temperatur allikevel. Hvis du legger på pelt en del steder, så bør du derimot tenke på det. (for all del. IKKE 15 deltaer. Du kommer til å ha det gøy i 10 sek, fordi det bråker og blåser så festlig mye. Men etter det kommer du til å skru av alle sammen. Btw. Når gutten først har bestemt seg for å bruke 10k på vannkjøling, så gi han heller råd enn å begynne å si hvor dumt det er. Han kommer til å bruke 10k uansett. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Kimius, du _må_ legge ut bilder når du er ferdig. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Kimius, du _må_ legge ut bilder når du er ferdig. helt rett. hadde egentlig planlagt å lage en worklog, men må jo nesten få litt peil på hvordan man poster bilder først. når jeg vet det, så blir det worklog, med alt som hører med *grin* tilbake til topic. har noen et tips til hvordan jeg skal montere ting, og hvilke ting jeg bør gå for? skal ha 9 katoder, vannkjøling(døhh), 14(!) vifter, som forøvrig skal bli styrt av en rheobus, trekabbis, 2 lazer-leds og 2 psuer. samt noe ekstra stæsj for at det skal se jæ**** kult ut *grin* Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Må få deg peltier også da.. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Må få deg peltier også da.. helt enig Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 jeg har vurdert peltier lenge, men har ingen anelse om hvordan den skal festes, isolasjonsbehov, psu til peltier(må vel ha en spesiell en) osv var en genial ide, men jeg har ikke nok kunnskap til å gjennomføre det i praksis. og det på tross av at jeg har lest den peltier guiden som står på overklokking.no....... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Det ser ikke så vanskelig ut..det er mange gode guider ute på nettet som viser steg for steg hvordan du skal gjøre det.. Snekker'n la nettopp ut en post her i vannkjøling med noen guider.. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hvis du skal ha et 100w tec må du ha 100w psu.. kansje greit a ha litt over grensa da.. Lenke til kommentar
simes Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hvis du skal ha et 100w tec må du ha 100w psu.. kansje greit a ha litt over grensa da.. Jeg trodde nå at et 100w tec kan fjerne opptil 100w varme? Og at strømmen den trekker blir regnet ut fra volt*ampere? Tar jeg helt feil nå? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 To pumper er det ikke behov for, da temperaturen ikke vil bli påvirket på et praktisk nivå. Temperaturen kan faktisk heller stige, fordi pumpen avleverer enda mer varme til vannet. Hvis man vil ha redundans i systemet så er det like greit med en flowsensor. Lenke til kommentar
@lf Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hvis du skal ha et 100w tec må du ha 100w psu.. kansje greit a ha litt over grensa da.. Jeg trodde nå at et 100w tec kan fjerne opptil 100w varme? Og at strømmen den trekker blir regnet ut fra volt*ampere? Tar jeg helt feil nå? Nei, etter formelen P=U*I har du helt rett... Hvert å neve er at med denne formelen får du effekten pelt'et trekker og ikke strømmen. (ampere = strøm) Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 To pumper er det ikke behov for, da temperaturen ikke vil bli påvirket på et praktisk nivå. Temperaturen kan faktisk heller stige, fordi pumpen avleverer enda mer varme til vannet. Hvis man vil ha redundans i systemet så er det like greit med en flowsensor. Amen Lenke til kommentar
simes Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hvis du skal ha et 100w tec må du ha 100w psu.. kansje greit a ha litt over grensa da.. Jeg trodde nå at et 100w tec kan fjerne opptil 100w varme? Og at strømmen den trekker blir regnet ut fra volt*ampere? Tar jeg helt feil nå? Nei, etter formelen P=U*I har du helt rett... Hvert å neve er at med denne formelen får du effekten pelt'et trekker og ikke strømmen. (ampere = strøm) Ja det var det jeg mente, sånn circa. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 vel, får lese den guiden til pelt, men vær ikke for håpefulle. har laget en liste over alt jeg skal ha(merk: den er ikke ferdig. blir sikkert store forandringer), og jeg er i denne omgang oppe i over 14000kr!!!!! spørs om jeg får råd til pelt også... hvis jeg får råd, og kunnskaper, så skal jeg jo seff ha pelt, men må først lese den guiden snekkern postet. så får vi se... tilbake til topic, det virker som at jeg bør feste paralellt, så gjør vel det. har bestemt meg for at det blir eheim 1250, og ikke noen andre pumper. har noen et godt tips til montering, ting jeg bør ha, ting jeg må ha osv??? Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 14000??? gi oss en liste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå