Gå til innhold

2 eheim 1250 i serie?

Anbefalte innlegg

Jeg kjører to Eheim 1250 pumper i serie. Det fungerer helt fint, og temperaturen blir lavere ved full belastning når begge pumpene er på. Vannkjølingsboksen (radiator + vifter + vannatnk med pumper) står cirka tre meter unna kabinettet. Radiatoren er en AC 360 med tre 38 dB Papst vifter på 5 volt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker ikke som du er særlig smart. Å bruke 10k på vannkjøling er for meg 7k ut ruta, tror du virkelig ikke det går å modde en prommy ? Hørt om R502 mod ? Trodde ikke det ;D Men serriøst, se deg rundt, vil advare deg mot dette hvis det er hardt tjente penger, men er du en bortskjemt unge som får penga fra fattern så for all del.

Lenke til kommentar
Virker ikke som du er særlig smart. Å bruke 10k på vannkjøling er for meg 7k ut ruta, tror du virkelig ikke det går å modde en prommy ? Hørt om R502 mod ? Trodde ikke det ;D Men serriøst, se deg rundt, vil advare deg mot dette hvis det er hardt tjente penger, men er du en bortskjemt unge som får penga fra fattern så for all del.

Chiiiiiill fjaslokt, chill.... det er hans penger... personlig ville jeg brukt de, på et wicked prosjekt, men det er vel bare meg

Lenke til kommentar

hvis du er så smart som du sier, så glemmer du å bruke 10k på vannkjøling, det blir bare for teit.. Og den som blir imponert av vannkjøling til 10k må være like dum. bruk heller penga på en prommy, er ikke såå mange som har den og jeg ville tro det er mye mer "respetk".

Lenke til kommentar
vel, CObra, for å forstå det, må du vite to ting om meg.

en: jeg er smartere enn de fleste, men har ikke den fjerneste anelse om hvordan et kjøleskap funker, eller hvordan bruke den teknologien på pc. er heller ikke så svært interessert i det. kan like så godt kaste maskinen i fryseboksen...

to: jeg er JÆVLIG lat. :woot: hvis du ser meg gjøre noe, så bør det fotograferes, for ingen vil tro deg... av den grunn vil jeg unngå å måtte gjøre noe jeg ikke trenger. jeg trenger ikke en cpu på -20 grader, så jeg gidder derfor ikke å lage, eller kjøpe, noe som gjør det. jeg har derimot behov for vannkjøling, siden viftene mine hele tiden stopper opp. :grumpy:  trenger også å skryte litt vel mye, så derfor de helt syke ideene...

Litt offtopic, men klarer ikke å dy meg.

Part of the problem in identifying a stupid individual is that they look and act much like anyone else until they do or say something decidedly stupid. It is almost impossible to pick out a stupid person from a crowd. Ironically, most stupid people don?t think of themselves as stupid but rather as intelligent individuals. This makes it very difficult to reason with a stupid person.

Hentet fra denne siden.

Lenke til kommentar

det virker som om det ikke er en god ide for meg å bruke ca 10000kr på vannkjøling? det gir jeg en jæ**** god f*** i. halve poenget med dette er at jeg skal kunne skryte om det i minst 5 år fremover, samt å vinne i en og annen casemod compo. om det blir så bra eller ikke spiller ikke så stor rolle. skal jo seff overklokke, men trenger ikke noe så jæ**** mye overklokking. så lenge settet klarer å holde cpu, gpu og nb rimelig avkjølte, dvs mindre enn med vifter, så er jeg fornøyd. dessuten, hvor varm tror du kassa blir med 15 deltaer på en raddis(merk at dette blir kjøpt om ca 6 måneder...)? ikke stort!

om det skulle være diskusjon om hvorvidt dette er noe særlig smart bryr meg ikke. jeg gjør det nå uansett. går jeg blakk så sparer jeg opp mer. så enkelt er det.

PS: dette er ikke surt ervervede penger. dette er en del av konfepengene jeg fikk i fjord vår. det beløpet var på totalt 24000 *grin* . skal da bruke 13-14 tusen på ting til kabbiset. blant annet ca 14 vifter, opp til 9 katoder, 2 lazer-leds og mye mer...

Lenke til kommentar
vel, CObra, for å forstå det, må du vite to ting om meg.

en: jeg er smartere enn de fleste, men har ikke den fjerneste anelse om hvordan et kjøleskap funker, eller hvordan bruke den teknologien på pc. er heller ikke så svært interessert i det. kan like så godt kaste maskinen i fryseboksen...

to: jeg er JÆVLIG lat. :woot: hvis du ser meg gjøre noe, så bør det fotograferes, for ingen vil tro deg... av den grunn vil jeg unngå å måtte gjøre noe jeg ikke trenger. jeg trenger ikke en cpu på -20 grader, så jeg gidder derfor ikke å lage, eller kjøpe, noe som gjør det. jeg har derimot behov for vannkjøling, siden viftene mine hele tiden stopper opp. :grumpy:   trenger også å skryte litt vel mye, så derfor de helt syke ideene...

Litt offtopic, men klarer ikke å dy meg.

Part of the problem in identifying a stupid individual is that they look and act much like anyone else until they do or say something decidedly stupid. It is almost impossible to pick out a stupid person from a crowd. Ironically, most stupid people don?t think of themselves as stupid but rather as intelligent individuals. This makes it very difficult to reason with a stupid person.

Hentet fra denne siden.

vet du hva? den beskrivelsen passer meg perfekt! med unntak av at jeg er dum. for du forstår: en er ikke dum fordi man gjør noe dumt, bare hvis man ikke forstår hvor dumt det var. jeg forstår jo da fint hvor dumt det var av meg å si det jeg sa, og at det mest sannsynlig vil komme tilbake for å hjemsøke meg, slik det allerede har gjort. jeg velger derimot å leve med det, og fortsette med mine veier, ettersom at de problemene jeg senere møter som konsekvens av mine egne handlinger, vil kun styrke meg, og forberede meg bedre på livet. dette pga at et problem har flere løsninger. finner jeg en som er passende, så har det hjulpet meg på veien. dermed kan jeg trygt takle større og større problemer etter hvert som min "trening" fortsetter. så som du ser, så er jeg ikke dum. jeg velger bare å gjøre noe dumt, for å ta senere lærdom av det. det kalles å tenke på fremtiden. dette er hvorfor de som blir oppfattet som dum, påstår at de ikke er det. de gjør som jeg gjør. de lærer av sine feil, og gjør feil med vilje, for å lære mer. problemet er ganske enkelt det at kriteriene for å oppfatte idioti og dumhet er ikke dypsindige nok til å kunne definere om man er dum eller ikke.

men dette var heller mye offtopic. får gå tilbake til det som er meningen at jeg snakker om.

vannkjølings-systemet jeg skal ha, ut ifra min mening, består av 2 eheim 1250, blokk til cpu, gpu og nb, og et litt sprøtt radiator system. det skal være slik at jeg til vanlig bruker to blackice micro, mens ved å vri på noen ventiler bytter jeg til 2 evo 240 blokker med delta vifter. er der noe her som burde endres på? eller er dette greit?

Lenke til kommentar
det skal være slik at jeg til vanlig bruker to blackice micro, mens ved å vri på noen ventiler bytter jeg til 2 evo 240 blokker med delta vifter. er der noe her som burde endres på? eller er dette greit?

Tror du bør ta 2 blackice extreme 2 i stedet for..

Lenke til kommentar
Du er syk, men kjør på!

dette var mer hva jeg ville høre! god motivasjon kan få alt til å gå. takker så meget.

Men CObra, kan du lage en link til en side slik at jeg får sett den. ville vært en fordel å vite hva jeg bør bestille. dessuten vil jeg helst ha alt fra microplex. er ikke nødvendig, men er jo greit å få alt i en stor pakke, i stedet for flere små pakker.

Lenke til kommentar
Men CObra, kan du lage en link til en side slik at jeg får sett den. ville vært en fordel å vite hva jeg bør bestille. dessuten vil jeg helst ha alt fra microplex. er ikke nødvendig, men er jo greit å få alt i en stor pakke, i stedet for flere små pakker.

De selges på www.netconnectin.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...