holsen Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Hei! Jeg skal sette opp et 5.1 hjemmekinoanlegg. Fronthøytalerne har en motsand på 4ohm, mens center og bakhøyttalere har 6ohm(sub er aktiv). Receiveren støtter motstand mellom 4 til 16ohm, men den har en ohmswitch. Det står i intruksjonsboka at switchen skal stå på 4ohm dersom motstanden i høyttalerne er 4ohm eller mer, men mindre enn 6ohm. Også skal den stå innstilt på 6ohm dersom det er motstand fra og med 6ohm til og med 16ohm. Hva gjør jeg når det en kombinasjon mellom 4ohm og 6ohm? Spec: Receiver: Onkyo TX-NR616 Fronthøyttalere: 2x Jamo E530 (4ohm) Center: Jamo S60 CEN (6ohm) Bak: 2x Jamo S60 SUR (6ohm) Hilsen Håkon Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Sett den på 6 ohm, og ikke tenkt mer på det. Hører du noe problem så bytt til 4 ohm. Eventuelt test med 4ohm først for å være sikker. Har hatt forskjellige ohm høyttalere på forsterke før, de har som regel hatt bryter for 4 eller 8 ohm, og da var alltid praksisten å la den stå til 8. Lenke til kommentar
holsen Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 Takk for svar! Prøvde med 6ohm med en gang, og det spiller som bare det! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Eneste du kanskje kan gjøre er å kjenne hvor varm den blir når den står på 6 ohm, så bytte til 4 ohm, og sjekke igjen etter en tids bruk. Hvis det er noe forskjell, så ville jeg brukt den som gir minst varme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå