Gå til innhold

cassiopeia e-105

div_

Anbefalte innlegg

har en pda fra 1999 har ikke brukt den på 1år......skulle bruke den nylig, satte i adapter, tryket på Power knapp..men den vil ikke slå seg på?

INGEN ting skjer! batteri er i, lås på lokket er på, backup batterier nytt,har prøvd å trykke på power knapp lenge, i alle fomer og lengder:-(

Den er fint behandlet! ingen slag eller slike ting har skjedd.

Hva er gale? er den helt ødelagt eller???

hva kan være feil?

ser at det er 2 grønne lys på over skjerm, det til høyre er svakt ,mens det vestre lys er sterkt

TRENGER VIRKELIG HJELP::SLIK AT JEG KAN BRUKE DEN IGJEN.....

(garanti er utløpt...)

håper på seriøse svar fra folk som VET hva som kan være "feilen", ikke rekalme for andre pda'er,programvare som fixser feil i operativsystem...For pda slår seg ikke på I DET HELE TATT

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber på data-butikk og har solgt sånne dingser i flere år.

Cassiopeia'ene har en svakhet i batteriet som gjør at hvis det ligger et år "i skuffen" (etter først å ha blitt tatt i bruk) kan det være helt ubrukelig. Dette har hendt med flere kunder av oss. Løsningen er å kjøpe et nytt batteri.

(Koster vel ca. 500,- om det i det hele tatt kan skaffes...) :cool:

Lenke til kommentar

takk for svar!. nå har det seg slik at jeg ikke klarer å skru den på med kun adapter i heller!?, tenkte meg at batteri kANSKJE var litt screwed..men trodde det skulle gå ann å bruke strømmen:-(

gjelder batteri teorien for dette også??

har prøvd med en compaq fra samme års modell (svart hvitt skjerm, ikke godt nok)

den virker, og har ligget like lenge.

noe å so på dette også?

takk

Lenke til kommentar

Tror nok fortsatt det er batteriet ja... Har vært borti dette før. Disse dingsene er en sørgelig affere, både Cassiopeia E-105 såvel som E-115. Men etter dette skjerpet Casio seg, og kom med en modell som jet tror het E-205. (Er ikke helt sikker på navnet.) Den hadde imidlertid ofte feil med at Backlight forsvant.

Jeg er 90% sikker på at et nytt batteri vil få maskinen din opp å gå igjen.

Dersom du ikke finner en forhandler som har det på lager, kan du kontakte Casinus i Bergen. De er de eneste i Norge som har service på disse maskinene, og var i sin tid hoved-distributør.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

TAKK for svar!!

merkelig at den ikke virker med bare nettadapter,ved å ta ut det defekt batteriet..det er jo ikke en nødvendighet med batteri i labtop, du kan jo bare fjerne og gå direkte på strøm?

og at batteri skal skape så mye trøbbel...tror jeg kanskje bør kjøpe en bedre pda som ikke er så ømtålelig med batteriet..der er rett før jeg skrur den opp..skulle tro det var sikringa:-)

skal kikke hos begens firmaet ,det er jo dyrt å legge fra seg en 6000kr dings etter så kort tid !

takk igjen håper virkelig dette er feilen!

Lenke til kommentar

hehe ja lock'en er på:-) har modde et nokia batteri??

kjøpe et på chlas olson kamskje?

har du noen andre fiffe triks Sigve( cassipeia e-105)?

men lurer på å kjøpe en med bluteooth og wlan, slik at jeg kan surfe på nettet og se videoklipp også! for cassipeaen bruker windows ce2.11 som er gammelt nå.

vurderer en ipaq 5554 eller noe sånn....Må ha SD minnekort og CF..wlan, bluetooth, RASK, nyeste operativsystem (pocket pc)

må jeg gå for 6000kr for å få alt oppfylt, eller er det andre gode også?

(Må kunne se video,bilder...håper på et konverterings porgram som komprimerer til et pda aktig video pda format, slik som til cassiopeia)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

HAr opplevd dette med en e-105 jeg hadde en gang i tiden. Den var ikke blitt brukt på lenge, og det viste seg at den faktisk ikke ville skru seg på når batteriet var HELT flatt, så etter og ha ladet den et par timer gikk den på. Og ang. linux på denne. Jeg ergret meg mye over dette, fordi denne har rom, og ikke flash rom som betyr at denne ikke kan oppdatere operativsystemet fordi man ikke kan skrive over operativsystemet som ligger der fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...