Hotel Papa Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Hei, Prøver å finne NASen via Synology Assistant og find.synology.com uten resultat (se vedlegg). Fant IPen til NASen og da gikk det fint å logge inn hvis jeg søkte den opp i nettleseren. Syns det er litt merkelig siden jeg fikk tilgang via Synology Assistant for en ukes tid siden. Har ikke endret noen innstillinger siden da. Noen idé om hva som kan ha skjedd? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 (endret) Normalt sett bruker man bare Assistant til å sette opp NASet for første gang. Etter det logger man inn via webgrensesnittet, slik du sier du får til. Testet for moro skyld å søke opp mitt eget NAS via find.synology.com, og den finner ingenting på nettverket mitt, men jeg har hatt det kjørende i over et år. Edit: Synology Assistant finner det, men jeg kan jo ikke gjøre noe fornuftig der, ut over å sette IP og koble opp nettverksstasjoner. Endret 19. oktober 2014 av Llandari Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Jeg bruker også bare IPen når jeg kobler til mitt NAS. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2014 Forsåvidt et poeng det, jeg har pleid å bruke synology assistant til å finne IPen til NASen. Men logga bare inn på routeren og fant den der. (glemt IPen siden sist) Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har satt opp fast IP på min NAS (vha DHCP i ruteren), så den er lett å finne hvis jeg skal inn på den via webgrensesnittet. I tillegg har den jo et hostname man kan bruke. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har satt opp fast IP på min NAS (vha DHCP i ruteren), så den er lett å finne hvis jeg skal inn på den via webgrensesnittet. I tillegg har den jo et hostname man kan bruke. Er det typ "address reservation" man kjører på med da? Har en NETGEAR router, kan gå inn under LAN IP og huke av NASen der og trykke "add reservation"..? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Usikker på hva det heter på NETGEAR, men det høres riktig ut. Der skal men også kunne velge IP selv, om man vil ha en som er enklere å huske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå