MMAfighter Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 hvordan er det viss jeg vill jobbe i forsvaret som f.eks kystjeger i harstad, men bor i stavanger? må/bør jeg da flytte eller kan jeg fremdeles bo i stavanger? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 (endret) Jeg regner med at du ikke snakker om førstegangstjeneste som kystjeger, for da må du bo på kaserne som alle andre i førstegangstjenesten. Men hvorfor i all verden skal du jobbe i Harstad, men bo i Stavanger? Om du ønsker en karrière i Forsvaret, så kan du ikke ha hjemlengsel. Hvordan mener du det skulle fungert? Skal du reise til Stavanger etter endt arbeidsdag? Endret 19. oktober 2014 av ^Th0mas^ 1 Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Du må nok belage deg på å måtte flytte. Kystjegere (vervet) har vanlig arbeidsdag fra 8-16 som veldig mange andre i forsvaret (dette er utenom øvelser eller situasjoner som gjøre at arbeidsdagen blir lengre). Det sier jo seg selv at det blir mer eller mindre umulig for deg å pendle mellom Stavanger og Harstad hver dag. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 (endret) Det eneste måtte vel være å pendle hjem i helgene, men det vil jo medføre en svær kostnad og masse reising. Harstad/Narvik flyplass er en god times kjøring/buss fra Harstad. Og hvis du må fra Tromsø er det 3-4 timer med buss/båt først. Du kaster i praksis bort en hel dag på reising. Det går rutebåt fra Harstad-Tromsø daglig. Vet ikke om det går direkterute til stavanger fra H/N flyplass, det kan du sjekke selv. Har du jobb i forsvaret er det vel hovedsaklig kontorjobbing fra 8-16, eller ute på øvelse/tokt som offiser. Endret 19. oktober 2014 av Bytex Lenke til kommentar
MMAfighter Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2014 ka gjør egentlig kystjegerene i løpet av en vanlig uke? hvor ofte reiser de på internasjonale operasjoner?Og er det bare Afghanistan de reiser til på internasjonale operasjoner? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Du har fått med deg at Norges bidrag til Afghanistan i praksis er over?Forøvrig, og litt off topic. TS: jeg ser du starter flere tråder med spørsmål her og der om en rekke militære avdelinger i Forsvaret. Jeg skjønner at det ikke er noe enkelt valg, men tror det blir bedre for oss alle som prøver å hjelpe deg, og ikke minst deg selv, om du beskriver hva du faktisk er ute etter. Da kan forumfolket her heller prøve å finne en passende avdeling, kontra å besvare spørsmål du må ha om avdelingen som virker kul der og da, for så å se du begynne på nytt med en helt annen avdeling kort tid etter. On topic: Å bo et annet sted enn leir i førstegangstjenesten er ikke mulig. Skulle du bli grenader (vervet menig) eller befal, så kan du fritt bo sivilt om du møtte ønske det, men tror nok at å sikte seg inn mot en bolig i samme landsdel som arbeidssted er å foretrekke. 1 Lenke til kommentar
MMAfighter Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 Du har fått med deg at Norges bidrag til Afghanistan i praksis er over? Forøvrig, og litt off topic. TS: jeg ser du starter flere tråder med spørsmål her og der om en rekke militære avdelinger i Forsvaret. Jeg skjønner at det ikke er noe enkelt valg, men tror det blir bedre for oss alle som prøver å hjelpe deg, og ikke minst deg selv, om du beskriver hva du faktisk er ute etter. Da kan forumfolket her heller prøve å finne en passende avdeling, kontra å besvare spørsmål du må ha om avdelingen som virker kul der og da, for så å se du begynne på nytt med en helt annen avdeling kort tid etter. On topic: Å bo et annet sted enn leir i førstegangstjenesten er ikke mulig. Skulle du bli grenader (vervet menig) eller befal, så kan du fritt bo sivilt om du møtte ønske det, men tror nok at å sikte seg inn mot en bolig i samme landsdel som arbeidssted er å foretrekke. det gjør jeg for å vite litt om alt egentlig.. og i tillegg så har jeg skrevet spørsmål på vegne av kompisser og slikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå