Alphajenta Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Hei! Jeg fikk ikke låst opp telefonen med fingeravtrykksleseren, prøvde mange ganger. Altfor mange ganger, for nå har telefonen sperret seg og den spør etter "sikkerhetskopipassord". Jeg mente å huske hva dette var, men tydeligvis husker jeg feil for jeg får bare feilmelding. Hva kan jeg gjøre med dette? Har prøvd å slå av og på telefonen, ta ut sim etc en ingenting hjelper. Noen som har noen smarte tips? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Hei! Jeg fikk ikke låst opp telefonen med fingeravtrykksleseren, prøvde mange ganger. Altfor mange ganger, for nå har telefonen sperret seg og den spør etter "sikkerhetskopipassord". Jeg mente å huske hva dette var, men tydeligvis husker jeg feil for jeg får bare feilmelding. Hva kan jeg gjøre med dette? Har prøvd å slå av og på telefonen, ta ut sim etc en ingenting hjelper. Noen som har noen smarte tips? Har du koblet den opp med en Google-Konto? Mulig du må nullstille telefonen for at du skal kunne ta den i bruk igjen (alt sammen blir slettet). For å gjøre dette må telefonen være avslått: Jeg tror dette er kombinasjonen: Trykk Volume Opp + Hjem-knapp nede samtidig som du slår på enheten. Når skjermen våkner til live, så holder du fremdeles nede Volume Opp og Hjem-knapp, men du slipper Power-knappen. Da skal den i utgangspunktet gå inn i "Recovery mode" hvor du kan velge "Restore to Factory defaults" eller noe i den duren.. Velg den (Du med volume opp og ned, og godtar med "power-knappen"). Når det er gjort så tar det sikkert noen minutter, så vil den reinstallere. Da må du sette telefonen opp slik du gjorde første gangen. Lenke til kommentar
Alphajenta Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2014 Hei! Jeg fikk ikke låst opp telefonen med fingeravtrykksleseren, prøvde mange ganger. Altfor mange ganger, for nå har telefonen sperret seg og den spør etter "sikkerhetskopipassord". Jeg mente å huske hva dette var, men tydeligvis husker jeg feil for jeg får bare feilmelding. Hva kan jeg gjøre med dette? Har prøvd å slå av og på telefonen, ta ut sim etc en ingenting hjelper. Noen som har noen smarte tips? Har du koblet den opp med en Google-Konto? Mulig du må nullstille telefonen for at du skal kunne ta den i bruk igjen (alt sammen blir slettet). For å gjøre dette må telefonen være avslått: Jeg tror dette er kombinasjonen: Trykk Volume Opp + Hjem-knapp nede samtidig som du slår på enheten. Når skjermen våkner til live, så holder du fremdeles nede Volume Opp og Hjem-knapp, men du slipper Power-knappen. Da skal den i utgangspunktet gå inn i "Recovery mode" hvor du kan velge "Restore to Factory defaults" eller noe i den duren.. Velg den (Du med volume opp og ned, og godtar med "power-knappen"). Når det er gjort så tar det sikkert noen minutter, så vil den reinstallere. Da må du sette telefonen opp slik du gjorde første gangen. Tusen takk for kjapt svar! Den er koblet opp mot en google-konto ja (altså en e-postadresse). Har bare hatt telefonen i et par uker så jeg har ikke fått sikkerhetskopiert bilder enda. Blir de også slettet? Er blant annet noen familiebilder jeg ikke vil skal slettes på den.. Prøvde å koble den til PCen min for å få overført bildene nå, men det gikk ikke. Utrolig tåpelig altså, skulle aldri ha aktivert den fingeravtrykkslåsen.. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Tusen takk for kjapt svar! Den er koblet opp mot en google-konto ja (altså en e-postadresse). Har bare hatt telefonen i et par uker så jeg har ikke fått sikkerhetskopiert bilder enda. Blir de også slettet? Er blant annet noen familiebilder jeg ikke vil skal slettes på den.. Prøvde å koble den til PCen min for å få overført bildene nå, men det gikk ikke. Utrolig tåpelig altså, skulle aldri ha aktivert den fingeravtrykkslåsen.. Det er mulig du kan nullstille passordet ditt via google kontoen. Er det en slags pinkode (tall siffer) den spør etter, eller kan du skrive bokstaver? Du kan isåfall prøve og skrive inn passordet til din google konto. Om telefonen nullstilles, så slettes alt sammen på den ja. Det er litt pga sikkerheten også, i tilfelle du skulle ha mistet den, så kan ikke hvem som helst finne det frem. Når det er sagt, så har det kommet noen artikler i det siste, om at det er mulig hente frem slettet bilder fra telefoner som har blitt nullstilt, men dette er en avansert oppgave, hvor man trenger diverse spesielle programmer. Så fort du får telefonen opp på beina igjen, vil jeg anbefale at du laster ned Dropbox. Da du har en Samsung telefon, vil du få 50 GB ekstra lagringsplass gratis i 2 år. Du kan også velge at bildene automatisk synkroniseres, slik at du aldri mister dem helt om det skulle skje noe.. 1 Lenke til kommentar
Alphajenta Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2014 Tusen takk for kjapt svar! Den er koblet opp mot en google-konto ja (altså en e-postadresse). Har bare hatt telefonen i et par uker så jeg har ikke fått sikkerhetskopiert bilder enda. Blir de også slettet? Er blant annet noen familiebilder jeg ikke vil skal slettes på den.. Prøvde å koble den til PCen min for å få overført bildene nå, men det gikk ikke. Utrolig tåpelig altså, skulle aldri ha aktivert den fingeravtrykkslåsen.. Det er mulig du kan nullstille passordet ditt via google kontoen. Er det en slags pinkode (tall siffer) den spør etter, eller kan du skrive bokstaver? Du kan isåfall prøve og skrive inn passordet til din google konto. Om telefonen nullstilles, så slettes alt sammen på den ja. Det er litt pga sikkerheten også, i tilfelle du skulle ha mistet den, så kan ikke hvem som helst finne det frem. Når det er sagt, så har det kommet noen artikler i det siste, om at det er mulig hente frem slettet bilder fra telefoner som har blitt nullstilt, men dette er en avansert oppgave, hvor man trenger diverse spesielle programmer. Så fort du får telefonen opp på beina igjen, vil jeg anbefale at du laster ned Dropbox. Da du har en Samsung telefon, vil du få 50 GB ekstra lagringsplass gratis i 2 år. Du kan også velge at bildene automatisk synkroniseres, slik at du aldri mister dem helt om det skulle skje noe.. Det er mulig å skrive både tall og bokstaver. Har prøvd alle mulige passordkombinasjoner som jeg bruker, men uten hell.. Begynner nesten å lure på om de spør etter et passord som jeg ikke har laget selv. Får nok bare bite i det og prøve oppskriften din selv om bildene blir borte. Det med å hente frem slettede bilder fra nullstilte telefoner, er det noe de kan hjelpe til med på f.eks Elkjøp, Telenor eller lignende? Beklager hvis jeg stiller litt mange spørsmål Og tusen takk for tipset om Dropbox, skal laste ned det! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Det er mulig å skrive både tall og bokstaver. Har prøvd alle mulige passordkombinasjoner som jeg bruker, men uten hell.. Begynner nesten å lure på om de spør etter et passord som jeg ikke har laget selv. Får nok bare bite i det og prøve oppskriften din selv om bildene blir borte. Det med å hente frem slettede bilder fra nullstilte telefoner, er det noe de kan hjelpe til med på f.eks Elkjøp, Telenor eller lignende? Beklager hvis jeg stiller litt mange spørsmål Og tusen takk for tipset om Dropbox, skal laste ned det! Du kan først dobbelsjekke på denne nettsiden: https://picasaweb.google.com/ om bildene dine er synkronisert opp på Google Kontoen. Isåfall så er jo saken enkel. Der hvor jeg jobber (Elkjøp), får vi ikke hentet ut slettet bilder\filer fra telefoner. Kun andre lagringsmedier (Minnekort, harddisker ol). Edit: Her er forøvrig artikkel fra itavisen ang 'muligheten' for gjennoppretting av bildene. http://www.itavisen.no/nyheter/trodde-du-alt-ble-slettet-243273 Endret 18. oktober 2014 av Merko. Lenke til kommentar
Alphajenta Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2014 Det er mulig å skrive både tall og bokstaver. Har prøvd alle mulige passordkombinasjoner som jeg bruker, men uten hell.. Begynner nesten å lure på om de spør etter et passord som jeg ikke har laget selv. Får nok bare bite i det og prøve oppskriften din selv om bildene blir borte. Det med å hente frem slettede bilder fra nullstilte telefoner, er det noe de kan hjelpe til med på f.eks Elkjøp, Telenor eller lignende? Beklager hvis jeg stiller litt mange spørsmål Og tusen takk for tipset om Dropbox, skal laste ned det! Du kan først dobbelsjekke på denne nettsiden: https://picasaweb.google.com/ om bildene dine er synkronisert opp på Google Kontoen. Isåfall så er jo saken enkel. Der hvor jeg jobber (Elkjøp), får vi ikke hentet ut slettet bilder\filer fra telefoner. Kun andre lagringsmedier (Minnekort, harddisker ol). Nå har jeg gjort omtrent som du skrev (bortsett fra at det var volum ned og ikke opp i starten) Det har gått minst 10 minutter og ingenting skjer. Det er bilde av en grønn figur og så står det blant annet ODIN MODE. Downloading, do not turn off target!! Skal jeg bare la den stå sånn? Virker ikke som det skjer noe.. Jeg hadde glemt passordet til g-mail, så jeg måtte få nytt. Og for å få full tilgang til kontoen måtte jeg taste inn en kode jeg får på mobilen, som jeg altså ikke får opp.. så får sjekke det ved en senere anledning.. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Nå har jeg gjort omtrent som du skrev (bortsett fra at det var volum ned og ikke opp i starten) Det har gått minst 10 minutter og ingenting skjer. Det er bilde av en grønn figur og så står det blant annet ODIN MODE. Downloading, do not turn off target!! Skal jeg bare la den stå sånn? Virker ikke som det skjer noe.. Jeg hadde glemt passordet til g-mail, så jeg måtte få nytt. Og for å få full tilgang til kontoen måtte jeg taste inn en kode jeg får på mobilen, som jeg altså ikke får opp.. så får sjekke det ved en senere anledning.. Da har du trykket på feil kombinasjon. (Mulig den jeg sa var feil, at det er en annen på Samsung Alpha, kan komme tilbake til det straks). Om du har glemt passordet til g-mail, så kan jo det være årsaken til at du ikke kommer inn på telefonen (at det passordet du mener det skal være ikke fungerer), så ville absolutt ha testet med nytt passord. Du har ikke en annen tlf liggende? Bare sette i Simkortet i den, så få tak i SMS'en. Tror man skal få opp valget at man ikke har telefonen tilgjenglig, da må man i enkelte tilfeller svare på "hemmelige spørsmål". Lenke til kommentar
Alphajenta Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2014 Nå har jeg gjort omtrent som du skrev (bortsett fra at det var volum ned og ikke opp i starten) Det har gått minst 10 minutter og ingenting skjer. Det er bilde av en grønn figur og så står det blant annet ODIN MODE. Downloading, do not turn off target!! Skal jeg bare la den stå sånn? Virker ikke som det skjer noe.. Jeg hadde glemt passordet til g-mail, så jeg måtte få nytt. Og for å få full tilgang til kontoen måtte jeg taste inn en kode jeg får på mobilen, som jeg altså ikke får opp.. så får sjekke det ved en senere anledning.. Da har du trykket på feil kombinasjon. (Mulig den jeg sa var feil, at det er en annen på Samsung Alpha, kan komme tilbake til det straks). Om du har glemt passordet til g-mail, så kan jo det være årsaken til at du ikke kommer inn på telefonen (at det passordet du mener det skal være ikke fungerer), så ville absolutt ha testet med nytt passord. Du har ikke en annen tlf liggende? Bare sette i Simkortet i den, så få tak i SMS'en. Tror man skal få opp valget at man ikke har telefonen tilgjenglig, da må man i enkelte tilfeller svare på "hemmelige spørsmål". Ja jeg gjorde helt sikkert noe feil, ikke flink på sånne her ting. Du tror ikke jeg ødelegger alphaen nå ved å skru den helt av igjen? Jeg har en Samsung S2, skal prøve å få den i gang igjen (batteriet på den var døden nær og derfor jeg kjøpte alphaen) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Neida, skal ikke være noe problemer om du skrur den av. Den vil stå slik til du skrur den av uansett, så har ikke så mye valg. Lenke til kommentar
Alphajenta Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2014 Neida, skal ikke være noe problemer om du skrur den av. Den vil stå slik til du skrur den av uansett, så har ikke så mye valg. Har fått liv i S2en, så da får den ligge på lading i natt. Får teste ut videre i morgen med å bytte simkort etc. Takk for gode råd så langt, ha en riktig god natt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå