mkberg Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Selv om emnet har blitt tatt opp før i en eldre post, føler jeg at et spenn på 11 år ikke er en god referansekilde.Jeg har tenkt å kjøpe et domene på vegne av et idrettslag jeg er med i, og prøver å finne det beste tilbudet uten leie av webhotel.Jeg eier en server (Synology DiskStation) som jeg tenke jeg skulle bruke istedet for å leie unødvendig webhotel, men det var lettere sagt enn gjort.Jeg sliter med å finne en side som oppfyller mine ønsker, og tenkte da like godt et innlegg her kunne hjelpe, slik som i 2003.PS! Helst foreslå den rimeligste tilbyderen Lenke til kommentar
ahw_ Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Er selv fornøyd med Namecheap.com. Har over tid flyttet domener vekk fra GoDaddy og 1&1 til Namecheap. Hvis du har dynamisk IP, husk at du må ha programvare som oppdaterer DNS-konfigurasjonen ofte. Dette er noe nye rutere kan settes opp til å holde oppdatert automatisk. Hvis ikke kan kanskje serveren gjøre dette i stedet. Et alternativ til å kjøpe domene kan være å bruke en tjeneste som DynDNS, som jeg har brukt i noen år. Var gratis i hvert fall før, og vet ikke helt om de fortsatt har gratistjenester. Likevel finnes det garantert lignende tjenester som både er billige og t.o.m. gratis. Prøv å søke på Google etter noe som "free dynamic dns" og pass på at tjenesten også er til profesjonelt bruk og ikke bare leketøy. Endret 18. oktober 2014 av ahw_ Lenke til kommentar
mkberg Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2014 Takk for tips ang. dynamisk IP.Jeg glemte å nevne at forhandleren må tilby .no-domene. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Hva slags domene skal det være? Hvis det er snakk om .no, så er det ikke så mange muligheter. Et alternativ er Domeneshop. Har du linje som tåler litt trafikk til serveren din? Endret 18. oktober 2014 av Mr D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå