Gå til innhold

treg oppstart

Tjuls

Anbefalte innlegg

jeg bare lurer på om det er noe jeg kan gjøre for at maskinen min ikke bruker 2 min fra jeg kommer inn i windows og alt ser bra ut, til jeg kan virkelig starte å bruke maskinen. har det noe med at windows skal finne ip'en fra routeren eller noe? har lest noe om dette.

noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg bare lurer på om det er noe jeg kan gjøre for at maskinen min ikke bruker 2 min fra jeg kommer inn i windows og alt ser bra ut, til jeg kan virkelig starte å bruke maskinen. har det noe med at windows skal finne ip'en fra routeren eller noe? har lest noe om dette.

noen forslag?

Det du bør gjøre er å:

1: defragmenter harddisken din.

2: Skriv msconfig under start/kjør. Under mappen oppstart fjerner du de programmene som du ikke behøver ved siden av klokka di ned på høyre side. Disse programmene sinker oppstarten på pc'en din. OBS. vær forsiktig så du ikke fjerner program som må kjøre der, som for eksempel antivirus, brannmur og ms systemprogram.

Det er bedre å fjerne for få enn for mange.

Spør hvis du lurer på noe ;)

Lenke til kommentar

kommer nok til å defrage i morra.. hvis jeg har tid. har skjekket msconfig. og det er som jeg har ment tidligere.. ikke noe mer som kan fjernes derfra. alt som kan fjernes er fjerna.

men jeg har som sagt lest noe om at det kan skyldes at windows må finne ip'en fra routeren min. MSN Messenger er i oppstarten. og det tar evigheter før jeg kan høyreklikke på dette ikonet i tray. men andre ikoner kan brukes :roll: startlinja kan også åpnes. men er utrolig treigt. bruker også statbar. og det tar ca 1 min fra windows skal være klart til denne åpner seg.

Lenke til kommentar

Hei ;)

Kanskje dette kan være til hjelp med sletting av programmer.Et program som som heter "jv16 Power Tools,dette fjerner programrester og tomme registreringsnøkler blandt annet.Dette fulgte med som vedlegg i siste bladet av "Komputer for Alle"og jeg har brukt dette selv og pc går raskere nå.

Lenke til kommentar

1: Start--Kontrollpanel

2: Gå inn på brukerkontoer

3: Trykk på "endre måten brukerne logger av og på"

4: Ta vekk haken ved "Bruk velkomstskjerm". Da bruker den den orgianle velkomstskjermen som var i 98, bare at den ligner på den i 2000. Den bruker mye mindre ressurser og ser ikke så baby-aktig ut.

Lenke til kommentar

4: Ta vekk haken ved "Bruk velkomstskjerm". Da bruker den den orgianle velkomstskjermen som var i 98, bare at den ligner på den i 2000. Den bruker mye mindre ressurser og ser ikke så baby-aktig ut.

Jeg har prøvd å guide henne inn på brukerkonto, men hun finner ikke kontrollpanel. Ikke gjennom start, eller min datamaskin eller kjør under start.

Hadde fiksa den maskinen hvis jeg hadde den forran meg.

Lenke til kommentar

dette er gjort for lenge siden ;)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å guide henne inn på brukerkonto, men hun finner ikke kontrollpanel. Ikke gjennom start, eller min datamaskin eller kjør under start.

Hadde fiksa den maskinen hvis jeg hadde den forran meg.

hva er det du snakker om foxtrot? meg? *ler*

javel, hvilket OS kjører du da? kjører du norton forresten? isåfall er det det som er problemet, bruker litt tid, hvis den ikke finner nettverket.

ja jeg bruker norton og win xp. noen måte jeg kan fikse dette på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...