God Of Stars Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Hvem har høyest status og som tjener best. Advokat eller siviløkonom?? Jeg mener ikke begynner lønn og hvor vanskelig det er å få seg jobb, men bare høy status og penger. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Alle som fullfører siviløkonom-utdannelsen (5 år) blir siviløkonom, men langt fra alle som fullfører profesjonsstudiet i jus blir advokat. Man kan nå langt både som siviløkonom og advokat, men det blir feil å sammenligne de to siden tittelen advokat krever så mye mer. Lenke til kommentar
God Of Stars Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2014 Er hverdagen av en siviløkonom stort sett basert på tall og matte?? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Er hverdagen av en siviløkonom stort sett basert på tall og matte?? Nei. Som siviløkonom kan man jobbe med så mangt. Uansett, advokat er høyere status enn en siviløkonom. 1 Lenke til kommentar
God Of Stars Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2014 Er hverdagen av en siviløkonom stort sett basert på tall og matte?? Nei. Som siviløkonom kan man jobbe med så mangt. Uansett, advokat er høyere status enn en siviløkonom. Vil det si at advokater tjener mere enn siviløkonomer?? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Sånn i snitt vil jeg gå utifra det, ja. Men man kan tjene mye penger som siviløkonom og som advokat. Gå for det som interesserer deg mest. Lenke til kommentar
God Of Stars Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2014 Sånn i snitt vil jeg gå utifra det, ja. Men man kan tjene mye penger som siviløkonom og som advokat. Gå for det som interesserer deg mest. Jeg er interessert i politikk og vil derfor velge et yrke som er mest tilknyttet politikken. Men jeg er ikke glad i matte og tall. Jeg er glad i å lese og argumentere/ debattere. Men er det viktig å trives med tall hvis man vil bli siviløkonom???? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Er du ikke glad i matte og tall så hadde jeg holdt meg unna sivøk, og studert jus eller statsvitenskap om du er interessert i politikk/debattering/argumentering osv. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Vil det si at advokater tjener mere enn siviløkonomer?? http://www.advokatforeningen.no/aktuelt/Nyheter/2014/april/lonnsstatistikk-2013-for-ansatte-advokater-og-fullmektiger/ http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/artikkel339697.ece Legg merke til at oppgitt lønn for siviløkonomer i den siste linken ikke inkluderer bonus og provisjon, som kan utgjøre mye av totallønnen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå