atco Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Har et merkelig problem: Skal logge på en FTP med WS-FTP. Har korrekt bruker/password/port, alt ser riktig ut (kommer på andre FTP's), det logges på (dvs. brukernavn godkjent?) men når jeg legger inn password så får jeg : 530 Login incorrect !logon failure so quitting. Det merkelige er at jeg kan lomme inn på FTP'en via web/mappevisning..... Dette er mot en dansk FTP, men jeg har samme problem mot en kompis sin FTP server, og han har NGT. Begge disse funket fint før jeg skiftet ADSL fra Telenor til NGT. Jeg har Netopia router og er kjent med firewall opplegget, jeg har prøvd å åpne/forwarde porter etc. Understreker at jeg ikke har problem med å komme på mange andre FTP'er som krever bruker/pass. Jeg har seff prøvd med passive transfer av og på etc. ingen hjelp. Har også prøvd med andre FTP klienter (coffecup) men samme problem. Noen som kjenner seg igjen? Kan det ligge på server siden? Lenke til kommentar
Jome Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Har hatt samme problemet.. Har oxo NGT med Netopia-router.. Først må du inn på "Show/Change Server List" under "NAT Config" på routern, og åpne de aktuelle portene.. Så må du inn på "Filter Sets", og der sørge for at det er mulig å bruke porter <1023 Da skal det funke. Mulig det var litt feil ordbruk, men det var ca. slik jeg gjorde det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå