Joachim Vadseth Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Har tenkt på dette nå siden introduksjonen til iCloud Drive - er det mulig i det hele tatt? Min oppfattning av iCloud Drive er at det fungerer på samme måte som Dropbox (som jeg nå har, men har flyttet alt til iCloud Drive). Nå har jeg importert en del FLAC-til-m4a-konverteringer som ligger på NAS-en min til iTunes, så er usikker på hvor akkurat de filene ligger men, er det bare for meg å flytte innholdet i "/Users/joachim/Music/iTunes/iTunes Media" til iCloud Drive-mappa, hvor nå enn denne ligger og så sant bytte filbanen til iTunes library-et i iTunes? Endret 18. oktober 2014 av Joachim Vadseth Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 iCloud Drive er enkelt sagt en mappe som synkes via "Skyen" (Internett). Så ditt forslag bør fungere. Gitt at du har nok plass! 5GB er gratis, så hvis ikke dette er nok kan du abonnere på 20GB/200GB/1TB for en fast sum per måned. Hva med iTunes Match? Da ligger iTunes-biblioteket i "Skyen". Dette er også en abonneringstjeneste (årlig). Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2014 Jau har kjøpt 200GB. iTunes Match er jo et alternativ ja. 249kr i året eller noe slikt. MEN, hvordan i allverden får jeg åpnet filene mine fra iCloud Drive på iOS? Jeg tenker ikke på Pages og Keynote og slike apper, men for eksempel hurtigbåtrutetabellen jeg har i PDF? Det er jo ikke noe browser noe sted som jeg kan finne vertfall. Lenke til kommentar
Abacom74 Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Jau har kjøpt 200GB. iTunes Match er jo et alternativ ja. 249kr i året eller noe slikt. MEN, hvordan i allverden får jeg åpnet filene mine fra iCloud Drive på iOS? Jeg tenker ikke på Pages og Keynote og slike apper, men for eksempel hurtigbåtrutetabellen jeg har i PDF? Det er jo ikke noe browser noe sted som jeg kan finne vertfall. Jeg bruker Evernote til å lagre/synke artikler og lignende som PDF mellom MBP og iPhone/iPad. Fungerer utmerket! Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2014 Jau, men nå har jeg ganske mye i iCloud Drive.. alle bakgrunnsbildene mine, photo cachen, karakterer, cv, jobbsøknader, produktnøkler, universitetsoppgavene mine, photoshop-prosjekter, webprosjekter, epubs, osv osv, så gidder ikke bruke enda en applikasjon for å holde styr på PDF-ene mine egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå