Gå til innhold

Allan Broch leverer brev til banken - annullert krav pga UCC (gjeldende verden over).

Anbefalte innlegg

Dersom vi tek utgangspunkt i at clink har rett i at banken ikkje yter noke fordi lånet ikkje eksisterer. Så må vell det kunne samanliknast med at banken låner ut falske pengar?

Kva skjer nå du mottek falske pengar i betaling, og du fyrst seinare oppdagar at dei er falske? Har du full rett til å bruke dei falske pengane til å betale for andre ting som f.eks. eit hus?

Om du tek opp eit banklån vell vitande om at dette er "pengar som er trylla fram ved å lure systemet", så er du like skyldig som banken om du faktisk brukar dei lånte pengane til å lure nestemann for å oppnå eiga vinning.

Jeg vil heller si at systemet er laget for å lure folket.

Folket er maurene som lager verdiene, mens mange på toppen er luringene som høster det meste av dette.

Den som får fremtryllede penger skal bare ikke skjønne hvordan de er skapt, og siden det er fungerende betalingsmidler så er det ikke noe galt å bruke dem for å kjøpe tjenester og varer av andre. Det er ikke der lureriet ligger.

Kjøper og selger jobber jo for verdiene, noe man ikke kan si om en tryllebank.

Lureriet ligger i bankens måte å fremtrylle dem på, utvide pengemengden - altså fortynne verdien av eksisterende penger, slik at alt blir dyrere.

Når du får et lån har du jo ikke jobbet for verdiene...

Hvis de har verdi nok til at du kan bruke de videre, må du aksepterer at de har verdi nok til at du må betale de tilbake. Hvis de ikke har det, så har du på magisk vis gitt pengene verdi uten arbeid, og svindler på lik linje som du mener banken gjør...

Ellers ser det ut som om du ignorerer verdien på lånet bare når det er i din favør å gjøre dette. Da sier det seg selv at du er på bærtur...

Sånn ved siden av å ikke forstå hvordan banker fungerer altså...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den negative verdien, altså gjelden som blir opprettet blir også gjerne ignorert.

Om jeg har ett budsjett og skriver helt ut av det blå +100 kr på den ene siden og -100 kr har jeg da generert 100kr i budsjettet?

Det er jo strengt tatt det bankene gjør...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men du skjønner jo hvordan de er skapt, hevder du, så er det da greit for deg å lure andre?

Jeg har ikke "lånt" penger etter at jeg lærte sannheten om dette.

Lysten til å låne penger i dette syke spillet er null.

Ser du prøver å frikjenne pengetrylle-systemet som lurer alle som låner.

Systemet lurer folk til å låne mer og systemet er det virkelige problemet.

Å forsøke å legge skyld på "låner"/bruker av pengene blir helt feil.

Kunnskapen om hvordan det hele henger sammen er resultat av graving og deling av kunnskap.

Mange opplysningsarbeidere som har studert systemet og bragt videre har æren for dette.

Man kan ikke beskylde banker og myndigheten for å bidra med sannheten - tvert i mot.

Endret av clink
Lenke til kommentar

Jeg som kjøper (og "låntaker") og boligselger eller vareselger blir svindlet av systemet som tryller frem pengene fra intet.

Det er ikke vi som lurer noen.

I det fremtryllede penger fra "banklån" utbetales kommer de inn i et fungerende pengesystem.

Banken har altså tilgang på "utlånsmidler" som kommer fra ingensteds.

Dette er i seg selv utlånsdrivende. Hadde banken måtte forholde seg til reelle midler til utlån hadde de ikke kunne låne ut så mye.

Kjøpegalskapen hadde ikke vært så stor.

Så tryllepengene har også et betydelig miljøfiendtlig aspekt siden det generer mer transport, mer forurensing, mer alt som folk forbruker.

Folk sløser mer med mer penger mellom hendene, uten tvil.

Du må forstå at det du tror på her gir ingen mening.

Hva skulle alternativet være? - At Norge har et gitt antall kroner i omløp som ikke kan endres? - Det ville jo isåfall kvele alt av investeringer og gjøre det umulig å få lån fordi alle pengene er lånt ut.

Alternativ to er at du i villfarelsen mener at bankene skulle hatt gull i hvelvet som sikkerhet for pengene de låner ut (som jeg har merket meg at mange i din leir mener).

Men - tenk over det. - Det hadde ikke forandret noenting. - Verdien på gull er bestemt av tilliten som markedet har til hva noen er villige til å betale for gullet. - Det eneste vi har gjort er å bytte ut dette "døde" gullet som ligger i hvelvet ett sted med tilliten til systemet og banken, samt en garanti fra myndighetene. - For den vanlige mannen i gata utgjør det absolutt ingen forskjell om det som backer opp verdiene våre er tilliten til gullmarkedet eller tilliten til banken/myndighetene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og hva har du gjort med det du har svindlet til deg før du fant ut dette vi andre har vært fryktelig klar over lenge? Det har du selvsagt gitt fra deg?

• Liker 5
Lenke til kommentar

At man ikke vil låne penger fra banken eller misliker dem av diverse årsaker er selvsagt greit, jeg er ikke ubetinget bgeistret for banker selv, men du er jo fullstendig på bærtur når du kommer med fantasihistorier om bankenes virksomhet og virkemåte. Det bygger på ren fantasi kombinert med en tilsynelatende fullstendig fraværende evne til å ta til seg eller skjønne elementær logikk.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på når sannheten begynner(/begynte) å grave på innsiden av clink, men han forsetter å argumentere i selvfornektende confirmation bias en stund til, fordi det blir for tungt å innse fakta.

Jeg vil gi deg en opplysning, clink; du tror feilaktig at ingen visste hvordan penger fungerer før du fikk eurekaøyeblikket ditt - men faktum er at alle med litt innsikt har visst det hele tiden. Den eneste grunnen til opprøret ditt nå kan fort være at du har vært så uvitende så lenge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du lån, clink, og betaler du fortsatt dette eller har du stoppet å betale "fordi du ikke har lån"?

Du kan jo gjøre som andre, å informere banken om at du ikke har lån så slutte å betale :)

Jeg har lån, men slutter jeg å betale kommer mafiaen med sterke armer, det skjønner alle, selv de som har forsøkt.

Men de jeg vet som har forsøkt har fått stor respekt for å utfordre systemet.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på når sannheten begynner(/begynte) å grave på innsiden av clink, men han forsetter å argumentere i selvfornektende confirmation bias en stund til, fordi det blir for tungt å innse fakta.

Jeg vil gi deg en opplysning, clink; du tror feilaktig at ingen visste hvordan penger fungerer før du fikk eurekaøyeblikket ditt - men faktum er at alle med litt innsikt har visst det hele tiden. Den eneste grunnen til opprøret ditt nå kan fort være at du har vært så uvitende så lenge.

Jeg har ikke sagt at ingen vet dette, men andelen som vet er veldig liten.

At du er mener alle med litt innsikt har visst dette, javel - men hvilken innsikt. Innsikt i bransjen selv, eller bekjente som tenker litt annerledes kanskje?

Jeg har sett invervjuer med folk som går inn for å konfrontere banken, men selv de som sitter bak skranken virker fullstendig uvitende om hvor pengene kommer fra. Mange tror det er innskudd fra andre kunder f.eks. Husker ikke om jeg har sett intervju om dette fra Norge, men flere utenlandske.

Lenke til kommentar

Har du lån, clink, og betaler du fortsatt dette eller har du stoppet å betale "fordi du ikke har lån"?

Du kan jo gjøre som andre, å informere banken om at du ikke har lån så slutte å betale :)

Jeg har lån, men slutter jeg å betale kommer mafiaen med sterke armer, det skjønner alle, selv de som har forsøkt.

Kan du ikke bare låne penger av en kamerat som har madrassen full av kontanter og bruke disse pengene til å gjøre opp banklånet? Da kommer du deg ut av dette luresystemet en gang for alle.

Lenke til kommentar

Det kan være det er blitt svart på før, men jobber du? Betaler du skatt? Eller NAVer du?
Lenke til kommentar

De har definitivt ikke fått stor respekt. Ikke utenom av andre nutjobs. Man får ikke respekt for å "utfordre" noe oppdiktet på null grunnlag, vanlige mennesker ler av dem, sjeldent et tegn på respekt.
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at ingen vet dette, men andelen som vet er veldig liten.

At du er mener alle med litt innsikt har visst dette, javel - men hvilken innsikt. Innsikt i bransjen selv, eller bekjente som tenker litt annerledes kanskje?

Jeg har sett invervjuer med folk som går inn for å konfrontere banken, men selv de som sitter bak skranken virker fullstendig uvitende om hvor pengene kommer fra. Mange tror det er innskudd fra andre kunder f.eks. Husker ikke om jeg har sett intervju om dette fra Norge, men flere utenlandske.

Innsikt i bransjen, økonomisk utdannelse, generelt økonomiinteresserte, nysgjerrige og mange fler.

Det er ikke sikkert de i skranken husker så mye om systemet fra utdannelsen, men spør du en ett hakk opp så får du nok et fornuftig svar.

Du må rett og slett bare innse at dette aldri har vært en hemmelighet. At du ikke har full innsikt i hvordan golfballer produseres betyr ikke at det er hemmelig.

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare låne penger av en kamerat som har madrassen full av kontanter og bruke disse pengene til å gjøre opp banklånet? Da kommer du deg ut av dette luresystemet en gang for alle.

Det er jo risikosport.

For, kameraten må kunne dokumentere hvor pengene kommer fra, må kunne vise til "ekte verdi" som ligger bak pengene(hvem som helst kan trykke penger). Om låner plutselig ikke får oppfylt ett eller flere krav om dokumentasjon og forklaring om hvordan pengene i madrassen oppstod osv. kan jo lånetaker bare trekke seg og si det er svindel ettersom "du kan jo ikke svare på X, så det er ikke ekte penger" ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

De har definitivt ikke fått stor respekt. Ikke utenom av andre nutjobs. Man får ikke respekt for å "utfordre" noe oppdiktet på null grunnlag, vanlige mennesker ler av dem, sjeldent et tegn på respekt.

Ja, hva er det vanlige mennesker ikke ler av.

Nutjobs-begrepet ditt får ingen respekt av andre enn fjoller.

Det miljøet rundt de vi snakker om er større enn du tror og de har bekjente som får stifte bekjentskap med temaet litt og litt...

Lenke til kommentar

Det kan være det er blitt svart på før, men jobber du? Betaler du skatt? Eller NAVer du?

Jeg jobber og betaler skatt med mindre og mindre glede.

(fordi landets ledelse ikke er på vår side, helt tydelig).

Lenke til kommentar

Hva med deg Clink, er du på "vår" side?

Jeg ønsker at vi skal fortsette å ha muligheten til å låne verdier som vi kan betale tilbake over tid så vi kan anskaffe oss ting som tar tusener av arbeidstimer å produsere, uten å måtte først yte +/- tilsvarende arbeidstid før man kan oppdrive den ønskede saken.

Kan du ikke selge huset, betale tilbake det gjenstående du har av huslån og heller gjøre det på den gamle måten, at du bor hjemme til du har fått bygget ditt eget hus eller at du finner deg noen du kan gifte deg med som alt eier et hus eller spare penger til du har resursene nødvendig for å dekke alle arbeidstimene som folk legger ned i et hus?

Eventuelt bare leie av noen som allerede eier? 

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at "nå skjelver de i buksene" og "systemet er på vei ned" eller at faktisk "systemet er nede" og at de er livredde nå.

Men dette har jeg hørt i noen år nå, og det er joningneting som tyder på noe. De som får tvangssolgt huset sitt tar gjerne dette som ett tegn på at bankene er redde og vil tie/straffe noen. Men, slik jeg ser det, er bare banken ute etter pengene sine og er verken redde eller på vei ned, men følger sine rutiner for tvangssalg, slik de har gjort lenge.

Man blir jo kjent i banksystemet og av politiet når man driver på slik noen av de gjør, men å få f.eks besøksforbud syntes jeg ikke regnes som respekt. Men om du mener respekt fra andre konspirasjonsfolk har du rett ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...