Papegøye Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg har ingen grunn til å si at lærer/forelesere lyver. Det at noen bedriver vranglære trenger jo ikke være bevisst hvis litteraturen de bruker faktisk inneholder feil. Når jeg skriver at mye tyder på at studenter blir fortalt noe annet enn sannheten om banksystemene, så er det fordi jeg kan finne mye stoff som hevder dette. "Fractional reserve banking" is the label used to describe our current monetary system. Confusingly the system has changed so much in recent decades that this label is now rather misleading. The first thing you need to know about fractional reserve banking is that it's taught incorrectly at university. And don't just take our word for it... http://fractionalreserves.com/ Fractional Reserve Banking... not what the textbooks tell you. http://www.youtube.com/watch?v=CI5CFQXJxcA Bill Mitchell – billy blog Modern Monetary Theory … macroeconomic reality Monetary system not behaving according to textbooks – system is wrong! http://bilbo.economicoutlook.net/blog/?p=13078 Denne postet jeg nylig, men er informativ og kan postes igjen. Mike Maloney - The biggest scam, spre videre, lær og forstå. https://www.youtube.com/watch?v=iFDe5kUUyT0 Forøvrig er det nødvendigvis mye mer sannsynlig at en økonomiprofessor forteller løgner som hjelper systemet fremfor at bloggere/informanter forklarer hvordan svindel foregår. Hva skulle motivet for "oppklarende bloggere" være for å fabrikkere løgner som avdekker "secrets" i banksystemene Folk i undervisningsposisjoner vil jo være utsatt for mulig solid smøring fra et system som vil fortsette å tjene penger på hemmelighetene. Jeg ser ikke at en blogger eller andre skribenter vil være i slike posisjoner. Årsaken til at mange tekstbøker ikke forklarer pengesystemet i detalj, er fordi det ikke er pengesystemet de typisk handler om. I kurs i makroøkonomi er man for eksempel opptatt av produksjon, konjunkturer, arbeidsledighet og inflasjon, og da er det ikke de tekniske detaljene rundt bankvirksomhet som er viktige, da er det helt ok å abstrahere bort de uviktige elementene. Økonomiprofessorer er såpass lærde mennesker innenfor faget sitt, at de er klar hvordan systemet er bygd opp, og at tekstbøker gjerne forenkler. Det er jo heller ikke mye til "secrets" disse bloggerne har kommet over, når dette er informasjon som ligger åpent på blant annet Feds og Bank of Englands nettsider. Hvordan mener du at denne "smøringen" av ansatte i undervisningsposisjoner foregår? Har du noen konkrete bevis på at det faktisk skjer, utenom spekulasjoner? Hvem er det i så fall som står for smøringen? Og hva med alle de hundrevis av helt vanlige personene som jobber i hver eneste sentralbank verden over, er de med på denne konspirasonen også? 1 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) For å gjøre en lang historie kort så synes jeg det størtste problemet med disse påstandene og forklaringene er at det ikke har rot i reelle forhold. - Det er rett og slett slik at noen har tatt for seg en gammel lov, eller ett utkast til en lov, og funnet ut at "aha, vi gjør det ikke lenger slik man egentlig tenkte at det skulle gjøres for mange mange år siden, og derfor må hele systemet være ugyldig" - og mest sannsynlig kun utifra egeninteresse. Problemet med å argumentere med folk som er overbevist om dette er at en normalt oppegående person vil prøve å bruke logikk for å nøste opp trådene og finne ut om det er slik, eller om det bare er tull. (uten spesiell ref til TS) Så sitter man da i en evig runddans der det uansett hva man legger frem eller spør om blir til at man "ikke forstår", "ikke vil se" eller at det finnes hemmelige ting som motparten vet om som vi vanlige dødelige ikke kan få vite før vi forstår eller vil se - men hadde vi visst disse tingene hadde vi blitt overbevist umiddelbart. Endret 27. oktober 2014 av kjetilkl 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Det at deler "Mannen" nå snart raser ut er vist pga tvangssalget(og muligens mer), elementet "ild" slipper ut av fjellet og inn i det norske folk så vi kommer i balanse og opp i den 5. dimensjon, der vi får elementet "eter"(spiritualitet). Dette mener både Allan og Ingunn, og flere. Høres virkelig dette ut som mentalt friske personer med beina planta godt på jorda man bør lytte til? Er semi-relatert til tråden da raset kommer av salget... Endret 28. oktober 2014 av aklla 3 Lenke til kommentar
clink Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Det at deler "Mannen" nå snart raser ut er vist pga tvangssalget(og muligens mer), elementet "ild" slipper ut av fjellet og inn i det norske folk så vi kommer i balanse og opp i den 5. dimensjon, der vi får elementet "eter"(spiritualitet). Dette mener både Allan og Ingunn, og flere. Høres virkelig dette ut som mentalt friske personer med beina planta godt på jorda man bør lytte til? Er semi-relatert til tråden da raset kommer av salget... Ja, humor er bra. Om den gamle "Mannen" kommer til å rase snart vet vel egentlig ikke den geo-gjengen som forstår seg på dette, helt sikkert heller. Når det gjelder OPPT og UCC så kan det med fordel vurderes av en lovverk-spesialist. Om du fikk en slik person til å se på saken, dvs. dokumentene som er "filed" i UCC-systemet, av OPPT-gjengen som bestod av bl.a. Heather Ann Tucci-Jarraf, Caleb Skinner og Hollis Randall (husket jeg alle riktig tro).....så kanskje du ble overrasket over svaret du ville fått. NB! Heather har visst jobbet med internasjonalt lovverk en stund før hun deltok i dette prosjektet. Hvis det skulle vise seg at påstanden om at myndigheter, banker og alle korporasjoner verden over _faktisk_er_nullet_ut juridisk_ og dermed er ugyldige, så ville det jo være dumt at man på liksom fortsetter å forholde seg til den gamle virkeligheten ovenfor banker og myndigheter. For bankene og myndighetene er vel de siste som ville fortelle om dette av en helt opplagt grunn. På i-uv.com nettsidene finnes linkene til løsningen på noe av dette. Der beskrives arbeidet som er gjort med lovverket, der ligger kopier av dokumentene med stempler og underskrifter (av ikke hvem som helst). Det er stedet å begynne.....under absolute/tools-menyen var det vel. Ja, for dere som er her og slenger litt spydig dritt i ny og ne, har vel forsøkt å google litt om stoffet rundt i verden??? Om ikke, så er det på tide. Edit: Korrigert noen skrivefeil og lagt til litt. Endret 28. oktober 2014 av clink Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Når det gjelder OPPT og UCC så kan det med fordel vurderes av en lovverk-spesialist. Om du fikk en slik person til å se på saken, dvs. dokumentene som er "filed" i UCC-systemet, av OPPT-gjengen som bestod av bl.a. Heather Ann Tucci-Jarraf, Caleb Skinner og Hollis Randall (husket jeg alle riktig tro).....så kanskje du ble overrasket over svaret du ville fått. Men det er jo gjort det - av flere dommere, og ingen av dem har gitt dem medhold på det grunnlaget de ønsket seg medhold på. Eller er ikke dommere "lovverk-spesialister"? Endret 28. oktober 2014 av krikkert 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Det at deler "Mannen" nå snart raser ut er vist pga tvangssalget(og muligens mer), elementet "ild" slipper ut av fjellet og inn i det norske folk så vi kommer i balanse og opp i den 5. dimensjon, der vi får elementet "eter"(spiritualitet). Dette mener både Allan og Ingunn, og flere. Høres virkelig dette ut som mentalt friske personer med beina planta godt på jorda man bør lytte til? Er semi-relatert til tråden da raset kommer av salget... Ja, humor er bra. Om den gamle "Mannen" kommer til å rase snart vet vel egentlig ikke den geo-gjengen som forstår seg på dette, helt sikkert heller. Det er på ingen måte humoristisk ment... Så vidt jeg leser på Ingunn og Allan sine sider er dette noe de reelt mener og står for... 2 Lenke til kommentar
uGn Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Ganske morsomt å høre på denne Ingunn prate, nå skal jeg være litt forsiktig og ikke bedrive personhets.. men makan til blåst frue! Ganske komisk å høre på ho, satt serien jeg på på pause.. det er ganske bra gjort! Ingunn > Bones Lenke til kommentar
clink Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Når det gjelder OPPT og UCC så kan det med fordel vurderes av en lovverk-spesialist. Om du fikk en slik person til å se på saken, dvs. dokumentene som er "filed" i UCC-systemet, av OPPT-gjengen som bestod av bl.a. Heather Ann Tucci-Jarraf, Caleb Skinner og Hollis Randall (husket jeg alle riktig tro).....så kanskje du ble overrasket over svaret du ville fått. Men det er jo gjort det - av flere dommere, og ingen av dem har gitt dem medhold på det grunnlaget de ønsket seg medhold på. Eller er ikke dommere "lovverk-spesialister"? Dommere og rettskyndige ville jo bli direkte berørt om de ga medhold. Disse er jo absolutt de som nulles ut, så det vil ikke skje uten kamp. Dette er spesielt. Det vil berøre mange på godt og vondt. Edit: ....altså, medhold i hva...? (Men innrømmer en dommer at UCC er endret og korporasjoner/myndigheter nullet ut - ugyldiggjort, så går det direkte på dem selv). Endret 28. oktober 2014 av clink Lenke til kommentar
clink Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Ganske morsomt å høre på denne Ingunn prate, nå skal jeg være litt forsiktig og ikke bedrive personhets.. men makan til blåst frue! Ganske komisk å høre på ho, satt serien jeg på på pause.. det er ganske bra gjort! Ingunn > Bones Ikke mitt inntrykk naturligvis. Synes hun virker intelligent og kunnskapsrik. Og hun viser respekt for de som vil bli berørt av endringen/oppvåkningen, muligens med unntak av de virkelige høye herrer av makteliten som er en del av temaet. At du oppfatter henne som "blåst" gjør at jeg tenker....eh...mitt. Lenke til kommentar
crii Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Hvs tror du forresten skjer om land bare kan trykke penger ubegrenset? Kunne ikke da Hellas bare trykket milliarder av euro for å ungå konkurs? Selvfølgelig ikke. Og hvorfor det? meget enkelt fordi valutaen ville gått ad undas, noe som på sikt kunne påvirket enda flere euro land Et eksempel på dette er Tyskland etter første verdenskrig som ble tvunget til å betale erstatning hvilket resultere i at reichsmarken gikk i bunn fordi de trykket uten noen form for forbehold. Poenget mitt er at verdens pengetrykkerier ikke bare kan skape penger ut av ingenting nettopp fordi det ville medføre inflasjon. Dette er basis økonoi kunnskap. At folk ikke forstår dette er nesten ubegripelig. NÅ hopper jeg av tråden Endret 29. oktober 2014 av crii 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Gitt at dette er et diskusjonsforum, er du åpen for at Ingunn, Allan & co kan ta feil, Clink? Hvilke kilder er du i såfall villig til å høre på, når ikke engang domstolene er egnet til å vurdere om noe er juridisk holdbart? For meg virker det som du har bestemt deg og ikke vil forandre mening uansett hva. Mulig jeg tar feil. 1 Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Vel, akkurat i Hellas' tilfelle, så kan de ikke trykke penger fordi de er underlagt euroen, og dermed ikke har sin egen sentrabank som utsteder valuta... Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Ganske morsomt å høre på denne Ingunn prate, nå skal jeg være litt forsiktig og ikke bedrive personhets.. men makan til blåst frue! Ganske komisk å høre på ho, satt serien jeg på på pause.. det er ganske bra gjort! Ingunn > Bones Ikke mitt inntrykk naturligvis. Synes hun virker intelligent og kunnskapsrik. Og hun viser respekt for de som vil bli berørt av endringen/oppvåkningen, muligens med unntak av de virkelige høye herrer av makteliten som er en del av temaet. At du oppfatter henne som "blåst" gjør at jeg tenker....eh...mitt. Problemet hennes og ditt er at "kunnskapen" hennes er fri fantasi. Manglende virkelighetsforståelse er mitt inntrykk. Eg blir litt fascinert eg, når folk som henne og deg klarer å overbevise seg sjølv til de grader at verden er helt annerledes enn den egentlig er. Eg synest dere er på linje med denne gjengen her: http://no.wikipedia.org/wiki/Heaven's_Gate Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Vel, akkurat i Hellas' tilfelle, så kan de ikke trykke penger fordi de er underlagt euroen, og dermed ikke har sin egen sentrabank som utsteder valuta... Jeg tror du burde lese _litt_ mer om Euroen. De er "underlagt" Euroen, men de har både sentralbank og trykker og utsteder sin egen valuta, nemlig Y-serie Euro. https://en.wikipedia.org/wiki/Bank_of_Greece Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Ganske morsomt å høre på denne Ingunn prate, nå skal jeg være litt forsiktig og ikke bedrive personhets.. men makan til blåst frue! Ganske komisk å høre på ho, satt serien jeg på på pause.. det er ganske bra gjort! Ingunn > Bones Ikke mitt inntrykk naturligvis. Synes hun virker intelligent og kunnskapsrik. Og hun viser respekt for de som vil bli berørt av endringen/oppvåkningen, muligens med unntak av de virkelige høye herrer av makteliten som er en del av temaet. At du oppfatter henne som "blåst" gjør at jeg tenker....eh...mitt. Latterlig! Så de som faktisk har kompetanse til å løse juridiske spørsmål, løser de "feil" med vilje fordi det kan ramme dem? Så da overlater vi disse spørsmålene til deg eller Allan, som på ingen måte har kompetanse innenfor verken jus eller økonomi til å si hvordan dette er? Spar meg! Du har så langt ikke gitt NOE argument, faktisk eller juridisk, med noe som helst hold i. 1 Lenke til kommentar
clink Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Så de som faktisk har kompetanse til å løse juridiske spørsmål, løser de "feil" med vilje fordi det kan ramme dem? Så da overlater vi disse spørsmålene til deg eller Allan, som på ingen måte har kompetanse innenfor verken jus eller økonomi til å si hvordan dette er? Spar meg! Du har så langt ikke gitt NOE argument, faktisk eller juridisk, med noe som helst hold i. Latterlig! Du har et hissig fremstående i dette innlegget, og kommer med litt generelle vendinger. Jeg ser at du kaller deg "bortimot jurist" i signaturen (80 %). Hvis du selv har kunnskap til å vurdere lovverk og dermed nedstengt lovverk som er temaet i tråden, så synes jeg heller du burde bruke kunnskapen på å studere dokumentene og eventuelt gyldigheten. Ikke bare slenge ut lettvinte påstander som ser ut som forsøk på å få folk til å se en annen retning. Hvem er det du tenker på som faktisk har kompetanse, som du skriver i første setning? Og å skrive "spar meg" blir for dumt når jeg ikke har skrevet direkte til deg. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jeg vil anta han sikter til de dommerne som allerede har vurdert dette. Tingen er at det ikke er mulig å få den rettsvirkningen du mener disse dokumentene har, ved å sende inn dokumenter på denne måten. Man trenger dermed ikke analysere dokumentene, rett og slett fordi de ikke kan inneholde noe som gjør konklusjonen annerledes. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jepp, dommere er som regel opptatt med faktiske saker. Du vet, som den Ingunn ikke gadd å bruke tid på slik at hun tapte huset sitt. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jeg tror du burde lese _litt_ mer om Euroen. De er "underlagt" Euroen, men de har både sentralbank og trykker og utsteder sin egen valuta, nemlig Y-serie Euro. https://en.wikipedia.org/wiki/Bank_of_Greece Det de ikke har, er anledning til å styre pengepolitikken slik de vil. De kan trykke så mye penger de vil i den betydning at det er fysisk mulig. De har ikke lov til å gjøre dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå