Gå til innhold

780 TI høy idle temp.


lals

Anbefalte innlegg

hei

 

har et Gigabyte 780 Ti GHz Edition kort som idler på 50 grader.

i følge testen til hardware.no så har de en idle på 32 grader.

 

ser og at de har en load temp på 68 grader mens jeg har 80-82 grader.

 

kortet står i en Fractal Design Define R4 med 2 vifter i front som inntak og en i øvre del bak som uttak. øvre HDD rack er tatt ut for bedre luft gjennomgang.

 

er ikke dette litt høye temperaturer?

Endret av lals
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

 

har et Gigabyte 780 Ti GHz Edition kort som idler på 50 grader.

i følge testen til hardware.no så har de en idle på 32 grader.

 

ser og at de har en load temp på 68 grader mens jeg har 80-82 grader.

 

kortet står i en Fractal Design Define R4 med 2 vifter i front som inntak og en i øvre del bak som uttak. øvre HDD rack er tatt ut for bedre luft gjennomgang.

 

er ikke dette litt høye temperaturer?

du må ha en inntaks vifte i døra på det kabinettet. For selv mine evga gtx 780 SC acx havna ganske høyt i temp uten en dørvifte i min R4. Å med vifte i døra så er gpuene maks på 70-75c. (top kortet i sli er på 80 grader)

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

Enig med siste her.

Bruk evga presision eller lignende til å sette temptarget til 95 så er du sikker på at det ikke klokker ned.

Med gpuer som hiver all varmlufta inni kabinettet må man ha nok vifter i.

1 ut bak holder neppe.

 

Regner med det er viftene på auto? Da vil kortet prioritere støy VS temp og med vilje ha det varmt

Endret av War
Lenke til kommentar

prøv å ha kabinettet så rent før ledninger som mulig. Bruk kanalene på sidene til kabler. Og skaff en vifte eller to på døra. Det er nok dårlig airflow som er problemet, selv om dette ikke er farlige temperaturer. Kortet tåler mere før det klokker ned eller slår seg av.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

edit: nvm så linken ^^

 

Jeg ville egentlig forhørt meg med de du kjøpte kortet av, kan være noe som ikke er helt bra, dog er ikke temperaturene farlige.

 

Er vel litt feil å kontatke butikken som første ting man gjør når kortet har litt høyere temperatur enn vanlig, men som fortsatt er ok?

 

Litt dårlig anbefaling spør du meg med tanke på den ekstra tiden det tar med venting på et svar fra butikken. (som hjelper han sikkert mindre enn svarene han får i denne tråden)

 

Til trådstarter:

Som de andre har sagt i denne tråden, så enten lar du ting være slik som de er nå, fordi temperaturen er ikke farlig høy - ellers kjører du på med en vifte på sidedøren. Usikker på hva som blir best i dette tilfellet, men du kan jo teste selv forskjellen mellom å ha den dytte inn luft eller dytte den ut.

Lenke til kommentar

Da forandrer ting seg litt siden du nevner at maskinen får krasj i krevende spill som f.eks BF4. Da er det sikkert lurt å begynne med driver rens og ny installasjon av nvidia driverene som Stian V.H nevner.

 

Om den krasjer fortsatt, så ville jeg ha funnet meg et bordvifte, tatt av sidedøren og rettet den mot skjermkort/hovedkort på full guffe for å så se om det samme skjer igjen uder f.eks BF4. Om dette hjelper ikke, så ville jeg ha undersøkt om strømforsyningen er kraftig nok til maskinvaren i pc'en din.

Lenke til kommentar

RMA skal gå bra, burde pakke den i antistatisk da, evt må man be om at firmaet sender det først.

Ellers kan de klage på det også.

Serienummer står på klistremerke på kortet og det er det som teller.

Du skal ikke angre varen ol, ingen krav til å ta vare på eksa.

 

Hvor er den kjøpt?

Jeg kjøpte min hos netonnet og cdon, angrer som snekkern.

Ukesvis uten de kortene nå, tollpapirer opp til øra

Endret av War
Lenke til kommentar

Da er du heldig, lever det gratis på pickup-point eller send det i posten etter du har fått godkjent rma på min side. De er de raskeste i landet.

Ofte har jeg fått ny vare før jeg sender inn, skjermkort kanskje 1-2 dager på å få godkjent rma, + sende inn + sende deg ny. Ukes tid tipper jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...