4nna Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Hei, jeg har et lite problem med Macbooken min. Har Mavericks 10.9.3. Hver gang jeg åpner Finder for å lagre noe (f.eks. i Photoshop) eller laste opp en fil (har prøvd i flere nettlesere) krasjer hele programmet. Noen som vet hvordan jeg fikser dette? Har prøvd å google uten hell, og har selvfølgelig prøvd å restarte Lenke til kommentar
Newton Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Hei, jeg har et lite problem med Macbooken min. Har Mavericks 10.9.3. Hver gang jeg åpner Finder for å lagre noe (f.eks. i Photoshop) eller laste opp en fil (har prøvd i flere nettlesere) krasjer hele programmet. Noen som vet hvordan jeg fikser dette? Har prøvd å google uten hell, og har selvfølgelig prøvd å restarte Først og fremst: en påminnelse om at du alltid bør ha backup av alt du ikke har lyst til å miste dersom disken plutselig dør! Men nå er det neppe så ille at den er i ferd med å dø, da... Start opp diskverktøy, som du finner i Verktøy-mappen. Velg fanen for Førstehjelp, velg startdisken din (oftest kalt "Macintosh HD") i feltet til venstre. Klikk på "Verifiser Disk" og la den gjøre jobben sin, kan ta noen minutter å sjekke disken. Dersom feil rapporteres kan du prøve "Reparer Disk". Dersom ingen problem der, klikk på "Reparer Diskrettigheter", tar sikkert noen minutter å kjøre igjennom. Når det er gjort, avslutt Diskverktøy. Ta en restart av maskinen, og forsøk å gjøre det som forårsaket krasj i programmene igjen. Dersom problemene løser seg og du kan friskmelde maskinen, last gjerne ned og installer 10.9.5 så har du nyeste versjon av Mavericks, her: http://support.apple.com/kb/DL1760 Du kan godt vente litt med å installere OS X Yosemite, som kom ut i går.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå