Gå til innhold

4k 60Hz + 1080p skjermer på GTX 670?

cbrr6

Anbefalte innlegg

Hei, har et 2GB Gigabyte GTX 670 OC på 680-PCB som jeg kan klokke ytterligere 10% opp ca. CPUen er i5 2500k og 8GB RAM. Saken er at jeg skal skrive masteroppgave til våren så det er en stor fordel å ha oppe flere vinduer samtidig og nå sitter jeg med en røten og blass 1080p Benq-skjerm med TN-panel. Jeg vil gjerne ha langt større arbeidsflate og en skjerm som er bedre å lese tekst på i tillegg til bedre innsynsvinkel samt farger enn skjermen jeg har nå, tenkte å bruke den gamle skjermen videre som display nr 2. Ønsker meg en ny skjerm på minst 27" og jeg vil ikke betale mye over 4000,-. Så da kommer jeg til spørsmålene:

Vil PCen i det hele tatt kunne snurre 4k+1080p skjermoppsett? (ikke gaming)

Er det bare tull med 4k ennå? Er 1440p bedre i den prisklassen?

Noen som har en anbefaling til en skjerm som er bra value?

Takknemlig for alt av input :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.pugetsystems.com/labs/articles/4K-Monitor-Requirements-and-Usage-492/

Så det skulle vel gå over displayport.

Men 4k gir vel kanskje ikke helt optimalt bilde i windows 7, bedre å bruke windows 8.1 i så fall.

Ellers blir det smak og behag, jeg kunne gjerne vurdert 4k har selv prøvd det, det blir veldig smått så er vel ikke å anbefale hvis man ikke liker små tekst og menyer.

Lenke til kommentar

Nå sier trådstarter han ikke skal spille.

Til film og bilder er 4k ikke tull, men til mye annet kan man stille spørsmålet hvor mye man trenger 4k samt også hvor stor skjerm man skal ha, vil si det beste ville vært å ha minst 27" til dette formålet. Selv om 15" funger blir det veldig smått.

Lenke til kommentar

Takk for guide, veldig nyttig lesning! Da ser det ut som GTX 670 holder i lange baner til mitt bruk.

Jeg må si at jeg heller litt mot Asus PB287Q, begynner å bli bra priset også nå. Jeg bruker en Dell Venue Pro med 10,8" 1080p skjerm på 1:1 skalering og selv om ting og tang kan være litt smått så går det fint. Blir ikke en 28" 4k-skjerm på en måte som 4x14" 1080p skjermer? I så fall tror jeg ikke små menyer kommer til å plage meg nevneverdig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...