Gå til innhold

Siemens sx1 vs Nokia 6600

dialafc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordelene ved 6600:

- nyere versjon av Symbian (7.0 vs 6.1)

- nyere versjon av Series 60 (2.0 vs 1.2.2)

- MIDP2.0 (vs 1.0)

Fordelene med SX1:

- MP3 (stereo)

- stereo FM Radio

- hotswap MMC

- raskere CPU (merkes bl.a i menyene)

- mindre og lettere

- bedre filsystem

- større display (du ser batteri/signal konstant, ikke bare i standby)

Velg selv. 6600 er kanskje best som business-mobil, mens SX1 er best som underholdnings-mobil :-)

Lenke til kommentar
Fordelene ved 6600:

- nyere versjon av Symbian (7.0 vs 6.1)

- nyere versjon av Series 60 (2.0 vs 1.2.2)

- MIDP2.0 (vs 1.0)

Fordelene med SX1:

- MP3 (stereo)

- stereo FM Radio

- hotswap MMC

- raskere CPU (merkes bl.a i menyene)

- mindre og lettere

- bedre filsystem

- større display (du ser batteri/signal konstant, ikke bare i standby)

Velg selv. 6600 er kanskje best som business-mobil, mens SX1 er best som underholdnings-mobil :-)

Du har moderert deg litt nå ? Når du mener at Nokia 6600 er best til business-segmentet og SX1 til underholdning. Trodde du hele tiden hadde ment at SX1 var overlegent best jeg. Pek gjerne på en annen tråd hvis du har sagt det samme før 6600 kom ut.

Lenke til kommentar

Når jeg leser fordeler og ulemper så ser jeg ikke hvordan Nokia sin telefon er bedre til business? Hva er kriteriene for dette? Hvordan er forresten kvaliteten på video og bilder på disse telefonene. Er begge tilgjengelige i butikkene?

Takk for forrige svar forresten.

Lenke til kommentar

dialafc: når jeg mente den er best som business-mobil tenkte jeg mest på tastene. SX1 tar litt lenger tid å venne seg til, men går greit etter litt tid.

Video og bilder er nok temmelig like, tror ikke du vil merke stor forskjell der. Jeg bruker mest SX1 og der er i allefall video-funksjonen på topp. Finnes mengder av software for video også.

6600 er tilgjengelig, SX1 skal visst komme til Norge i begynnelsen av desember.

Lenke til kommentar

Sitris (Tetris-klone med BT multiplayer)

Mozzies (kåret til beste mobil-spill 2003. Er det første Virtual 3D-spillet som er lagd. Bruker kameraet for å skape virtuelt miljø på displayet)

TypeGun: "spill" for å lære å bruke det spesielle tasteoppsettet.

PacketVideo: lar deg ta opp video og lagre direkte på MMC. Max 1 min med lyd og ubegrenset uten lyd. Støtter også avspilling.

RealPlayer: video-avspiller. Støtter endel formater.

MP3-spilleren på SX1 er forresten lagd av Emuzed.com

Er også en applikasjon som heter 'Image Fun', med masse muligheter for redigering av bilder.

Alt er i fullversjon.

Lenke til kommentar

Ser at sider som komplett etc har disse telefonene. Det står ikke noe særlig om tilbehør som følger med. Noen som har oversikt? Feks på min siste telefon SGH-200 var det med ekstra batterie, datakabel og handsfree. Kan jeg forvente noe av det samme?

Lenke til kommentar
Ser at sider som komplett etc har disse telefonene. Det står ikke noe særlig om tilbehør som følger med. Noen som har oversikt? Feks på min siste telefon SGH-200 var det med ekstra batterie, datakabel og handsfree. Kan jeg forvente noe av det samme?

Paa 6600 folger det ikke med ekstra batteri eller handsfree saavidt jeg vet. Tror du bare faar telefonen og lader i pakka. Paa Sx1 vet jeg faktisk ikke.

Lenke til kommentar

Her er listen for Nokia 6600. Noen er fullversjoner, noen prøveversjoner og noen er nyhetstjenester man må betale for senere. Er usikker på hvor mye av dette som er spesialtilpasset 6600 i forhold til f.eks. andre Symbian-mobiler som SX1.

Kommer tilbake med mer informasjon når jeg har fått prøvd ut programmene i praksis.

Rocket Pinball

After years of research and study, Rocket Science is proud to present a fast-paced, top-quality mobile pinball game with great graphics and impressive soundtrack.

Photographer

Photographer is one of the best-selling best-selling applications that improves the camera function of the Nokia 6600 phone. It enables enhanced image quality, zoom up to 5x/2500%, panorama mode for capturing 360-degree views, and photo editing functions available through downloadable plug-ins.

VideoStudio M-Style

The VideoStudio M-Style gives you the tools to edit and improve the video files you've captured with your Nokia 6600 phone. As an additional feature, you can add and replace audio in the video files.

Internet Browser

The Opera browser is an Internet browser that allows you to view any regular website just as on your desktop computer. The Small-Screen Rendering® technology reformats the website to fit inside your phone screen.

Quickword S60

With Quickword S60 you can receive Microsoft Word documents and read them on the display of your Nokia 6600 phone. Quickword S60 displays varying font sizes, colors, bold, italics, underlining, and it has a full-screen view mode. Quickword S60 also supports eBook format for reading books.

ZipMan

ZipMan enables you to open zipped files and view them using your Nokia 6600 phone. With ZipMan you can also create zip files on your phone, and then send a group of images or audio files to another user of a compatible phone.

SlovoEd Dictionary

SlovoEd is a multilingual dictionary for the Nokia 6600 phone. Use it while traveling to find just the right word in many major European languages.

WorldMate

WorldMate for the Nokia 6600 phone is an essential companion for travelers. With WorldMate you can compare four world clocks from over 1000 cities, get 5-day forecasts from The Weather Channel for over 250 cities worldwide, locate cities on the map with day/night view of the world, convert sums in 3 currencies, and get updated rates online.

Wayfinder Mobile MapGuide

Find your way with Wayfinder Mobile Map Guide, a mobile navigation tool for your Nokia 6600 phone. Key in your destination on your Nokia 6600 phone. Wayfinder guides you to where you're going, with a map and directions on your Nokia 6600 phone's color display. You can use Wayfinder with or without a GPS unit.

CNN Top Stories

Get the latest news sent to your Nokia 6600 phone! Receive breaking news from around the world with headlines, articles, and photographs- try them free for two weeks, and then subscribe to the services you want.

FT.com for Nokia 6600 Phone

Get the financial and business news you need. The Financial Times news service at FT.com is available for a two-week trial period with the Nokia 6600 phone, and offers customizable news and stock updates.

Kodak Picture Center Online

Get Kodak quality prints and a free online album for your photos, all via your Nokia 6600 phone. The Kodak Picture Center Online application lets you upload and store your photos online, view them by phone or a compatible PC, share them with friends and family, order prints of your favorites.

Bluetooth Printing Application

Easy-to-use wireless printing application enables you to print a wide variety of content types, including photos, text messages, emails, contact lists, calendars, and notes, to Bluetooth Basic Print Profile (BPP) enabled printers available from companies such as Hewlett Packard.

You can now easily share printed pictures with friends, print a copy of your calendar or email for a colleague or family member, or back up a contact list to a hard copy.

Lenke til kommentar

Overføring fra PC til SX1 kan skje via:

Bluetooth

Datakabel (skikkelig USB grensesnitt endelig)

Infrarød

MMC-leser (hvis du har MMC da, noe du _bør_ ha for å få utnytte av MP3-funksjonen osv. Kjekt på SX1 at du kan slenge inn mp3-filene hvor du vil på MMC-kortet og mobilen finner dem uansett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...