Zaloz Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Hei, har en 320 coupe som hornene ikke funker. Har sjekket sikringer, relé og spenning i selve kontakten til hornet. men det er ingen spenning fram til hornet. Kan heller ikke høre noe klikking i releet når jeg presser på hornet på rattet. Noen som har noe snøring på hva som kan foråsake dette? Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 (endret) Start i andre enden, har du spenning frem til sikringen da (og ut av den)? har du spenning frem til "knappen"/bryteren (på rattet) hvor du "aktiviserer" hornet? har du spenning frem til reléet, når du trykker på bryteren til hornet? enkelte reléer er det ikke så lett å høre at de blir aktivert/innkoblet, men det kan du jo måle deg frem til. Mister du spenningen underveis, så er det jo mest sannsynlig brudd i en ledning. Men reléet kan det jo også være feil på, altså at det ikke slår inn når du trykker på bryteren til hornet. Mulig det finnes kjente feil på din bilmodell angående dette problemet du har, men det har ikke jeg kunskaper om. Endret 17. oktober 2014 av fotonisse Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Er vel sjeldent man hører et rele klikk når man bruker hornet? Jeg vet ikke, ble usikker. Det blir jo ofte et spetakkel som overdøver alt. Sånn feilsøknings messig sett så forventer jeg vel egetlig ikkenoe rele klikk sånn i første omgang. Pleier som regel å være defekt horn eller irr i kontakta til hornet. Prøv å dra litt hardt i ledningene og se om de ryker, se etter grønnfarge, følge ledningene et stykke innover om se om du finner noe snusk. Kan jo også hende at du får 12v + signal når du tuter, og det er minus som mangler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå