Gå til innhold

Ideer til historie i neste "Assassin's Creed" spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er alle så besatt på Japan? Det er vel bare en "fad" på lik linje med zombier som er på vei ut.

Jeg håper de begynner å ta serien tilbake, det har blitt for mange spill i "moderne" tid. Jeg ønsker meg gjerne spill satt i perioden mellom 800 og c. 1400.

Det verste de kan gjøre, tror jeg, er å dra framover i tid. Mange maser om 1. eller 2. verdenskrig, men det vil være en skivebom for flere grunner;

1) Assassins' Creed er et historisk spill, det er det som er selve spillet! Det tilbyr noe nytt, noe du ikke finner andre steds.

2) Hva skjer med våpnene? At vakter har muskedundre er greit fordi de er trege og unøyaktige. Hva skal du gjøre når det står to stykker tre meter fra deg med maskinpistoler? Skal de gjøre spillet slik at du tåler å bli truffet 40-50 ganger før du dør? Og hvor skal du hoppe ned etter at du har klartet til toppen av Empire State Building? Ned i en av de hundrevis av høystakkene som ligger strådd rundt i New York?

3) Nyere historie er kjent. Det vil være gøy å kunne løpe rundt i London, Berlin, eller noe sånt i 1940, men det finnes allerede flere spill som gir deg den muligheten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det som gjør at Japan passer så bra er at man veldig lett kan koble Assassin-ordenen til ninjaene. Det er også en del klatremuligheter på japanske slott, templer og buddha-statuer. Setter man det til slutten av 1500-tallet kan man til og med koble det til Ezios historie, da man begynte å få sjøtrafikk fra Spania og Portugal til Japan, pluss at landet var i borgerkrig på den tiden. En perfekt setting for AC, rett og slett.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...