oivindwold Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 (endret) Hei ! Jeg har kjøpt min første nas. En Synology ds214se. Jeg kjøpte den i den tro at den kunne stå for seg selv på vaskerommet bare den fikk strøm. Men er det slik at den må være koblet til ruteren med kabel ? Jeg hadde håpet at filene kunne sendes trådløst til OG fra den. Endret 17. oktober 2014 av oivindwold Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Så vidt jeg kan se, har ikke den NAS'en innebygd trådløst nett. Den må da kobles til med en nettverkskabel på en eller annen måte. Alternativt kan du kjøpe en ekstra trådløs router og sette den opp i bridge modus, og så koble en kabel mellom routeren og NAS'en. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Har den innebygget WiFi? Hvis ikke synes jeg det er mye å forlange at den skal klare å overføre noe trådløst. Uansett, den støtter WiFi via dongle ser jeg, så inntil du får skaffet en sånn (sjekk kompatibilitet) må den kobles til router/switch. 4 Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Ellers kan du kjøpe deg PowerLine adapter, og sende LAN via strømkontakten. Feks som denne. Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2014 Har den innebygget WiFi? Hvis ikke synes jeg det er mye å forlange at den skal klare å overføre noe trådløst. Uansett, den støtter WiFi via dongle ser jeg, så inntil du får skaffet en sånn (sjekk kompatibilitet) må den kobles til router/switch. Takker for svar ! Dongle ? Mener du en vanlig usb-wifi antenne ? Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2014 USB wifi kort ok. alle merker passer? tror kanskje jeg sender den tilbake og kjøper en med wifi Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 (endret) USB wifi kort ok. alle merker passer? tror kanskje jeg sender den tilbake og kjøper en med wifi Som Kakeshoma skrev, sjekk hvilke som er kompatible. Ville ikke ha koblet et nas til trådløst. Hva hastighet har du over trådløst? Om du skal føre over større filer med bare 1mb\s vil du bruke evig lang tid. Endret 17. oktober 2014 av xClaymanx 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå