Gå til innhold

HTC Nexus 9 - det perfekte android-nettbrettet?

Jakoozie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg flashet oppdateringen manuelt på mandag , og må bare si at dette hjalp veldig. Var litt usikker på hvor lenge jeg orket at det tok tid å åpne apper, lukke apper, refreshing av "skrivebordet" etter lukking av apper osv. Nå er den blitt mye mer snappy :)

Lenke til kommentar

Det reagerte eg og på. Alt var fryktelig tregt helt til å begynne med.

Til og med scrolling til sidene på hjem menyen gikk tregt. Scrolling i apper etc.

Men nå er det smooth som en barnerumpe.

Er det LRX21R eller Q dere har flashet?

Q, men da må jeg tydeligvis oppdatere igjen :p

Endret av Zezner
Lenke til kommentar

Har noen bestilt direkte fra Google og bor langt unna Oslo?

Ser at UPS ikke har gjort noe særlig med pakken min siden den kom til Oslo, Nederland-Tyskland-Danmark gikk kjapt, men nå har det ikke skjedd noe som helst siden veldig tidlig igår. Tromsø er vist et "remote area"...

Lenke til kommentar

Ser at UPS ikke har gjort noe særlig med pakken min siden den kom til Oslo, Nederland-Tyskland-Danmark gikk kjapt, men nå har det ikke skjedd noe som helst siden veldig tidlig igår. Tromsø er vist et "remote area"...

Samme problem for meg som bor i Stavanger.

UPS har ingen avdeling i Stavanger området, noe som medfører at UPS videreformidler den til Posten som tar saken videre, det går 1 ekstra dag i overføringen mellom UPS og Posten, iallefall var det slik for meg, og så prøvde posten å levere den til meg hjemme på dagtid noe som medførte enda 1 ekstra vente dag, da de prøvde å levere dagen etterpå også hjemme, før den havnet som hente pakke på det lokale postkontoret.

Så her er bare å smøre seg med tolmodighet.

Hvis du har UPS sporingsnummeret, kan du sløyfe første bokstav i sporingsnummeret til UPS og bruke det i sporing hos Posten, det sa de på UPS når jeg snakket med dem, og da fikk jeg sporingen videre fra UPS til Posten sin lange gang....

Lenke til kommentar

Samme problem for meg som bor i Stavanger.

UPS har ingen avdeling i Stavanger området, noe som medfører at UPS videreformidler den til Posten som tar saken videre, det går 1 ekstra dag i overføringen mellom UPS og Posten, iallefall var det slik for meg, og så prøvde posten å levere den til meg hjemme på dagtid noe som medførte enda 1 ekstra vente dag, da de prøvde å levere dagen etterpå også hjemme, før den havnet som hente pakke på det lokale postkontoret.

Så her er bare å smøre seg med tolmodighet.

Hvis du har UPS sporingsnummeret, kan du sløyfe første bokstav i sporingsnummeret til UPS og bruke det i sporing hos Posten, det sa de på UPS når jeg snakket med dem, og da fikk jeg sporingen videre fra UPS til Posten sin lange gang....

Aha, takk for tipset om sporing. Ser at den faktisk har ankommet postterminalen her i byen idag, så jeg kan få den i morgen om jeg er heldig. Bare å satse på at de kommer etter arbeidstid på døra da :)

Lenke til kommentar

Angående batteri:

The problem is the configuration of the cpu governer. It ramps up to high speeds far too quickly in response to very light loads. It also throttle up to 1.5ghz in response to simple touch inputs. That is the reason you see such huge useage while browsing as you are constantly scrolling and reading, all the time using the touch screen. The governor won't allow the cpu to throttle back after the touch input finishes and it just sits there. Your graph shows it perfectly, even when cpu load drops to about 15-25% the cpu speed stays at a pretty consistent 1.5ghz level the whole time.

People reporting good battery life appear to be mainly using it for watching video where there is little to no input for hours at a time leaving the cpu sitting in its lowest power state while the decoding is handled on another part of the soc.

We are not going to see an improvement without major configuration changes to the base kernel as it controls all of the cpu power scheduling and there has been no changes in any of the ota updates.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...