baguett Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Kjedelig å høre så mye misnøye med Nexus 9. Hadde gledet meg til denne men nå ble til og med jeg usikker. Får da virkelig håpe at de fikser bakdekselet slik at det ikke bøyer seg, det er jo i utgangspunket latterlig at de leverer sånt ut fra fabrikken... Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Det er dessverre tydelig at spørsmålet i overskriften på denne tråden får et klart NEI til svar. Hvem er det som lager disse brettene? Nexus 7 1 og 2 var jo i toppklasse! Har selv et Nexus 7 fra 2012 og det er jeg fortsatt kjempe fornøyd med. Skuffende at de har blitt så svake. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Eg forventet ikke perfekt. Men flere av de tingene som dukker opp nå er ting eg ikke helt orker å se bort fra. Hvertfall ikke når prisen ikke er gunstig. Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Min erfaring etter vel fire dager i bruk: Den største erfaringen er følelsen av av hardwaren ikke er i veien på noen måte for brukeren, ting flyter som det skal. Skriver dette nå på på nexus 9 med spotify spillende på extreme-lydkvalitet. Til å være ett nettbrett er dybden og dynamikken i musikken bra. En ting som ville vært kjekt er trådløs lading. Lollipop er en absolutt fornøyelse å bruke, svært lettvint i bruk ☺ Lenke til kommentar
baguett Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Min erfaring etter vel fire dager i bruk: Den største erfaringen er følelsen av av hardwaren ikke er i veien på noen måte for brukeren, ting flyter som det skal. Skriver dette nå på på nexus 9 med spotify spillende på extreme-lydkvalitet. Til å være ett nettbrett er dybden og dynamikken i musikken bra. En ting som ville vært kjekt er trådløs lading. Lollipop er en absolutt fornøyelse å bruke, svært lettvint i bruk ☺ Kunne du sjekket hvor stor plass OSet spiser av lagringskapasiteten? Kjipt å kjøpe 16GB og så får du kun 7-8GB ledig plass. Godt å se at noen er fornøyde iallefall Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 (endret) Kunne du sjekket hvor stor plass OSet spiser av lagringskapasiteten? Kjipt å kjøpe 16GB og så får du kun 7-8GB ledig plass. Godt å se at noen er fornøyde iallefall 11.05 GB total plass. Jeg har 16gb versjonen. Ledig plass nå er ca 7gb, etter å ha installert en mengde apps. Endret 9. november 2014 av diZrupt0r Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Min erfaring etter vel fire dager i bruk:Den største erfaringen er følelsen av av hardwaren ikke er i veien på noen måte for brukeren, ting flyter som det skal.Skriver dette nå på på nexus 9 med spotify spillende på extreme-lydkvalitet. Til å være ett nettbrett er dybden og dynamikken i musikken bra.En ting som ville vært kjekt er trådløs lading.Lollipop er en absolutt fornøyelse å bruke, svært lettvint i bruk ☺ Hvordan er dine erfaringer på batteritiden? Er ikke så veldig imponert akkurat... Lenke til kommentar
baguett Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 (endret) Kunne du sjekket hvor stor plass OSet spiser av lagringskapasiteten? Kjipt å kjøpe 16GB og så får du kun 7-8GB ledig plass. Godt å se at noen er fornøyde iallefall 11.05 GB total plass. Jeg har 16gb versjonen. Ledig plass nå er ca 7gb, etter å ha installert en mengde apps. Takk skal du ha! 11 GB er jo lite men burde holde. Bestilte fra Siba nå, håper den kommer denne uka Endret 9. november 2014 av baguett Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Min erfaring etter vel fire dager i bruk: Den største erfaringen er følelsen av av hardwaren ikke er i veien på noen måte for brukeren, ting flyter som det skal. Skriver dette nå på på nexus 9 med spotify spillende på extreme-lydkvalitet. Til å være ett nettbrett er dybden og dynamikken i musikken bra. En ting som ville vært kjekt er trådløs lading. Lollipop er en absolutt fornøyelse å bruke, svært lettvint i bruk ☺ Hvordan er dine erfaringer på batteritiden? Er ikke så veldig imponert akkurat... Merkelig det der, folk sier så masse forskjellig. Av de testene jeg har lest, så skal Nexus 9 ha batteritid i topklassen http://www.phonearena.com/reviews/Google-Nexus-9-Review_id3842/page/4 "Impressively, even with the mighty piece of silicone powering the tablet on the inside, the Nexus 9 is a long lasting beast with its battery life." Forstår ingenting jeg. Hvordan kan folk så forskjellige meninger om batteritid. Det er jo forholdvis lett å måle. Når det er sagt, så er jeg en av mange som er skuffet. Nexus produkter har alltid før vært god valuta for pengene. I år har de sagt at de skal i "premium" sjiktet, men du kan ikke ha slik elendig byggekvalitet da. Det er også dyrere enn fks galaxy s tab 8.4 og xperia z3 compact. Og de to tablets har gjort det veldig godt i tester. Hadde lyst på Nexus 9 pga at endelig hadde android et tablet i 4:3 ratio. Som jeg syntes er mye bedre å holde i, og surfe på nettet med. 16:9 er bra til media, men jeg bruker ikke et tablet til å se på youtube med. Men den gang ei. jaja, det er alltids neste år. Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Fikk min Nexus 9 på torsdag, og er ikke 100% fornøyd akkurat. Vurderer faktisk å sjekke ut mulighetene for å levere den tilbake grunnet dårlig batteritid og at den faktisk "bøyer" seg. Den bøyer seg på samme måte som vist her: http://www.damngeeky.com/2014/11/07/27028/nexus-9-got-bendgate-issue-serious.html Oi, prøvde raskt å dytte på baksiden av min før jeg så på videoen. Måpte nesten da jeg så den. Jeg har absolutt ikke noe som helst problemer med det der Lenke til kommentar
svennaa Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 https://www.youtube.com/watch?v=TJYgjv2XFa4&list=UUB2527zGV3A0Km_quJiUaeQ Unboxing av Erica Griffin, etter min mening en veldig god anmelder av mobiler og nettbrett. Svært nøye når det gjelder å undersøke byggekvalitet, skjerm, fargekalibrering, OS etc. Blir spennende å se anmeldelsen hennes snart. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 (endret) Fikk min Nexus 9 på torsdag, og er ikke 100% fornøyd akkurat. Vurderer faktisk å sjekke ut mulighetene for å levere den tilbake grunnet dårlig batteritid og at den faktisk "bøyer" seg. Den bøyer seg på samme måte som vist her: http://www.damngeeky.com/2014/11/07/27028/nexus-9-got-bendgate-issue-serious.html Oi, prøvde raskt å dytte på baksiden av min før jeg så på videoen. Måpte nesten da jeg så den. Jeg har absolutt ikke noe som helst problemer med det der Har du den hvite eller svarte? Er forsjellig byggemateriale hvor den hvite skal være hardere plastikk enn den svarte. Endret 10. november 2014 av Gjest Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Fikk min Nexus 9 på torsdag, og er ikke 100% fornøyd akkurat. Vurderer faktisk å sjekke ut mulighetene for å levere den tilbake grunnet dårlig batteritid og at den faktisk "bøyer" seg. Den bøyer seg på samme måte som vist her: http://www.damngeeky.com/2014/11/07/27028/nexus-9-got-bendgate-issue-serious.html Oi, prøvde raskt å dytte på baksiden av min før jeg så på videoen. Måpte nesten da jeg så den. Jeg har absolutt ikke noe som helst problemer med det der Har du den hvite eller svarte? Er forsjellig byggemateriale hvor den hvite skal være hardere plastikk enn den svarte. Har svart, er så vidt det går an å se at baksiden går litt inn, men man merker på en måte at den treffer batteriet Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Fikk min Nexus 9 på torsdag, og er ikke 100% fornøyd akkurat. Vurderer faktisk å sjekke ut mulighetene for å levere den tilbake grunnet dårlig batteritid og at den faktisk "bøyer" seg. Den bøyer seg på samme måte som vist her: http://www.damngeeky.com/2014/11/07/27028/nexus-9-got-bendgate-issue-serious.htmlOi, prøvde raskt å dytte på baksiden av min før jeg så på videoen. Måpte nesten da jeg så den. Jeg har absolutt ikke noe som helst problemer med det der Har du den hvite eller svarte? Er forsjellig byggemateriale hvor den hvite skal være hardere plastikk enn den svarte. Har svart, er så vidt det går an å se at baksiden går litt inn, men man merker på en måte at den treffer batteriet Nå fikk jeg min svarte Nexus 9 32GB idag, og den gir litt etter på midten bak, men det merker man bare når man trykkker "hardt" og direkte på midten, ellers ved vanlig bruk er det ikke merkbart. Ellers så virker Nexus 9 til å være et greit alternativ i forhold til min gamle knuste Nexus 7 2013. Skal teste den ikveld og se hvordan den er i bruk, og om batteriet er så dårlig som mange sier. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Fikk min Nexus 9 på torsdag, og er ikke 100% fornøyd akkurat. Vurderer faktisk å sjekke ut mulighetene for å levere den tilbake grunnet dårlig batteritid og at den faktisk "bøyer" seg. Den bøyer seg på samme måte som vist her: http://www.damngeeky.com/2014/11/07/27028/nexus-9-got-bendgate-issue-serious.html Oi, prøvde raskt å dytte på baksiden av min før jeg så på videoen. Måpte nesten da jeg så den. Jeg har absolutt ikke noe som helst problemer med det der Har du den hvite eller svarte? Er forsjellig byggemateriale hvor den hvite skal være hardere plastikk enn den svarte. Har svart, er så vidt det går an å se at baksiden går litt inn, men man merker på en måte at den treffer batteriet Nå fikk jeg min svarte Nexus 9 32GB idag, og den gir litt etter på midten bak, men det merker man bare når man trykkker "hardt" og direkte på midten, ellers ved vanlig bruk er det ikke merkbart. Ellers så virker Nexus 9 til å være et greit alternativ i forhold til min gamle knuste Nexus 7 2013. Skal teste den ikveld og se hvordan den er i bruk, og om batteriet er så dårlig som mange sier. Alt ville vel være en god oppgradering fra en knust Nexus 7... Fatter ikke hvorfor noen gidder å legge penger i dette brettet da feks Sony Z3 tablet knuser det i samtlige tester.. Hvem vil gidde å kjøpe et brukt Nexus9 om et par mnd jeg bare spør så forbred deg å ha det for livstid. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Ren Android og Lollipop er jo to knakande gode grunner, vesentlig bedre grafikkytelse er vel en annen? 1 Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Fikk min Nexus 9 på torsdag, og er ikke 100% fornøyd akkurat. Vurderer faktisk å sjekke ut mulighetene for å levere den tilbake grunnet dårlig batteritid og at den faktisk "bøyer" seg. Den bøyer seg på samme måte som vist her: http://www.damngeeky.com/2014/11/07/27028/nexus-9-got-bendgate-issue-serious.htmlOi, prøvde raskt å dytte på baksiden av min før jeg så på videoen. Måpte nesten da jeg så den. Jeg har absolutt ikke noe som helst problemer med det der Har du den hvite eller svarte? Er forsjellig byggemateriale hvor den hvite skal være hardere plastikk enn den svarte. Har svart, er så vidt det går an å se at baksiden går litt inn, men man merker på en måte at den treffer batteriet Nå fikk jeg min svarte Nexus 9 32GB idag, og den gir litt etter på midten bak, men det merker man bare når man trykkker "hardt" og direkte på midten, ellers ved vanlig bruk er det ikke merkbart. Ellers så virker Nexus 9 til å være et greit alternativ i forhold til min gamle knuste Nexus 7 2013. Skal teste den ikveld og se hvordan den er i bruk, og om batteriet er så dårlig som mange sier. Alt ville vel være en god oppgradering fra en knust Nexus 7... Fatter ikke hvorfor noen gidder å legge penger i dette brettet da feks Sony Z3 tablet knuser det i samtlige tester.. Hvem vil gidde å kjøpe et brukt Nexus9 om et par mnd jeg bare spør så forbred deg å ha det for livstid. Jeg kommer neppe til å selge min Nexus 9, så det er ikke noe problem. Stock Android er nok grunn til å kjøpe en Nexus 9 for meg. Etter å ha prøvd mange forskjellige telefoner/nettbrett etc, så synes jeg at stock Android produkter har minst tull, men det er min mening. Og jeg kommer til å få de fleste Android oppgraderingene først. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Noen som vet om det er mulighet for å spille av media fra en USB pinne? Dette er avgjørende for meg da jeg bruker nettbrett på reise og tar somregel med meg en masse filmer osv, men med kun 16GB plass så holder det ikke. Har en 64GB USB stick som hadde vært fint å fylle opp for så og bruke. Har veldig lite lyst til å bruke 5000kr på en ipad air 2. Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Noen som vet om det er mulighet for å spille av media fra en USB pinne? Dette er avgjørende for meg da jeg bruker nettbrett på reise og tar somregel med meg en masse filmer osv, men med kun 16GB plass så holder det ikke. Har en 64GB USB stick som hadde vært fint å fylle opp for så og bruke. Har veldig lite lyst til å bruke 5000kr på en ipad air 2. Det var en video her som viser noe av det, men har ikke sånn kabel, så kan ikke teste. Har lest litt rundt, og virker som om enten så har man sånn støtte ut av boksen, ellers vil det virke med root Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Ja fant den akkurat når jeg bladde litt i tråden. Visste ikke helt hva jeg skulle søke på så den dukka ikke opp på søk. Endret 12. november 2014 av Apox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå