Gå til innhold

HTC Nexus 9 - det perfekte android-nettbrettet?

Jakoozie

Anbefalte innlegg

Kjenner eg begynner å bli lei av de forskjellige reviews rundt omkring.

Enten er det brettet rein dritt eller så er det konge.

Hva skjer? Virker som det er to motpoler ute å går, og at disse polene består av de som synes ipad er da shit, og de som gjerne vil at ipad skal være dårligere.

Utrolig irriterende når det knapt finnes reviews som virker å ta ting for det det er og ikke på død og pine disse ene eller andre veien.

De som slakter refererer merkbart mye mot hvor mye bedre alt er i ios verden, mens de som skriver at brettet er bra de sammenligner knapt.

For meg der ipad er uaktuelt blir det feil å hele tiden sette de opp mot hverandre der taperen liksom er dårlig.

Rotete.... Ble bare litt lei nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok lang fra det perfekte Android brettet gitt. Feit, dødskjedelig, dårlig batteritid og heller ikke noen imponerende skjerm nei nei.

Sier noen av reviews, mens andre sier andre ting. Ofte ganske motsatt....

Men feit?

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Hei,

Noen som har noen formening om hvor bra stylus som f.ex wacom bamboo eller jot fungerer på nexus 9? Jeg har lest et par kommentarer om at skjermen er mindre responsiv enn en del andre tablets, men har ikke funnet forsøk på tegne med den på nettet.

(Jeg begynner å tenke nvidia shield tablet LTE kanskje passer meg bedre, spesielt etter at jeg testet ut SwitfKey på den så tenker jeg at det kan fungere med en så liten skjerm, lyden på shield tablet er grei nok. )

Lenke til kommentar

Kjenner eg begynner å bli lei av de forskjellige reviews rundt omkring.

Enten er det brettet rein dritt eller så er det konge.

Hva skjer? Virker som det er to motpoler ute å går, og at disse polene består av de som synes ipad er da shit, og de som gjerne vil at ipad skal være dårligere.

Ingen av testerne var villige til å vente med å poste testen sin etter at embargoen ble opphevet, så det er veldig begrenset hvor mye testing de faktisk fikk gjort. Da er det ikke rart at de ikke kan bli enige om noe. For ikke å snakke om at de hadde release software under et døgn før de postet testene (ihvertfall ikke vesentlig lengre).

Jeg har holdt meg til anandtech sine tester ganske lenge, og kommer til å vente på deres test også denne gangen, selv om de har mistet de begge de mest erfarne mobiltesterne sine på et halvår.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som man kan slappe av. Ser ut som mange av testene som ble publisert fra diverse websider, ikke hadde oppdatering som kom ut nylig, som hjalp med en del ting.

Kan høre en fyr snakket om det i videon over

----

Dog er jeg skuffa over skjermen etter å ha sett den personlig i går. Den er dus syntes iforhold til AMOLED fra galaxy tab s, og syntes også den ser en del værre ut enn iPad Air. Kompisen hadde hatt rare problemer med lolipop og ui lag som var helt random, tablet kunne fryse i noen sekunder. Har ikke snakket med han etter oppdateringen kom.

Han sa forresten også at double tap to wake fungerte bar sånn halvparten av tiden.

Ekke meningen å klage. Men litt lei av Nexus produktene alltid er sånn 80% bra. Har lyst på stock android, men vil ikke ha et "inferior" produkt. Vil bare at de skal være veldig gode, men de har alltid mangler, og det teller litt mer nå, siden prisen har godt opp ganske mye

Endret av henrikrox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min del kommer det an på hvilke mangler. Bak kamera kunne de kuttet ut for min del. Frontkamera til skype er det eneste eg kommer til å bruke.

Utenom det er batteritid litt vesentlig, men har ikke behov for ukesvis med standby. Det viktigste er at den holder ut bra under bruk.

Lenke til kommentar

Kompisen hadde hatt rare problemer med lolipop og ui lag som var helt random, tablet kunne fryse i noen sekunder. Har ikke snakket med han etter oppdateringen kom.

Han sa forresten også at double tap to wake fungerte bar sånn halvparten av tiden.

Har hatt disse problemene selv, men jeg fikk oppdatering da jeg skrudde den på første gangen, og det var på onsdag, har ikke fått noe mer etter det.

Double tap er også noe jeg har hatt veldig problemer med. Det fungerer hvis man bruker den, skrur den av, også dobbel tapper ikke lenge etterpå. Men kjærsten min fant ut hvis man trippel tapper, så skurer den seg på med en gang :)

Lenke til kommentar

Har veldig lyst på nexus 9, og vurderer å bestille nå fra play store. Er det noen her som har den, og som opplever det at man kan presse på den på baksiden og at den bøyer seg ned?

Blir nok 16GB på meg da 32GB er urimelig dyrere, men skal klare meg med det..

Min svarte nexus 9 har dette problemet helt klart. Det skal ikke mye kraft til, men den gir ikke mye etter før baksiden er inntil batteriet. Du kan til og med høre at plasten løsner fra batteriet når du trykker inn baksiden, men da må du trykke hardere enn hva man gjør ved vanlig bruk. I det hele tatt tror jeg de fleste ikke vil oppdage det hvis ikke de vet hva de skal se etter.

Ellers er det veldig lite light bleed å finne, og jeg har ikke noe serlig problem med double tap to wake. Det hender den mister frames i animasjoner og at du må vente på å bytte app. Men det er ikke slik at jeg føler den blir lite responsiv, Jeg tror er så raskt android kan bli for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Har veldig lyst på nexus 9, og vurderer å bestille nå fra play store. Er det noen her som har den, og som opplever det at man kan presse på den på baksiden og at den bøyer seg ned?

Blir nok 16GB på meg da 32GB er urimelig dyrere, men skal klare meg med det..

Min svarte nexus 9 har dette problemet helt klart. Det skal ikke mye kraft til, men den gir ikke mye etter før baksiden er inntil batteriet. Du kan til og med høre at plasten løsner fra batteriet når du trykker inn baksiden, men da må du trykke hardere enn hva man gjør ved vanlig bruk. I det hele tatt tror jeg de fleste ikke vil oppdage det hvis ikke de vet hva de skal se etter.

Ellers er det veldig lite light bleed å finne, og jeg har ikke noe serlig problem med double tap to wake. Det hender den mister frames i animasjoner og at du må vente på å bytte app. Men det er ikke slik at jeg føler den blir lite responsiv, Jeg tror er så raskt android kan bli for øyeblikket.

Okei, virker som den svarte modellen er mer utsatt for bøying bak enn hvit modell. Men sånnsett er ikke dette et problem hvis det må litt kraft til. Lag er nok verre, men det kan iallefall fikses med software updates.
Lenke til kommentar

Under tvil valgte jeg å avbestille Nexus 9 4G, utslagsgivende var at forventningene ikke helt ble møtt. Jeg ville jo gjerne hatt litt bedre lyd enn HTC har på telefonene, lynrask lading og litt færre rapporter om dårlig byggekvalitet.

Jeg kommer nok til å savne bla. to mikrofoner for møter uten headset og litt bedre skjermstørrelse for å oppdatere regneark på farten.

Jeg er såpass dypt inn i Google økosystemet at det blir nok en shield tablet nr. 2 i husholdningen, men denne gangen med 4G (Som forhåpentligvis tar netcom frekvensene).

Lenke til kommentar

Er fremdeles veldig skeptisk. Og bikker nå over mot Tablet Z2......

Fikk min Nexus 9 på torsdag, og er ikke 100% fornøyd akkurat. Vurderer faktisk å sjekke ut mulighetene for å levere den tilbake grunnet dårlig batteritid og at den faktisk "bøyer" seg. Den bøyer seg på samme måte som vist her: http://www.damngeeky.com/2014/11/07/27028/nexus-9-got-bendgate-issue-serious.html

For å være sikker at du blir fornøyd er det nok like greit å velge Z2 eller Z3 Compact, som både er billigere og visstnok bedre batteritid, og byggekvalitet.

Ganske så synd at enda et Nexus produkt mangler det lille ekstra til å bli like bra som konkurrentene.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...