King_Canute Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Han treffer vel spikeren mer eller mindre midt på hodet hva gjelder ren maskinvare differanser. Hvor Android på mobilfronten uten tvil tilbyr modeller som er fult på høyde med det Apple har å tilby hva gjelder både kvalitetfølelse, utforming og hele pakka så har ikke Android dette på nettbrett per dags dato. Enig! Hvis man evner å se bort fra Apple sitt "lukkede system" - med de begrensninger dette medfører, så gir de siste 3 generasjoner Ipad'er en helt annen brukeropplevelse enn hva som er tilfellet på android nettbrett - (i vertfall på de jeg har prøvd - og det er noen). Har ingenting å utsette på telefoner med android - og har selv nettopp "oppgradert" fra en G2 til G3, og er storfornøyd. Jeg kjøpte Nexus 9 med engang det var tilgjengelig i Google Play, og jeg må si at disse knappe problemene som er på første generasjon, burde vært luket ut før release, dette trenger man ikke å prøve ut lenge før man merker hvor dårlig disse knappene er. Nexus 9 burde fly i hastighet uten noen form for lags i Android 5.0, men det gjør det ikke, det er veldig mye delay som kommer og går, dette irriterer meg veldig, da min Nexus 5 med Android 5.0, er så rask at jeg får frysninger langt nedover ryggen, hadde det ikke vært for batteri tiden og at kameraet er "dårlig" så skulle dette vært min daglige telefon, for den imponerer meg veldig. Hadde ikke Apple sitt Ios hvert så "lukket" så hadde jeg glatt skiftet over, men jeg liker å ha kontroll over ting, noe Apple ikke tillater. Google burde virkelig ta å gjøre noe med hardware på sine telefoner og nettbrett, fordi Android 5.0 er et virkelig løft, bare synd ikke Nexus 9 eller Nexus 6 har hardware som gjenspeiler Android 5.0. Endret 10. desember 2014 av ICS-FD Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Fikk min i dag, og den lider selvfølgelig av litt backlight bleed slik som jeg nesten bare forventet. Var heldigvis ikke så ille. Hva som er værre synes jeg er de horrible innsynsvinklene på skjermen, her sammenlignet med en samsung amoled skjerm, sort bakgrunn. Ser heldigvis værre ut på bilder enn i virkeligheten, men når man har en tablet som nesten er oppe i iPad pris, så burde kvaliteten virkelig være høyere. Vi får se om jeg returnerer den eller ikke, kan leve med skjermen, så det gjenstår på hvordan den er i bruk. Kommer tilbake med rapport om noen dager/uker. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Trist å lese det dere opplever her. Leste nettopp på en testside hvor de skrøt av "premium build". Får ikke det inntrykket når jeg leser denne tråden. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 (endret) Min var veldig solid og godt bygd. Skjermen derimot..... Edit: ser ut som det blir retur, tenkte 16GB holdt for meg, men når man bare får bruke 7.5GB av dem så går det ikke. Får vurdere 32GB versjonen. Endret 11. desember 2014 av Apox Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Fikk 5.0.1 i går Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Min var veldig solid og godt bygd. Skjermen derimot..... Edit: ser ut som det blir retur, tenkte 16GB holdt for meg, men når man bare får bruke 7.5GB av dem så går det ikke. Får vurdere 32GB versjonen. Jeg gikk for 32GB med engang, da 16GB ikke holder i lengden. Det burde vært 32GB og 64GB som eneste valg, mener jeg. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Enig. Tenkte at man hadde iallefall 10GB å bruke på 16GB versjonen, men neida. Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Da var endelig Nexus 9 deksel på lager hos Google Play, dette burde vært tilgjengelig ved lansering. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Bestilte dette caset her den 20.nov, dumpa i postkassen min i dag. Jeg er fornøyd. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Er det ikke Nexus9 som skal ha så fantastisk GPU? Sjekk forskjellen på The Room 2 på min Galaxy Tab S og Nexus 9. Nexus9: https://drive.google.com/file/d/0B4iKrFCkRQiWTDE5U3REUXBNTEU/view Tab S: https://drive.google.com/file/d/0B4iKrFCkRQiWeWREX2MtRGdMdGs/view Lenke til kommentar
baguett Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Er det ikke Nexus9 som skal ha så fantastisk GPU? Sjekk forskjellen på The Room 2 på min Galaxy Tab S og Nexus 9. Nexus9: https://drive.google.com/file/d/0B4iKrFCkRQiWTDE5U3REUXBNTEU/view Tab S: https://drive.google.com/file/d/0B4iKrFCkRQiWeWREX2MtRGdMdGs/view Den har overlegen CPU og GPU, men det er veldig få apper og spill som utnytter dette, enda. Blir nok bedre fremover. Lenke til kommentar
polsen Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 For 2012 Nexus 7 med 8 og 16 GB (el. var det 16 og 32?) så var det slik at den minste faktisk brukte RAM-brikker som var vesentlig tregere enn den største. (Eller muligens en "single-channel vs. dual-channel issue", jeg vet ikke, men uansett...) Noen som vet om det samme gjelder generelt, eller om det spesielt gjelder Nexus 9 i "liten" og "stor" utgave? Tror jeg kan klare meg med 16 GB versjon, men er den tregere er svaret definitivt "nei takk" til den. Har forsøkt å google temaet, men ikke funnet noe info i hverken den ene eller andre retningen. Lenke til kommentar
polsen Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Er det ikke Nexus9 som skal ha så fantastisk GPU? Sjekk forskjellen på The Room 2 på min Galaxy Tab S og Nexus 9. Nexus9: https://drive.google.com/file/d/0B4iKrFCkRQiWTDE5U3REUXBNTEU/view Tab S: https://drive.google.com/file/d/0B4iKrFCkRQiWeWREX2MtRGdMdGs/view Litt usikker på hva du mener med den sammenlikningen? De sier ikke noe om hastigheten. Og på det ene bildet er bakgrunnsteksturen skarpere enn på den andre, mens det er motsatt for forgrunnsteksturen...(?!) Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Usikker? Det er jo utvilsomt mye bedre kvalitet på bildet fra Tab S. Høyere oppløsning på teksturer, bedre AA, effekter som depth of field og motion blur, bare for å nevne noe. Hastigheten er forøvrig den samme. Mye vits med så rask GPU hvis de ikke gidder bruke den. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Men Touchwiz som ødelegger alt... Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 (endret) Han treffer vel spikeren mer eller mindre midt på hodet hva gjelder ren maskinvare differanser. Hvor Android på mobilfronten uten tvil tilbyr modeller som er fult på høyde med det Apple har å tilby hva gjelder både kvalitetfølelse, utforming og hele pakka så har ikke Android dette på nettbrett per dags dato. Faktisk er jeg enig med deg for en gangs skyld Finner ikke et eneste Android nettbrett som frister, så det blir nok ett air 2 snart. Endret 16. desember 2014 av LoveAmiga Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 (endret) Men Touchwiz som ødelegger alt... Ja touchwiz er ubrukelig, men heldigvis har det endelig kommet Cyanogenmod til denne. Føles som en helt ny tablet. Endret 16. desember 2014 av Apox Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Byttet til Nova Launcher. Definitivt mer snappy opplevelse Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 Jeg synes man tildels overdriver hvor dårlig touchwiz er....På ingen som helst måte guds gave til menneskeligheten, men ikke akkurat Lucifer heller. Når det gjelder valg av tablet så sitter jeg fortsatt igjen med samme konklusjon: For de av oss som hovedsaklig bruker tableten på reise til å se på video, så er ipaden et ganske så meningsløst valg. Dyrere basisutgave (som jo er ganske ubrukelig ift lagringsplass), verre overføring av filer. Da blir det Tab S 8.4 10/10 ganger. Sitter du i sofaen med tableten og skal sjekke nyheter, spille noen spill, surfe litt på nett osv, velg Ipad 10/10 ganger Lenke til kommentar
polsen Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 Noen som vet om man kan kjøpe "keyboard folio" for Nexus 9 i Norge, via andre kanaler enn Google? Google ser ikke ut til å ville selge den i Norge. (Kanskje fordi de ikke gidder lage en versjon med norsk taste-layout?!) https://play.google.com/store/devices/details/Nexus_9_Keyboard_Folio?id=nexus_9_keyboard_folio_black&hl=en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå