Gå til innhold

Bråkete PSU-vifte, stilner ved blåsing

toth

Anbefalte innlegg

Hei,
en kollegas strømforsyningsvifte bråker fælt hele dagen. Dersom jeg blåser hardt mot viften, slutter lyden for en stund, men viften går fortsatt fint. Har støvsugd og ellers rengjort rundt - hva kan lyden komme av? Legger ved lydklipp, viften slik den holder på dagen lang, halvveis hører du jeg blåser inn i den, og den stilner for en stund. Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med newman221, dette er nok en sliten vifte. Jeg vet ikke hvordan strømforsyning dette er, og jeg vet heller ikke hvor lett den er å bytte. Du kan vel alltids koble ut gamle vifte, og jallateipe en ny uttapå med egen strøm, som en lett og billig fiks.

Lenke til kommentar

Det forslaget er ikke optimalt, da det vil være mye i veien som blokkerer for luftflyt. Ville nok vurdert å skru opp saken og bytte vifte dersom den er gammel og ikke lenger kan klage over laber produksjonskvalitet...

Er det snakk om en skikkelig gammel og dårlig PSU, eller er den innafor garantiperioden, alternativt mulig reklamasjonstid?

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke sikker da jeg ikke er på jobb,men all maskinvare ellers er midrange standard, er en ferdigbygget kontoregnet maskin fra acer. Typ core 2 duo, 4gb RAM, single 500gb hdd og et rimelig skjermkort.

6-800 var ikke galt, da må jeg vurdere å bytte den :)

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...