AnonymDiskusjon Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Jeg holder på med en gutt, vi har holdt på halvannen måned nå (kjent hverandre mye lenger). Vi har ikke snakket om "hva vi er" ennå, men oppfører oss jo mye som et par i grunn. Da vi var sammen forleden kom en bekjent av meg forbi og stoppet og snakka litt, han spurte om vi er sammen for han mente det så slik ut. Jeg ble litt stille, visste ikke helt hva jeg kunne svare, noe det virket som han også ble, før han sa med et lite glis "vet ikke jeg" Så spørsmålet er hvordan jeg egentlig kan tolke at han sa han ikke vet? Hvis han hadde tenkt "gidder jo ikke at vi blir sammen" så hadde han vel sagt et enkelt nei eller "vi holder på" e.l? hva tenker dere? Anonymous poster hash: 729e9...113 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Det er i hvert fall ikke et nei. Lenke til kommentar
blured Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Når du ikke vet om dere er sammen, hvordan skal da han vite? Kan godt være at han ønsker at dere på sikt skal bli sammen, men det finner dere ut av etterhvert. Personlig så har jeg aldri forstått hvordan så mange par kan ha en dato for når de ble sammen, hva baserer denne datoen seg på? For meg så har det alltid vært en gradvis utvikling, og de gangene det har utviklet seg til å bli et fast forhold, så har hva vi har gjort sammen og opplever at vi har sammen vært mye viktigere enn hva som er blitt sagt. (Sikter da til par som hele tiden må fortelle hverandre hvor glade de er i hverandre for at begge skal få bekreftet at "jo slik er det i dag også...") Lenke til kommentar
Kea Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Tror den datoen er den dagen et par innså at "oi, vi er kjærester". Kanskje ikke akkurat slik, men du ser poenget. Det kommer for mange blivende par en dag der de enten innrømmer følelsene sine til hverandre eller bare innser at de er et par. Det er nok mer symbolsk enn bokstavelig, for det er sånn som du sier, blured, at det er stort sett en gradvis utvikling. Men man merker kanskje ikke denne utviklingen med én gang, men så kommer det en dag der man innser at det har kommet så langt at man kan kalle seg kjærester. For min del, var datoen vi "ble sammen", dagen vi innrømmet følelsene våre for hverandre. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2014 Når du ikke vet om dere er sammen, hvordan skal da han vite? Kan godt være at han ønsker at dere på sikt skal bli sammen, men det finner dere ut av etterhvert. Personlig så har jeg aldri forstått hvordan så mange par kan ha en dato for når de ble sammen, hva baserer denne datoen seg på? For meg så har det alltid vært en gradvis utvikling, og de gangene det har utviklet seg til å bli et fast forhold, så har hva vi har gjort sammen og opplever at vi har sammen vært mye viktigere enn hva som er blitt sagt. (Sikter da til par som hele tiden må fortelle hverandre hvor glade de er i hverandre for at begge skal få bekreftet at "jo slik er det i dag også...") Veldig godt sagt Jeg personlig synes dog det er en fin ting å fortelle hverandre ofte at man er glad i hverandre, ikke nødvendigvis for å vite at det "fortsatt gjelder", men fordi det er godt å høre og bekrefte det jevnlig. Hvis begge oss to synes det er ubehagelig å ta opp temaet i frykt for om motparten ikke er enig, hvordan skal man da komme frem til hva vi er? Anonymous poster hash: 729e9...113 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå