Gå til innhold

Epic vil ikke ha noe med massakrespillet Hatred å gjøre

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt dette overdrevne hype på at dette spillet er for "voldelig, kontroversielt, unødvendig, smakløst osv" Selv om det er sanntid rettet burde det bli mottatt som alle andre hack/slash, guns blazing spill. Hva med carmageddon, manhunt, hotline miami, gta, soldier of fortune?! Spill som ga time på time® med underholdende og "unødvendig" grov vold. Hatred er ikke verre en det vi allerede har fra før. Og folkens, det er et spill not real life!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan stole på at folk har hver sin smak både med musikk biler mat og aøt så fins det utrooolig vide spril i forskjell hos folk. Personlige preferanser heter fet. Hverken en spillforsker eller noen kan påvirke eller vite hva som er umodent og smakløst for meg.. Jeg ser faktisk frem til dette, det skal bli deilig med litt hjernedød vold igjen :-)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Man kan stole på at folk har hver sin smak både med musikk biler mat og aøt så fins det utrooolig vide spril i forskjell hos folk. Personlige preferanser heter fet. Hverken en spillforsker eller noen kan påvirke eller vite hva som er umodent og smakløst for meg.. Jeg ser faktisk frem til dette, det skal bli deilig med litt hjernedød vold igjen :-)

Hear hear!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner at feks amerikanere frykter at dette spillet vil gjøre amerikanske tenåringer til massemordere, men det er et land hvor "alt og alle" frykter det meste, og væpner seg deretter.

Det vil ikke forundre meg om endel vil gå inn for å få dette spillet fjernet, men glemmer å diskutere våpenlover, eller hvorfor psykiatrien stadig vekk mister tilbud. Settingen i dette spillet er kanskje drøy, men en oppegående og mentalt frisk person vil ikke ta denne traileren for noe annet enn en trailer for et spill. Mange vil kanskje, i likhet med meg selv, synes at den er ganske barnslig. Trailer i Hollywood-stil + "the voice" = pinlig.

Lenke til kommentar

Den store forskjellen på dette spillet og andre spill av samme ulla er vel motivasjonen for handlingene til hovedpersonen. I de fleste andre spill gis hovedpersonene groteske handlinger (for det ER groteskt å slakte vilt og uhemmet rundt seg) et ferniss av noen form for mening og/eller moralske grunner for handlingene. "Den slemme mannen kidnappet kjæresten min, så dermed slår jeg meg igjennom tusenvis av fiender for å banke opp denne slemmingen og ta tilbake kjæresten min. Kniv, balltre, rør, pistoler and what have you; alt er fine verktøy for å komme frem til slemmingen" (Final Fight, Streets of Rage etc). Det er ikke alltid en vet hvorfor det hele kom i gang, men om "jeg hamrer eller hamres, likefullt skal det jamres" som Peer Gynt sa.

Jeg kan ikke huske hvorfor GTA 4 kom i gang, men det var vel også ikke moralsk rent og pent? I Baldurs Gate kan du til og med velge om du vil være ond eller grei, konseptet er det samme: en adoptert gutt/jente opplever at adoptivfaren hans blir drept av en eller annen kar i en svær rustning. I stedet for å dedikere livet sitt til å hjelpe andre som ikke har det så bra blir han kjempesint og skuffet og drar på jakt etter denne karen. På sin vei møter han og kan få hjelp av en masse forskrudde folk, og det slaktes ned for fote av mennesker, dyr og andre skapninger. Han blir til og med belønnet for det!

Jeg synes ikke traileren til spillet virket noe særlig interessant. Rent teknisk så var det en god trailer, men animasjonene (når han tar riflen for eksempel) virket klønete. I de andre eksemplene jeg har nevnt så er det noe som fenger meg med spillet. Denne traileren får meg bare til å tenke "meh". Innvendingene til mange tror jeg er at hovedpersonen eksplisitt forklarer at han hater alt og alle og derfor synes at rent logisk sett gir det mening å drepe alt han kommer over. Jeg synes det virker litt tullete, men det verste av alt er at det faktisk er mer realistisk at det finnes slike mennesker enn mennesker som er avkom av Baahl.

Jeg mener også å huske at det var et svensk spill som det ble stor oppstandelse rundt på nittitallet, om en eller annen pakistaner eller noen annen innvandrer som drev og herjet rundt. Det var vel også laget et spill om Columbine? I senere tid har tidligere nevnte Manhunt vært kritisert. Da Soldier of Fortune ble varslet var det mange som hengte seg opp i at man kunne skyte på og ramme forskjellige steder av kroppen for forskjellig effekt. Det vil alltid være noen som kommer med moralske innsigelser på forskjellige spill, og det er en del av den rike interaksjonen oss mennesker i mellom. Men om man tenker tilbake på ABB og hans herjinger så var det faktisk ordene på et forum som kanskje førte til at han tippet over, spillene ble bare "treningssimulatorer" for fyren ifølge ham selv. Og det VAR spill som gav deg et moralsk kompass å følge.

Lenke til kommentar

At dette spille kom er ikke noe sjokk, jeg ser heller ikke noe problem med å slippe det. Grunnen for det er at det finnes filmer som gjør dette til en helt annen grad. Problemet som jeg ser det er all den oppmerksomheten det er gitt... Hadde pressen holdt hard og helt kjeft ikke nevnt det med ord så hadde blesten og langseringen vært glemt i løpet av 1-2-3... Men nå skal alle spille det...

Og nei, jeg er ikke noen forkjemper for spillet. Jeg synes det er synd at folk må lage det mest sjokkerende spillet. Men det skal sies at alle motstandere av spill (voldlige sådan) har nå fått mer krutt til kanonene!! Så takk til Destructive Creations for å fore fanatikerene og kanskje starte en

håndheving av regler i USA som gjør at mange spill blir stoppet... For alle vet at tullingene i kongressen der borte er en gjeng med fanatikere som ikke tenker på annet en sin "gud" og penger i lomma fra den kristlige-lobbyen...

Lenke til kommentar

fint med spill der man spiller slem og ikke bare snill også

"Slem" faktisk .... Hva med at man spiller et Psykotisk sykt utskudd på linje med han som gikk bersjerk på en viss øy utenfor Oslo ikke langt tilbake?. Gøy underholdning?, her må det bli et stort TJaaaaa fra meg.

Aldri reagert på voldelige spill før dette, for de er alltid gjort tydelig "glad vold" som i GTA der du merker det er gjort med svart humor i tankene hele veien eller er gjort med en mening (Slemme Nazister er mye brukt hehe). Introen her føles bare fullstendig feil. De som ikke ser forskjell på gladvold\svart humor å denne introen bør ta en tur til psykolog ....

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

GTA spillene har vel aldri gitt deg mulighet til å kverke barn heller, har de? Og jeg må si at å ta knekken på folk som ikke er noen trussel i GTA er også veldig begrenset moro. 99% av de sivilistene jeg tok livet av der var folk som tilfeldigvis havnet på panseret pga grisekjøring.

Lenke til kommentar

Hovedproblemet mitt med et slikt spill, er at det egentlig ikke er særlig provoserende, det bikker mest over til "bare trist." Hadde det vært førstnevnte, ville det i det minste vekket noe i nærheten av en følelse, og for såvidt oppnådd noe. Men så er jeg bare en gammel særing, som også tullete nok henger meg oppi bagateller som trenden at alle til tider på liv og død(!) skal gå rundt med masse hodeskaller på klærne sine.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...