Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen starter ikke

Danne

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Opel Astra 1,8, 07 modell med automatgir.

For 2 måneder siden startet bilen plutselig ikke en dag, har tidligere aldri hatt noen problemer. Det var lys i bilen og radioen gikk igang, men når jeg vred på nøkkelen så kom det bare et klikkende lyd og bilen startet ikke.

Jeg tok ut batteriet og satt dette på lading til det var fullt, då startet bilen hur fint som helst. Fram til igår har den startet hver gang, av og til har det gått litt tregt å starte men ellers ikke noen problem.

Igår skjedde det altså igjen. Bilen startet ikke, kun det klikkende lydet, lys både ute og inne og radion gikk igang.

Jeg har null peiling på bil, er det noen som vett vad som kan vara fel? Jeg tenker at batteriet er gammelt, kan dette stemme?

På forhånd takk,

Daniel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen!

Har presis vart ute og satt i batteriet efter kveldens ladning. Då startade bilen på førsta førsøk. Skrudde av og skulle starta igjen.

Så var vi tilbake på rute en, hør hur bilen førsøker starta men ikke får det till. Kan det være tennstiftet?

Lenke til kommentar

Bytt batteri. Det krever en viss mengde strøm for å dra i gang startmotoren, og det ene startforsøket du hadde kan ha tatt såpass mye at den ikke klarte nummer to. Grunnen til at du ikke har hatt samme problem de siste to månedene, er nok fordi du har kjørt (og dermed ladet batteriet) i mellom hver oppstart.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et 7 år gammelt batteri kan det være greit å få byttet ut, det er det ingen tvil om.

Men vil likevel anbefale deg å få sjekket (målt) ladespenningen, slik at du ikke bare "tapper" det nye batteriet også, for da da er du jo i grunnen like langt.....

Altså sjekk at dynamoen din gir den ladespenningen den skal, slik at du får ladet batteriet ditt skikkelig når du kjører. Om du ikke kan dette selv, så har de muligheten til å gjøre slike ting for deg der du kjøper batteriet, eller på bilverkstedene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...