Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Problemer med varmtvannstank i gammelt hus.

Anbefalte innlegg

jeg har nettopp tatt over et hus. det er litt gammelt.

jeg testet at vann og sånt funker kaldt og varmt vann funker.

jeg sjekket også varmtvanntanken, så litt rotete ut. men jeg har ikke helt peiling på disse greiene.

det jeg lurer på da er varmtvannstanken begynte plutslig og bråke litt.

også slo den seg av, også gikk den på ijen noe min senere, men den gikk av ijen.

virket utsom noen andre bruker vann eller noe? eller skal tanken gjøre dette?

at den jobber ?

det jeg er redd for er om jeg deler tank med noen andre hus. jeg har 1 nabo hus.

håper på var.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Den skal ikke bråke. Det kan enten skyldes at den varmer vannet så mye at det "koker", eller at du har en slags trykktilbakeslag i rørsystemet. Du kan åpne det grå lokket og se om det er mulig å justere ned temperaturen litt. Dersom den står høyt, kan du skru den ned litt (bare litt, og ikke under 70 pga legionella). Det er ikke mulig dersom den har fast termostat, den er ofte på 84 grader.

Lenke til kommentar

okei takker for svar. dette er et gammelt hus da. huset har også stått alene en god stund uten at noen har brukt vannet. kanse det har noe og si? når jeg da plutslig tar på vannet. den lyden kom kun 2 ganger da etter jeg prøvde vannet litt fra vask og dusj. og toalett.

nå er jeg ikke der borte så litt vannsklig for meg og gjøre noe nå.

men takker for svar skal prøve .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Når det gjelder deling med naboen, anser jeg det for lite sannsynlig, siden tanken ser ut til å være ca 140 liter. En normaltank for en vanlig enebolig er 200-300 liter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...