Gå til innhold

Jobb som involverer skriving.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har gjennom årene funnet ut at mitt største talent er å formulere meg skriftlig. Kanskje ikke grammatisk perfekt, men ved å levere og få frem budskapene jeg ønsker. Jeg synes i grunn det er veldig kjekt å skrive, det er også derfor jeg valgte å bli medlem av dette forumet. Er det noen som har noen tips til yrker man kan ha som involverer formidling av skriftlige budskap?

Journalist og forfatter er det jeg har kommet på, men jeg føler ikke at noen av disse yrkene er noe man bør satse på dersom man ønsker seg en sikker jobb.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Journalist er eit yrke som er ganske safe.

Ellers så er det mange yrker der ein formulerer seg skriftlig. Eg er litt usikker på kva du eigentleg meiner talentet ditt er sidan du nemner at du ikkje nødvendigvis skriver gramatisk rett, har du eit talent for å ordlegge deg på ein forståelig måte?

Det er mange yrker der ein skriver brev/vedtak/rapporter, men mange av dei yrka krever ein form for grunnkompetanse der skrivinga blir meir sekundært.

Kva med jobb innanfor reklame? Å skrive gode slagord og produktbeskrivelser er kanskje innanfor det du ser for deg som yrke?

Lenke til kommentar

Stenograf virker ikke så veldig interessant for meg, i og med at man bare refererer et handlingsforløp istedet for å være fri til å produsere eget materiale.

Er det ikke slik at arbeidsmarkedet for journalister er veldig mettet og det er tilnærmet umulig å få seg jobb? Jeg kunne gjerne tenke meg å være journalist eller forfatter, men føler at det skal litt til for å kunne skape seg et levebrød av det, spesielt av sistnevnte.

Jeg tenker at talentet mitt går på å ordlegge meg og få frem budskapene jeg ønsker på en effektiv måte, enten det er en fortelling, mening etc. Jeg må nok likevel sette meg ned å pugge grammatikk dersom jeg skal produsere tekster som et levebrød.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Journalist er et yrke som til de grader ikke er safe. Jeg arbeider som journalist, og kjenner på økonomien i bransjen relativt ofte. I Amedia, norges største konsern på lokavavisfronten, ble i våres bemanningen redusert med ca 30%. De andre store konsernene, som Polaris og Schibsted, har også nedbemannet nylig, og skal gjøre det igjen fremover.

Ville heller siktet meg inn mot kommunikasjonsrådgiverbransjen, kanskje særlig innen et område hvor du eventuelt har utdannelse \ kompetanse fra tidligere. Her er det dog også mange om beinet, er tross alt en del eksjournalister som kikker på de jobbene i disse dager...

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...