random_sauce Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Jeg skal lese og se filmen Fight Club og skrive en særemne-oppgave rundt film adaptasjon. Allikevel sliter jeg litt med å finne en bra problemstilling, men kanskje noe À linjene "hvorfor ble Fight Club en kultfilm?" Innspill! Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Hvis jeg forstår det riktig, det som står på Wikipedia, skaper jeg-personen seg fantasivennen Tyler. Kanskje en slik problemstilling: "I hvilken grad hjelper fantasivennen hovedpersonen til å takle og bearbeide sin livssituasjon?" eller "I hvilken grad bruker hovedpersonen og Maria selvbedrag for å bearbeide sine mislykkede liv?" Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Det høres jo ut som om du ikke har sett filmen eller i det minste fått med deg poengene i filmen. Den pleier å ha den effekten at den rister litt liv i tankene og får en til å gruble en stund. Jeg føler på en måte at svarene du er ute etter ligger i å se og forstå filmen. Lenke til kommentar
random_sauce Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2014 Det høres jo ut som om du ikke har sett filmen eller i det minste fått med deg poengene i filmen. Den pleier å ha den effekten at den rister litt liv i tankene og får en til å gruble en stund. Jeg føler på en måte at svarene du er ute etter ligger i å se og forstå filmen. jeg søker ikke etter svar her, jeg trenger en god problemstilling og det som ble foreslått over var ganske bra for å inkludere de viktigste poengene i filmen. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Hmm, usikker på om jeg helt forstår problemstillingen, men jeg prøver: I hvilken grad kan flere identiteter eksistere i ett individ uten at personen selv forstår det? Alternativt: Hvor mye er folk i stand til å finne seg i fra en leder de har respekt for? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå