Gå til innhold

Mac mini dual core 2014 eller quad core 2012

Anbefalte innlegg

Heisan

Spør her jeg selvom dette er mac. Har jo med datakomponenter å gjøre uansett.

I dag lanserte apple ny mac mini, og det er 2 år siden sist. Jeg håpet på litt ekstra guffe men ble heller skuffet.

Ny mac mini er bare 2 kjerners, mens du kunne få de fra 2012 med 4 kjerner. Så er det noen som kan hjelpe meg med hva som er det beste kjøpet.

Ny mac mini:

Tenker da på den til kr 5.990,-.

http://store.apple.com/no/buy-mac/mac-mini

i5, 2.6 gHz,2 kjerners, 8 GB minne, 1 TB HD (bytte evt. til ssd), Intel iris grafikk

Gammel:

https://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=766956

i7, 2.3 gHZ, 4 kjerner, 4 Gb ram, 1 TB harddisk, intel hd 4000 grafikk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor bytte til ssd?

Fordi jeg vurderer å kjøpe den gamle med 4 kjerners i7 prossesor. Den selger ikke apple mer, men ser at noen andre nettbutikker har den. Og den kan da ikke gjøres endringer på slik du kan når du bestiller fra apple.

Ser også ut som på mye mac mini at du ikke kan bytte ram selv, de kan være loddet fast. . At du må kjøpe apple sine dyre ram.

Lenke til kommentar

Selv er jeg litt i tvil, er enig det er negativt at rambrikkene er eventuelt loddet på hovedkortet.

Prisen er veldig stiv, så kanskje man bør vente eller kjøpe eldre modellen brukt eller som bvare?

Selv har jeg veldig lyst på ny Mac mini, men hvis eneste er bra er SSD disken (M2) som er positivt så er det vel lite å vurdere. Man kan jo håpe dette er samsungs nye SSD Samsung XP941 256GB M.2 PCIe x4 80mm SSD - MZHPU256HCGL-00000 i så fall kan det være verdt å vurdere, ellers ville jeg helt klart valgt brukt mac mini.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg har selv sittet på gjerde en stund og ventet på en ny mini, men den de lanserte om torsdagen var jo skuffende. Et nytt produkt burde være bedre, ikke dårligere! Får vente noen år til da og vente på en med dedikert gpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...