Gå til innhold

Enorm forskjell mellom Netcoms og Telenors mobilnett?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har vært hos Netcom i sikkert snart 15 år, og har stort sett vært veldig fornøyd, men etter den daglige lunsjpausen i pauserommet på jobb har jeg lagt merke til følgende:

 

Samtlige Netcom-kunder må nærmest henge ut vinduet i håp om å få åpnet en aftenposten-artikkel den halvtimen lunsjen varer, mens samtlige Telenor-kunder sitter tilbakelent i sofaen og surfer avgårde.

Kan forøvrig legge til at arbeidsplassen er i Bergen, i en dal, og bygget er en solid betongkonstruksjon.

 

En annen opplevelse jeg har merket meg, som jeg antar går ut på det samme, er at når jeg på vei hjemover kjører gjennom en lengre tunnel og kommer ut på min side (utenfor sentrum, Fyllingsdalen for dere som bor i Bergen) bruker telefonen nærmere 5 minutter på å finne 3G.

Kommer jeg derimot ut på siden mot sentrum får jeg 3g ganske raskt.

 

Nå er dette ikke noe mer enn irritasjonsmomenter, men tanken har slått meg at å skifte til Telenor kanskje ville føltes som dag og natt.

 

Tanker og erfaringer?

 

 

Det som holder meg tilbake er at jeg liker å kjøpe subsidierte telefoner, og i tillegg til Netcoms lavere priser på disse får jeg ganske gode rabatter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor og Netcom er tilnærmet like gode på 2G, altså tale og SMS.

Hvis du ønsker å bruke internett med brukbar hastighet utenfor byene, er Telenor overlegen.

Jeg er selv en Netcom-fan i eksil. Jeg må bruke Telenor for å få 3G på hytta.

Men det finnes lokale forskjeller, så du må prøve deg fram og sjekke dekningskartene.

Her hjemme er Netcom faktisk litt bedre enn Telenor, men best av alt er Network Norway, for de har en sender rett i nærheten. Og Network Norway er sjelden best, generellt sett.

 

Hvis du liker å kjøpe subsidierte telefoner, men trenger Telenors overlegne dekning, kanskje Djuice er noe for deg? Djuice er et datterselskap av Telenor.

Talkmore er et billigere datterselskap av Telenor, uten subsidierte telefoner, tror jeg.

Om det virkelig lønner seg med subsidierte telefoner kan variere. Det lønte seg i hvert fall da jeg kjøpte min.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Som regel lønner det seg med subsidierte telefoner, ihvertfall toppmodellene, hvis du allikevel skal ha all inclusive abbo.

 

Dekningen varier som MML sier, og Telenor dekker flere husstander en Netcom men Netcom har ofte etter det jeg har fått meg meg like god eller bedre dekning i store byer.

 

Så hvis man ikke er fornøyd med dekningen så bytter man enkelt og greit over til en annen operatør som bruker annen dekningsleverandør.

 

Ingen fasit på hva som er best for hver enkelt, det må man selv erfare. Jeg kunne ikke ha tele2 da de hadde elendig dekning der jeg var store deler av dagen, derfor har jeg talkmore som eies av telenor og er storfornøyd med det.

 

Djuice er veldig fin med tanke på subsidierte telefoner med Telenor nett.

Lenke til kommentar

De siste gangene jeg har kjørt gjennom tunnelen du beskriver så har jeg mistet dekningen med telenor. Mobilen fant nettet til Netcom midt inne i tunnelen men ikke nettet til Telenor. På arbeidslassen min, et betongbygg i Fyllingsdalen var situasjonen lenge slik at det var de med Telenor som måtte henge ut av vinduet for å få dekning mens de med Netcom hadde bra dekning. Nå har Telenor montert inn mye utstyr og sendere i bygget så nå er dekningen topp.

 

Som de andre skriver så sjekk dekning før du bytter. Du kan også kjøpe et kontantkort fra Telenor/Djuice bare for å teste ut dekningen der du oppholder deg mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...