luistheghost Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Grønne nyanser i ur. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Kanskje kunne du like gjerne kalt bildet "Grønt"? For mange ville nok dette motivet gå hus forbi. Greit utsnitt i fint lys med god skarphet som henter ut masse små detaljer - også på den grå laven som har fått slippe til der det ikke er grønn mose. Roar Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2014 Takk, Roar! Bildetittel er endret inn mot forslaget Vh. Lenke til kommentar
nutini Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Hei. Lekkert presentert lav. Arvid. Lenke til kommentar
Kristoffer Møllevik Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 DAGENS BILDE En god fotograf skal kunne ta et godt bilde av hva som helst, og her har Olav gjort det kunststykket å gjøre gull av mosegrodd gråstein. Dette er et type motiv det er vanskelig å ta et godt bilde av, da det er fort gjort at de mange steinene og vegetasjonen bare blir rot i bildet. I stedet har Olav gjort dem til sterke komposisjonselementer, som sammen med de behagelige fargene gir oss en ro som muligens bare mosegrodde steiner kan formidle. Forbedringsforslag: Forbedring og forbedring fru Blom; om ikke feil, så er 4:3 croppen uvanlig, og det hadde vært interessant å høre hvorfor du gikk for denne og ikke f.eks en 3:2 eller 1:1 :-) Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2014 @ KristofferM: Jeg skal prøve å gi et vettugt svar: - 4/3 er kanskje ikke så veldig uvanlig nå som dette formatet arbeider seg inn i massene etterhvert som m4/3 øker salget. Opprinnelig er det et video-format, likt formatet på de gamle "boble" glass-TV-ene (Bilderøret). - Jeg foretrekker ikke 4/3-formatet framfor de mange andre klassiske formatene, men har for vane å legge motivet så godt som mulig innenfor de pikslene jeg har til rådighet, og prøver å unngå beskjæring i ettertid. Jeg beskjærer aldri fritt. - Jeg redigerer på en 4/3-skjerm, og her ligger vel hovedgrunnen til det nesten automatiske valget. Dette faller også naturlig for meg, jeg har fotografert mye i dette formatet siden E-3 ble lansert. - Slike bilder kan egne seg godt som monokrom. Hadde jeg redigert en s/h-versjon av eksponeringen så hadde jeg beskåret til 1:1 fra venstre bildeside mot høyre,- slik at jeg fikk med hele bregna til høyre. (Ps: Appr. formater: 16:9 blir etterhvert mer og mer "naturlig" for meg,- har nok også sammenheng med skjermformatet.) Takk for kommentaren, hyggelig! Vh. 1 Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Så flott! Gratulerer med dagens bilde!! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Gratulerer med "Dagens", Olav Bjarte - helt fortjent. Utrolig dynamikk i bildet! :o) Mvh, Walter Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Hei, Olav Bjarte Klevberg. Gratulerer så mye med "Dagens bilde" ! Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg