Fredrik N. Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 fjellflora Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Mulig det er litt utbrenninger vi ser på bladene, men det kan jo godt gå for å være rim. Samme med triangelet bak. Fint komponert der skillet mellom de to trekantene danner en diagonal mellom øvre langside og venstre kortside som gir god spenning i bildet.. Kanskje kunne bladet som stikker opp fra nedre ramme nesten borte ved høyre hjørne vært klona vekk da det bryter litt med resten og lett drar mye oppmerksomhet grunnet plasseringen. Men det skal jeg overlate til smaken og baken og øynene som ser og ikke mase mer om. Lys, skarphet, farger og detaljer sitter også fint her. Kanskje hadde detaljene kommet enda bedre fram med en lysdemping og kontrastøkning, men da kan det fort bli et helt annet bilde. Roar Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2014 Takk for konstrultiv kritikk, Roar. Utbrenninger er det nok (ikke rim). Og det får kameraet mitt ta skylda for! Det er lett å få utbrente høylys på kontrastrike motiv med kamera med liten bildebrikke. Mvh Fredrik. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Takk for konstrultiv kritikk, Roar. Utbrenninger er det nok (ikke rim). Og det får kameraet mitt ta skylda for! Det er lett å få utbrente høylys på kontrastrike motiv med kamera med liten bildebrikke. Mvh Fredrik. Nå kjenner jeg ikke kameraet ditt som jeg fant under exif så hvis det er et kompaktkamera er det vel ikke håp. Men på speilrefleks med utskiftbar optikk så er polfilter et godt verktøy vet jeg som har tilbrakt mange vintre under kraftig tropesol og fotografert hvite fugler - stort sett også med nedsatt lysmetting. Jeg bruker -0,33 fast selv her hjemme. Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg