cossiemk1 Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Du må nok ut med ramma, og modifisere den Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Japp rammen må gjøres noe med. Og det må lages hull i plasten på siden der hvis det skal gå an å få plugget i usben. Og så må det noe luddi til for å få festet nettbrettet og pynterammen. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Ah, denne tråden varmet DIY-hjertet litt. Måtte nesten få tråden inn i lista mi her Har noen har prøvd seg på den litt enklere varianten - 2DIN Android bildradio, sånn som denne f.eks? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Nei, men kan jo bli aktuelt om dem blir like greie å koble "dilldall" til som nexus med rett kernel og room. Uansett, min 2012 nexus har tatt kvelden, dvs det går ikke an og lade det og batteriet er dødt. Må få lada opp batteriet og hentet ut ting på en eller anna måte. Men hva nå, er det fremdeles Nexus 2013 som gjelder, eller noe som er mer egnet? Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Holder på å bygge inn en Samsung Galaxy Tab 3 8" i Saab'n min av god gammal årgang. Den kommer til å gå via en uoriginal radio, da den gamle kasettspillern har tatt kvelden. Har ikke noe bedre bilde atm, men der den hvite inntegna ramma er skal den sitte, alt av ledninger blir trukket skjult opp bak til spilleren og sigarettenner (som sitter rett under). Den skal bygges ned i midtkonsollen, og skal lage til et deksel over dette for å få en helhet over det. ALT av ledninger skal ligge skjult. Regner med å demontere hele fronten dash'en for å komme til skikkelig, men denne er løs allerede, og må demonteres for å skifte noen pærer i speedometeret. Nettbrettet skal jeg roote og få til å gå i dyp hvilemodus når den ikke lader, den har tvillingsim så noe oppkobling til tlf er ikke nødvendig. Har allerede bestilt: OTG Y kabel AUX splitter til aux og mic. Sigarettenner til USB Samt en god bilradio er på vei i posten. Den på bildet er tatt ut og brukt i en annen bil. Skal også handle inn: USB Hub MicroUSB vinkel Et billig jalla webcam for å prøve å trikse litt med ryggekamera montert innvendig i bakruta (litt for fun) USB skjøtekabel Noen fler ideer over hva jeg kan stappe inn? Utover dette skal ordinær strømkabel til bilradioen trekkes på nytt, da den gamle sliter med å få frem nok strøm. Mulig jeg også trekker en ekstra for å få nok strøm til sigarettenneruttaket. Og hvis noen lurer på gliset den skal stå i: Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 spørsmålet er vel, finnes det greie muligheter for å kjøre USB OTG samtidig som du lader på Galaxy Tab 3? Er dette noe du har tenkt over? Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Den jeg kjøpte demonstrerte det hele med en Galaxy S3, så regner vel med det. Planen er å se nærmere på det når den kommer Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Hva bruker folk til å forsterke lyden som kommer fra nettbrettet? Rett på en vanlig bilforsterker? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 (endret) jeg har fremdeles spilleren i bilen så bruker AUX-mode Har forresten en Galaxy Tab 3 (gt-p5210) som jeg prøvde i bilen og må nok meddele at denne (som forventet) ikke støttet OTG + lading, ihvertfall ikke med standard firmware. Endret 7. november 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
Itek Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 (endret) Hvis man ikke kan lade + otg. Hva med å lodde ut pcb kortet på batteriet (evt et du kjøper billig/brukt/søppel) og lodde på en step down konverter? Noe liknende dette? LINK Da slipper man jo å lade... Endret 8. november 2015 av Itek Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Det kan sikkert gå ja. .. Hei. Har fått meg nytt nexus 2013 brett og skulle slenge inn timur's kernel som jeg brukte i 2012 versjonen, men ser jeg rett, koster dette penger? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2015 Jøss. aktivitet i tråden ja. glemt det helt bort. Blir ikke quota så da får jeg ikke mye varsling Det kan sikkert gå ja. ..Hei. Har fått meg nytt nexus 2013 brett og skulle slenge inn timur's kernel som jeg brukte i 2012 versjonen, men ser jeg rett, koster dette penger? Jepp, man må donere noen kroner for at man skal få tilgang til den ja. husker ikke hvor mye jeg betalte den gang. var ikke all verdens. Var jo verdt pengene da den gjorde jobben som den skulle. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 15 EUR, kjøpt og betalt, har jo alt kjøpt brettet så. Blir litt feil å kalle det "donering" når det er obligatorisk. Dette er et rent kommersielt produkt. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2015 Hvilken versjon kjører Nexus 7 2013 på nå av android? Tror jeg enda kjører på 4.X.X på min, så bør vel kanskje oppgradere den snart.. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 6.0.1 er nyeste for Nexus 7, 2013-utgaven. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Nyeste er ikke alltid en forbedring, merket at min Nexus 7 ble mer ustabil med batterilevetid etter oppgradering til Android 5 og 6. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2015 Nyeste er ikke alltid en forbedring, merket at min Nexus 7 ble mer ustabil med batterilevetid etter oppgradering til Android 5 og 6. Var det da. Følger som regel mottoet "If it ain't broken, don't fix it." bør vel følge det her også da det fungerer slik som jeg ønsker 1 Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Hei Er det noen her som har fått til DAB+ på sitt nettbrett? Jeg har kjøpt noe ala denne adapteren: http://www.dx.com/p/mini-dvb-t-digital-tv-usb-dongle-stick-w-fm-dab-dab-remote-control-black-silver-213240?544#.VqPDdX3hDC0 Den tar fint inn, men virker dårlig da man kjører, kan selvfølgelig være antennen. Bruker den sammen med WaveZink DAB for Android. Testen er gjort på en tlf, og ikke nettbrett da jeg sliter med å få det til å fungere på SMG 10.1, med 30 pins kontakt, OTG ikke bra tror jeg. Petter Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Hvordan oppfører nettbrettene seg i minusgrader? Vi har hytte 40 min forbi Voss hvor det godt kan krype ned til -25, og demontering for å ta den inn føler jeg blir unødvendig, og kommer garantert til å glemme det Lenke til kommentar
*F* Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 get går nok helt fint, batteriet vil nok lades ut fortere dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå