*F* Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 rammer er unike for hver bil, ihvertfall for vanlige spillere så jeg anntar det samme gjelder for dette. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2014 Lenge tenkt tanken på å montere min Nexus 7 i passaten. Med Nexus 9 snart i butikkhyllene så vurderer jeg å gjøre nettopp det. Men jeg er usikker, bruker idag spilleren i bilen til 80% FM-radio og 20% musikk fra AUX. Så FM-radio er kritisk for meg, spesielt siden jeg kun har 2GB data inkludert i abonnementet mitt. Trenger dog ikke rattkontroll. Finnes det en 2-DIN ramme som er spesiallaget til Nexus 7v2? Og, er alle 2-DIN rammer like, eller tilpasset hver modell? De fleste 2-DIN rammer vil passe, da det er denne åpningen som passer for skjermpanelet til Nexus 7. Anbefales iallefall. Hverken FM eller rattkontroll er noe problem og sette opp. Søker du på ebay etter din bilmodell + 2 din ramme, så vil du garantert få opp noen resultater. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Okei takk for svar Ser at en norsk forhandler tar minimum 1.300 kr for 2 din ramme til min bil. Litt dyrere enn jeg så for meg så får fortsette å lete i det tyske markedet. Endret 24. oktober 2014 av baguett Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2014 Okei takk for svar Ser at en norsk forhandler tar minimum 1.300 kr for 2 din ramme til min bil. Litt dyrere enn jeg så for meg så får fortsette å lete i det tyske markedet. Hvilken bil har du og bilmodell? Betalte rundt 50kr for min på ebay. Gjerne et bilde fra dashbordet ditt. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Har en Passat 3B (også kalt B5 i USA), 98 modell. Skal jeg montere ett nettbrett må jeg nok flytte klimapanelet helt ned til skuffen, men det går vel fint. EDIT: Fant denne på ebay nå. Billig var det jo, men den så ikke veldig nexus 7-vennlig ut, hadde vært greit å slippe å ta av bakplata på brettet. EDIT2: En til.. Endret 24. oktober 2014 av baguett Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2014 Jepp, jeg ville nok muligens ha gått for Nr2 der. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Har lagd meg et litt mer skikkelig chassi til USB strømforsyningen min i dag, med min splitter nye dremmel Noen som btw kan si meg hvoran jeg kan kjøre vifta på lavere rpm? helt standard 12v vifte med + og - tilkobling Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/kjoling/viftestyring/zalman-fm2cpufanrpmcontroller/180498.7097/ Kan kjøpe en slik (evt. en ny mer stillegående vifte eller sette inn en billig motstand) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Blir nok å får en motstand da jeg ska ha en løsning som tar lite plass, viftekontroll blir litt for plass-krevende. Vifta er btw stille nok, men når den får på max blir det likevell litt mye. Tips til hvor jeg får kjøpt motstand (Norks nettbutikk?) Og hva jeg ev burde gå for. Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) Blir litt problematisk når det må være norsk nettbutikk, men hvis du dissekerer http://techbay.no/product.html/spenningsreduserer-all-in-one-12v-til-12v-7v-5v og lodder/skjøter den på vil nok delen som dropper 12v til 7v være det du leter etter, men 70kr for en motstand blir jo litt i meste laget når http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/kjoling/kabinettvifter/fractaldesign-silentseries40mmr2/179034.7065/ kan være et like bra alternativ uten å måtte modde noe, og har gratis frakt. Må nevnes at jeg er litt usikker på hvordan et væskefylt lager vil oppføre seg på en så liten vifte i norsk vinterkulde. Elfa har for så vidt jeg vet flyttet lageret sitt til sverige, så å bestille en løs motstand ville nok ikke vert verdt det heller. EDIT: Eventuelt kunne du jo gitt vifta strøm fra den ene usbkontakten den kjøler, da den da vil få 5v, men da vil nok muligens RPM bli litt lav Endret 11. januar 2015 av Mathias666 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Vel, det MÅ ikke være fra Norge, men ønsker ikke vente år og dag. Ska gi det et forsøk å koble rett til USB da det er 5v, jeg har en edig USB-plugg liggende Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 5v fra usb virket å fungere bra Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Så bra (Y) En liten digresjon, men har sterkt vurdert å lage meg noe liknende http://www.instructables.com/id/Car-stereo-stock-radio-fake-out/ til å dekke til nettbrettet for de gangene jeg parkerer i storbyer etc. og ikke tar det med meg. Tenkte å bruke sugekopp som fester seg på skjermen, evt. noen små neodyme magneter for å holde det på plass. Blir mye customjobb, men er jo lett verdt det den dagen en unngår et tyveri. Noen som har noe tanker/ideer rundt? Har også tenkt på en bar "plate" lakkert/trekt i samme utførelse som resten av dashbordet for å få det til å se litt renere ut, men siden jeg er "mellom biler" akkurat nå, så har det blitt mye teori og lite praksis.. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 vill nok heller gått for enslags "rullegardin" jeg trakk over. Selv har jeg dog nettbrettet ett synlig med både kamera og annet dilldall uten å ha opplevd tyveri, men jeg har kanskje vært heldig Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Ok, da har jeg fått gjort litt til. Pusset kanten litt finere her: Her er gamleløsningen for å gi brettet og ekstrautstyret strøm: Strømledninger koblet til ny strømforsyning: Gammel vs ny: Så litt oppkobling: Og til slutt, dette er ikke noe nytt, men i tilfelle noen lurer på hvordan ting ellers henger sammen i hanserommet: Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Da har jeg ordnet radio i bilen. Klippet av standard antenna som ikke var noe særlig Loddet til overgangen til bil-tilkoblingen. Fant ut at det var to ledere i kabelen, regnte med senter skule i senter og ytterledning ytters. Ikke verdens peneste lodding, men funker vel Koblet til i bilen: Testet: Som programvare bruker jeg Wavesink som jeg nå har kjøpt plussversjonen av. pluss https://play.google.com/store/apps/details?id=de.ses.wavesinkplus demo https://play.google.com/store/apps/details?id=de.ses.wavesink Fungerer veldig godt, FM noe bedre en DAB hos meg, har bare prøvd på parkeringsplassen min til nå i påvente av sertfikat Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 (endret) .. Hadde glemt denne tråden..! Ser greit ut det oppsettet ditt Fungerer det FM+Dab adapteret bra? Kanskje skaffe meg den samme selv. Wavesink appen ser også grei ut. Edit: Testet ut appen. ser jaggu ut som USB Dongelen jeg har fra før av hadde DAB støtte. fungerer overraskende bra! Blir en ordentlig test til jobb etterpå. Endret 1. juni 2015 av Merko. Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Sitter og prøver å finne ut en løsning for iPad'en min, som er montert i bilen. Har skjønt for ca. 3 timer siden at dette kunne bli en utfordring, og nå ser jeg ikke annet råd enn å forhøre meg litt her. Er på utkikk etter en OTG Y, dvs en som kan lade og koble til noe i tillegg. Finnes ingen.. Har sjekka ebay. Vil denne kombinasjonen fungere? http://www.ebay.com/itm/Dual-Micro-USB-Host-OTG-Hub-Adapter-Cable-For-Samsung-Galaxy-S5-Tab-Nexus-10-Z3-/271810404058?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f49299eda http://www.ebay.com/itm/Micro-USB-Sync-Data-Charge-Adapter-to-30Pin-4-Iphone-Ipad-Samsung-Galaxy-Tablet-/151029144627?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item232a09dc33 Eller vil alt krølle seg da og ikke fungere? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2015 Sitter og prøver å finne ut en løsning for iPad'en min, som er montert i bilen. Har skjønt for ca. 3 timer siden at dette kunne bli en utfordring, og nå ser jeg ikke annet råd enn å forhøre meg litt her. Er på utkikk etter en OTG Y, dvs en som kan lade og koble til noe i tillegg. Finnes ingen.. Har sjekka ebay. Vil denne kombinasjonen fungere? http://www.ebay.com/itm/Dual-Micro-USB-Host-OTG-Hub-Adapter-Cable-For-Samsung-Galaxy-S5-Tab-Nexus-10-Z3-/271810404058?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f49299eda http://www.ebay.com/itm/Micro-USB-Sync-Data-Charge-Adapter-to-30Pin-4-Iphone-Ipad-Samsung-Galaxy-Tablet-/151029144627?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item232a09dc33 Eller vil alt krølle seg da og ikke fungere? Så vidt meg bekjent, så kan du ikke lade samtidig som du bruker andre funksjoner via kabelen på en iPad, men mulig jeg tar feil her. Kun enkelte Android nettbrett med root som kan gjøre dette. Har ikke sett så mye på iPad, så mulig jeg tar feil her. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Noen som kan forklare for meg hvordan tilkoblingen til rattkontroll fungerer? Må koble en sånn JoyCon-sak til riktige pinner på den pluggen som egentlig skal i den orginale radioen? Ser det står på noen bilmodeller "Resistive PCB is required". Hva betyr det, og hvordan finner man ut om man trenger det eller ei? Og hvor får man tak i det hvis man trenger? Jeg har så smått begynt å styre med å få på plass en nexus i min peugeot 307 sw. Men det er temmelig trangt om plassen der den skal stå. Den er en smule større enn standard double din? Tror jeg må dremle vekk noen kanter og greier for å få plass. Og om det går an å få plass til usb-pluggen som må kobles til i tillegg er jeg en smule bekymret for. Litt breiere enn double din? Den stolpen i midten må vekk uansett, men ser ut som hele kanten rundt må vekk også, ellers blir det en glippe mellom skjermen og rammen som skal ytterst, og det tenker jeg ser lite pent ut. Det er ikke 1 mm klaring en gang på siden der usb-kontakten er.. Endret 13. oktober 2015 av bo1e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå