geekfreak Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Jeg har Telenor Zyxel modem og ønsker å bruke min dlink 655 som aksesspunkt et annet sted i huset for å bedre WiFi dekningen. Jeg har funnet flere guide på hvordan man skal sette dette opp, men får det ikke til. IP adresse på Telenor modem er 10.0.0.138 med en IP-range fra 10.0.0.1-138. Standard ip-adresse på dlink er 192.168.0.1. Jeg har prøvd å endre ip-adressen på dlink, satt likt SSID som Telenor modem, slått av DHCP mm. Kan noen forklare meg med teskje hvilke ip-adresser jeg skal bruke etc.? Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Hei! Bruker en 655 som aksesspunkt, og det fungerer glimrende. To viktige poenger for å få det til å fungere: 1) Kabelen fra Telenor-routeren settes i en LAN-port, ikke WAN. 2) DHCP skrus av i 655. Håper du får det til å fungere! Mvh Jultomten Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2014 Hvilken IP/Gateway bruker du på dlink da? Antar at du har samme IP-adresse som meg på Telenor-modemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå