mono Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hei! Skal sette opp mitt første nettverk hjemme med isdn internett. Er ganske grønn på dette så hadde vært fint med litt hjelp. Har følgende: 2 pc'er m nettverkskort, 1 av de har isdn kort. begge kjører xp. Har fått en gammel cisco 760 isdn router av en venn. (uten brk.anv.) På hvilken måte setter jeg dette opp slik at begge maskinene har tilgang hverandre samt til nett (nett uten at begge må være på samtidig.) Er det kryssede eller ukryssede kabler jeg trenger? noen som har erfaring med oppsett av denne typen router. Har lastet ned konfig. programmet fra cisco men får ikke kontakt med routeren, stod jeg kunne koble opp og konfigge via ethernetporten, men funket ikke. Hva slags kabel trenger jeg da? Og til sist, en bærbar er på vei inn over jul, er det noe jeg bør tenke på mht å tilrettelegge for innlemming av denne i nettverket i etterkant? Takknemlig for all hjelp! Lenke til kommentar
petterg Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Manual: http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/pr.../750/760qrg.htm Software: http://www.cisco.com/en/US/products/sw/accesssw/ps365/ Etter det jeg kan forstå er dette er isdn router uten switch. Om du skal ha netverk på 2 PC'r har du tre valg. 1: Skaffe en switch eller hub som du kobler PC'ne og routeren til. Begge pc'r har da nett, uavhengig om den andre er av eller på. Krever: isdn router, switch, 2 netverkskort, 3 netverkskabler - sansynligvis ukrysset. 2: Skaffe ekstra netverkskort til PC1. Koble PC2 til PC1 med krysset kabel, og PC1 til routeren (sansynligvis ikke krysset kabel). PC1 må da stå på for at PC2 skal kunne komme på nett. Krever: isdn router, 3 netverkskort, 2 netverkskabler. (1 krysset, 1 ukrysset) 3: Drite i routeren - bruke PC1 som router. (PC1 er den som har isdn kortet.) Sett opp PC1 slik den var før du fikk router. Koble PC2 til PC1 med krysset kabel, og skru på internett deling på PC1. PC1 må da stå på for at PC2 skal få nett. Krever: isdn kort, 2 netverkskort, 1 krysset netverkskabel. -pg Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 hvis du sjekker denne nettsiden til Cisco får du en liten intro på hvordan denne fungerer. nederts på siden er det en quick reference guide til produktet også....... (tror du vil finne alt det du trenger av info på den siden) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 hvis du sjekker denne nettsiden til Cisco får du en liten intro på hvordan denne fungerer. nederts på siden er det en quick reference guide til produktet også....... (tror du vil finne alt det du trenger av info på den siden) Lenke til kommentar
mono Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Tusen takk for veldig informativt svar. Da er det bare å sette igang, klø klø i fingra, hehe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå