Svenn1 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 (endret) slett Endret 14. februar 2017 av Svenn1 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Uten å ha tjenestegjort i ArtilleriBN, så stussa jeg umiddelbart når du sier at du klarer deg uten astmamedisininen på "en fysisk test"... Klarer du deg uten under en hel øvelse på 1 uke eller lenger? Legesjekken kan være streng, er du avhengig av en eller annen medisin for å fungere, så vil det nok være en faktor... Lenke til kommentar
Svenn1 Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2014 Uten å ha tjenestegjort i ArtilleriBN, så stussa jeg umiddelbart når du sier at du klarer deg uten astmamedisininen på "en fysisk test"... Klarer du deg uten under en hel øvelse på 1 uke eller lenger? Legesjekken kan være streng, er du avhengig av en eller annen medisin for å fungere, så vil det nok være en faktor... Jeg skal nok klare meg uten astmamedisinen over lengre perioder. Den er som sagt blitt tatt som en slags ''rutine'' Men det kan da være greit å ha med astmamedisinen i lommen på militærjakken, eller er det strenge krav på dette også? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Vet ikke hvor strenge de er på det, men at det kan være noe som blir tatt opp av legen på innrykksdagen, det ville jeg ikke sett bort ifra. Men er det ikke et problem i praksis, så får du stå på det. Lenke til kommentar
Svenn1 Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2014 (endret) Ja jeg skjønner du nevner det. Er faktisk dette jeg er litt bekymret for, men tror ærlig jeg bare skal nevne til legen om han/hun spør, at jeg ikke bruker astmamedisinen. Dette er kun noe jeg har med i ''bagen'' ettersom den har blitt tatt i bruk av rutine og som ikke er en direkte nødvendighet. Endret 16. oktober 2014 av Svenn1 Lenke til kommentar
Svenn1 Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2014 Er det noen her som har erfaring med om denne legesjekken på rekrutten er ganske ''grundig og streng'' ? Dette er hva jeg skrev i legeattesten og som er fakta:'' Ikke avhengig av noen form for astmamedisiner, men at diskus kun har blitt tatt som rutine før fysisk trening. Han har til en dels ganger glemt å ta denne astmamedisinen en serie ganger før diverse fysisk krevende tester, og har dermed ikke fått noen problemer med dette, og har fungert optimalt. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Riktignok blitt noen få (5... tida flyr!) siden min legesjekk ved innrykk, men det var primært en snakk for min del. "Noen skader eller sykdom som kan hindre deg i tjenesten? - nei - flott, lykke til" Står det der i legeattesten så skulle vi tro det går greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå