Felgen69 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Heisann...... Har et spm ang psu og hdd. Min pc begynnte og oppføre seg rart i forrige uke... Allt hang seg opp og pc begynnte å reboote heletia uten jeg gjorde noe og så fikk jeg blå skjerm med masse skrift på. Da tenkte jeg at jeg hadde noe problemer med ram og psu så jeg kjøpte ny psu på 850w og ram brikker ..instalerte ny psu og satt inn ny ram men når jeg skulle starte pc så beveget alle vifter seg litt og det var det.. Den ville ikke starte opp. Så prøvde jeg min gammle psu på 1200w maskina starta men da starta nye problemer med at mine hdd ikke responderte sammt min bluray spiller... Har jeg klart å kortslutte mine hdd og spiller????? Fikk låne en ny strømkabel som går på hdd og spiller. Men de virker helt døde. Fint om noen har at samme problem som vet hva det kan være. bruker sabertooth hk med geforce 780gtx Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Skal vi se : *Får du opp Startskjermen "POST" og kan komme inn i bios? -Om du kommer inn i bios må du se om du finner harddiskene der. -Se også på andre verdier som feks temperatur på cpu. -Sjekk Smart status. Er det foresten et Amd hovedkort du har med en FX cpu? Må huske på at disse kan dra ganske så mye strøm og har du overklokket kraftig kan det over tid potensielt forringet levetiden på hovedkortet uten tiltrekkelig med kjøling. Lenke til kommentar
Felgen69 Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 Skal vi se : *Får du opp Startskjermen "POST" og kan komme inn i bios? -Om du kommer inn i bios må du se om du finner harddiskene der. -Se også på andre verdier som feks temperatur på cpu. -Sjekk Smart status. Er det foresten et Amd hovedkort du har med en FX cpu? Må huske på at disse kan dra ganske så mye strøm og har du overklokket kraftig kan det over tid potensielt forringet levetiden på hovedkortet uten tiltrekkelig med kjøling. Har vannavkjøling og 4 vifter og har ikke klokket noe, og nei kommer ikke inn i biosn heller, får ikke opp noe på skjermen den er helt sort. Virker som om hdd og blurayspilleren ikke får strøm Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Er det HELT svart på skjermen, uten post, er det enten feilmonterte minnebrikker eller dødt hovedkort og / eller prosessor. Hadde det vært hdd, leseren din eller skjermkort ville du fremdeles hørt ett kort pip rett etter du slår på maskinen (normalt sett hvertfall). Lenke til kommentar
Felgen69 Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2014 Testa mine hdd hos en kompis og samme der også var ikke tegn til liv:( så jeg må vel bare godta at jeg må kjøpe nye. Lenke til kommentar
Felgen69 Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2014 Og testa grafikk kortet satt inn et gammelt jeg hadde liggende men fortsatt sort skjerm så kansje hk er toast også da ..så da må jeg ha nytt hk og nye hdd.og muligens ny prosessor....... Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 En viktig ting, du sier du har byttet mellom to forskjellige psu-er. Har du brukt de kablene som fulgte mer hver enkelt psu, eller har du brukt de samme kablene på de to forskjellige psu-ene? Altså, når du byttet psu, byttet du også kablene? Lenke til kommentar
Felgen69 Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2014 Brukte samme kabler fikk beskjed av en kompis at jeg kunne fint bruke samme kabler og at det ville gå helt fint... Kommer aldrig til å spørre han om pc ting igjen Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Ok. Har du vært uheldig så har det faktum at du brukte NY psu med GAMLE kabler forårasaket at du har drept HDD-ene dine og kanskje annet og. Det har seg slik at det IKKE er noen standard på hvor de forskjellige ledningene, 12V, 5V, 3,3V og jord er plassert i pluggene som går inn i psu-en. Bruker du en gammel kabel på en ny psu eller omvendt så risikerer du at det f.eks sendes 12V ut på en ledning som kun skal ha 3,3 eller 5V. Så det er godt mulig dette som har skjedd som har drept HDD-ene dine. Har du link til både ny og gammel psu så det går an å sjekke om det er dette som har skjedd? Lenke til kommentar
Felgen69 Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2014 Tror hk er dødt også prøver å starte opp pc uten hdd og ram.. Men skjermen forblir sort tror ikke grafikk kort er skada da jeg prøvde et gammelt jeg hadde liggende og resultatet er det samme normalt sett så skal jeg få opp bios på skjermen. Lenke til kommentar
Felgen69 Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2014 Men er ikke sikker på om hk er skada da alle viftene kjører som normalt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå