Centrux Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 (endret) Jeg er litt usikker på dette med stipend og lån for min egen del, selv om jeg har lest litt på lånekassen sine sider.Jeg som er elev ved videregående skole UTEN ungdomsrett, hvor mye stipend / lån kan jeg få?Jeg er 20 år gammel og for øyeblikket så bor jeg hjemme, men det har skjedd noe som gjør at jeg må flytte ut så snart som mulig.Jeg har dessverre ikke noe startkapital jeg kan bruke til verken depositum eller betaling av husleie, siden alt jeg eier av penger for øyeblikket ligger låst på BSU kontoen.Jeg trenger litt hjelp.Hva vil være det beste lånet for meg å ta opp / stipendet å velge slik at jeg ikke har så alt for mye gjeld etter skoleslutt, men som samtidig er nok penger til at jeg klarer å leve?Jeg SKAL skaffe meg deltidsjobb når jeg har fått slått meg litt til ro, så der får jeg en liten ekstra inntekt.Håper noen gidder å hjelpe meg litt Endret 15. oktober 2014 av Centrux Lenke til kommentar
Fish Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 (endret) "Hvem får støtte? Elever, lærlinger og lærekandidater med ungdomsrett i videregående opplæring kan søke om stipend og lån i Lånekassen. Betingelsen for å få støtte er at du har fått plass ved en skole/fått læreplass, og at du har begynt på skolen eller i bedriften." Hentet fra http://www.ung.no/stipend/303_Hvem_f%C3%A5r_st%C3%B8tte_fra_L%C3%A5nekassen.html Endret 15. oktober 2014 av Fish Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Jeg tror du kan ha rett på studielån, og at du da vil kunne få like mye som en student. Merk at man maksimalt får støtte til 8 års utdannelse etter disse reglene, som da også inkluderer blant annet høyere utdannelse og folkehøgskole. Spør Lånekassen om du er usikker. Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Jeg er litt usikker på dette med stipend og lån for min egen del, selv om jeg har lest litt på lånekassen sine sider. Jeg som er elev ved videregående skole UTEN ungdomsrett, hvor mye stipend / lån kan jeg få? Jeg er 20 år gammel og for øyeblikket så bor jeg hjemme, men det har skjedd noe som gjør at jeg må flytte ut så snart som mulig. Jeg har dessverre ikke noe startkapital jeg kan bruke til verken depositum eller betaling av husleie, siden alt jeg eier av penger for øyeblikket ligger låst på BSU kontoen. Jeg trenger litt hjelp. Hva vil være det beste lånet for meg å ta opp / stipendet å velge slik at jeg ikke har så alt for mye gjeld etter skoleslutt, men som samtidig er nok penger til at jeg klarer å leve? Jeg SKAL skaffe meg deltidsjobb når jeg har fått slått meg litt til ro, så der får jeg en liten ekstra inntekt. Håper noen gidder å hjelpe meg litt Det er bare en ting du må huke på for i søknaden din som er fullt stipend+studielån, det er vel enda 90.600 kr per studieår om det ikke har økt litt, alt blir utbetalt som lån men om du består året så blir 40% omdannet til stipend. med/uten ungdomsrett har ingenting å si, eneste forskjellen er at når ungdomsretten er borte så teller årene nedover for hvor lenge du kan motta studiestøtte som ligger med et maks på 8 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå